مقالات تشک رویال

آیا انجام دادن کار در خانه بر کیفیت خواب تاثیر گذار است؟

انجام دادن کار در خانه نمایندگی تشک رویال

آیا انجام دادن کار در خانه بر کیفیت خواب تاثیر گذار است؟

این روز ها بسیاری از افراد به دنبال انجام دادن کار در خانه به جای محیط کار هستند. اما باید بدانید این مورد همه گیر می تواند در روند زندگی ما اثرات زیادی داشته باشد. مهم ترین تاثیر آن بر سلامتی ماست. انجام کار در خانه به راحتی بر و خوراک ما اثرات زیادی خواهد داشت.

برای کار کردن در منزل باید بتوانید تعادل لازم بین کار و زندگی را ایجاد کنید.همچنین باید از   زمان های اضافی برای خوابیدن یا انجام کارهای خانه، و برای بیرون بردن سگ یاصرف شام ویا گردش کردن استفاده کنید… و از آنجایی که فاصله ای بین خانه و دفتر شما وجود ندارد، می‌توانید برنامه‌ای با ساختار کمتر و نداشتن برخی از وقفه‌های کاری در یک دفتر معمولی کار کنید.

اما با وجود همه این مزایا، ایجاد یک دفتر کار خانگی می تواند به معنای سازش در سایر زمینه ها باشد، به خصوص زمانی که صحبت از تعادل بین کار و زندگی و سلامت روان است. نداشتن تعادل می تواند منجر به احساس فرسودگی و خستگی و همچنین داشتن خواب بی کیفیت شود. بر طبق یک نظر سنجی مشخص شده است افراد دور کار کیفیت خواب ضعیفتری را نسبت به کسانی که در شرکت کار می کنند داشته اند.

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید کار در منزل به راحتی می تواند بر خواب شما تاثیر گذار باشد . و شما باید راه حل مناسبی را پیدا کنید که با این مشکل براحتی کناربیایید. کارخانه تشک رویال در این مقاله به مضرات کار در خانه و تاثیر آن بر کیفیت خواب و راه حل های پیش رو پرداخته است.

چرا کار در خانه می تواند برای خواب شما مضر باشد؟

تاثیر دورکاری بر کیفیت خواب

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کار کردن در خانه به خواب ضربه می زند. در ادامه به بررسی برخی از آن ها پرداخته ایم. اولین چیز در مورد کار در خانه این است که برنامه خواب و بیداری نامنظم می شود و ساعات آن تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: چرا باید ساعات خواب و بیداریتان را در طول روز یکسان نگه دارید؟

یکی از عوامل موثر بر خواب زمانی که در خانه کار می کنید، نامنظم شدن زمان خواب و بیداری شما می باشد. ممکن است در لحظه احساس خوبی داشته باشید .ولی انحراف از یک زمان مشخص شده می تواند بر ریتم شبانه روزی خواب شما تاثیر بگذارد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. بهتر است زمانی که صرفه جویی شده در رفت و آمد را صرف انجام تمرینات ورزشی کنید. همچنین طبق گزارشات کسانی که در خانه کار می کنند روزانه حدود دو ساعت بیشتر از کسانی که در خانه کار نمی کنند می نشینند. حتی اگر آن را دوست نداشته باشید، همه آن پیاده‌روی‌ها برای رسیدن به مقصد و شرکت در جلسات و…می تواند فعالیت بدنی مناسبی برای سلامت و بهبود کیفیت خواب در افراد باشد .

بر اساس یک نظرسنجی ، کسانی که در خانه کار می کنند میانگین حدود دو ساعت بیشتر از افرادی که در محل کار، کار می کنند به نمایشگرها نگاه می کنند. متأسفانه، تمام آن نور آبی می تواند تأثیر مضری بر خواب شما داشته باشد. محققان دریافتند که 6.5 ساعت نور آبی (نوری  که از وسایل الکترونیکی مانند صفحه نمایش کامپیوتر، تلفن های هوشمند و تبلت ساطع می شود) ترشح هورمون طبیعی خواب آور بدن یعنی ملاتونین را دو برابر بیشتر از نور سبز با همان روشنایی سرکوب می کند.

بیشتر بخوانید: چرا فضای مجازی خواب شما را خراب می کند؟

آیا کسانی که در خانه کار می کند ساعات بیشتری کار می کنند؟

تاثیر انجام دادن کار در خانه بر کیفیت خواب

تاثیر انجام دادن کار در خانه بر کیفیت خواب

وقتی در خانه کار می کنید، در واقع دفتر کار تان در منزل است. و نداشتن رفت وآمد به این معنی است که زمان شروع به کار آسان تر است. تقریباً 70 درصد از افرادی که دور کار هستند تعطیلات آخر هفته را کارمی کنند. حتی اگر به طور فعال و دائمی کار نمی‌کنید، دیدن لپ ‌تاپ روی میز خواب یا انبوهی از کاغذها روی میز آشپزخانه یک نشانه بصری قوی است که میتواند بر کل سیستم خواب شما تاثیر بگذارد.

معمولا بر افرادی که در خانه کار می کنند فشار زیادی وارد می شود تا همیشه آنلاین باشند، یا به آسانی در دسترس باشند. و اغلب برای این افراد مرز بین زمان کار و زمان استراحت و اوقات خانوادگی از بین می رود. که گاهی می تواند منجر به ایجاد احساس استرس و اضطراب شود.

چند نکته برای خوابیدن راحت تر در هنگام انجام دادن کار در خانه:

به دلایلی که در بالا ذکر شد، داشتن یک خواب خوب شبانه زمانی که در خانه کار می کنید می تواند چالش برانگیز باشد. اما در اینجا چند نکته برای آسان تر کردن آن وجود دارد.

به یک برنامه ثابت پایبند باشید: انجام کارهای منظم، مانند بیدار شدن، دوش گرفتن، خوردن وعده‌های غذایی منظم، درگیر شدن در فعالیت‌های اوقات فراغت و خوابیدن در ساعات معینی در روز، به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن کمک می‌کند. وقتی ریتم شبانه روزی شما منظم باشد. احتمال اینکه هر روز در ساعات مشخصی به خواب بروید و بیدار شوید، بیشتر است.

بیشتر بخوانید: تاثیر چرت زدن بر زندگی روزمره چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

آیا می خواهید سریعتر بخوابید و بهتر بخوابید؟

با خرید تشک طبی فنری رویال و اختصاص ساعاتی برای ورزش کردن به بهبود سلامتی و خواب خود کمک کنید . طی مطالعات انجام شده بر روی نوجوانان مشخص شده است که ورزش کردن و داشتن فعالیت های بدنی می تواند در تداوم خواب و بهبود آن موثر باشد .

لازم به ذکر است ورزش منظم می تواند طول مدت خواب را افزایش دهد، کیفیت خواب را بهبود بخشد. آن را دست کم نگیرید.

چگونه وقتی در خانه کار می کنید بهتر بخوابید ؟

دورکاری و خواب بهتر

دورکاری و خواب بهتر

اگر در خانه کار می کنید بهتر است یک تا دو ساعت قبل از خواب سیستمتان را خاموش کنید تا به خودتان استراحت بدهید. استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و تلفن های همراه تبلت را محدود کنید .

از طرف دیگر تاریکی شب به بدن شما نشان می دهد که زمان خواب شده است .طبق مطاعات ثابت شده که خوابیدن در تاریکی کامل به روند بهتر خوابیدن شما کمک شایانی میکند.

سعی کنید اتاق خواب و محل کارتان را از هم جدا کنید. و تا حد امکان یک فضای کوچک برای کار در منزل به دور از اتاق خواب ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: چند نکته برای یک خواب راحت و خوب

با ورزش کردن در خانه از میزان استرس و اضطراب کاریتان کم کنید. و با فعالیت بدنی میل به خواب را افزایش دهید. با این حال، یک قانون سرانگشتی خوب این است که در عرض سه ساعت از زمان برنامه ریزی شده خود، از ورزش های شدید خودداری کنید. شما با انجام تمرینات یوگا پیش از خواب می توانید خوابتان را بهبود ببخشید.

نتیجه گیری :

نمایندگی تشک رویال در این مقاله به بررسی تاثیر انجام دادن کار در خانه بر کیفیت خواب پرداخته است. و سعی داشته شما همراهان عزیز را در بهتر استفاده کردن از فرصت های پیش آمده یاری کند. پس این توصیه ها را در نظر داشته باشید.

برای اینکه در کنار انجام کار در خانه راحت تر بخوابید و سلامتی بدنتان را تضمین کنید. پیش از هر چیز باید یک فضای کاری مشخص برای خودتان ایجاد کنید. و در ساعات مشخصی از آن استفاده کنید. فضای کار و اتاق خواب را حتی الامکان از هم جدا کنید. وسایل الکترونیکی را حتما قبل از خواب از خودتان دور کنید و با ورزش کردن در طول روز به خواب شبانه خود کمک کنید.سعی کنید شبها در تاریکی کامل بخوابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *