مقالات تشک رویال

تاثیر چرت زدن بر زندگی روزمره چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

تاثیر چرت زدن بر زندگی

تاثیر چرت زدن بر زندگی بسیار زیاد است. چرت زدن اغلب به این شهرت می رسد. که فقط برای نوزادان و کودکان نوپا است. به هر حال، زمانی که به اندازه کافی بزرگ شدید، زندگی آنقدر شلوغ به نظر می‌رسد که نمی‌توانید ظهر روز را برای یک لحظه آرام آرام کنید. بیایید با آن روبرو شویم: بسیاری از ما خوش شانس هستیم که حتی یک شب کامل استراحت می کنیم.

اما هر کسی که تا به حال خواب بعد از ظهر را تجربه کرده باشد می داند. که با توجه و تمرکز دست نخورده هم به سختی می توان یک روز کامل را به پایان برساند. مطالعات نشان می دهد که استراحت کردن فوایدی دارد.

چرت زدن می تواند خلق و خوی، سطح انرژی و توانایی های شناختی شما را بهبود بخشد، که همگی می توانند. برای نیمه دوم روز شما چه در محل کار و چه در ساعات بعد از کار مفید باشند. به جای اینکه شما را از کارتان دور کند، یک چرت در زمان مناسب و مدت زمان مناسب ممکن است به شما کمک کند کارهای بیشتری انجام دهید. اینجاست که چرت زدن می تواند چیز خوبی برای بازده کاری شما باشد.

کارخانه تشک رویال در این مقاله قصد دارد به تاثیر چرت زدن بر روی زندگی روزمره شما بپردازد.

آیا تاثیر چرت زدن بر زندگی مثبت است؟

یک چرت کوتاهنمایندگی تشک رویال

یک چرت کوتاه

کار در حالت خستگی ممکن است با اشکالاتی همراه باشد. امی بندر، دکترای علوم. خواب و بنیانگذار Sleep In To Win، توضیح می دهد که داشتن هفت تا نه ساعت کامل خواب در هر شب می تواند دشوار باشد. در طول روز کاری، این کمبود خواب می‌تواند باعث مشکلاتی در هوشیاری، خلق و خو، زمان واکنش و تحریک‌ پذیری شود.

بیشتر بخوانید: آیا خوابیدن روی شکم به سلامتی آسیب می زند؟

خستگی مداوم در طول روز بازده شمارا در یک روز کاری به شدت کاهش می دهد. و باعث می شود تمرکز خود را به مرور زمان از دست دهید بسیاری از مشاوران خواب چرت زدن کوتاه در طول روز را به شما پیشنهاد می کنند. چرا که نتیجه مثبت بسیار زیادی را در طول روز برای شما به ارمغان می آورد.

بعد از ظهر در محل کار احساس خواب آلودگی می کنید؟ بسیاری ممکن است تصور کنند خستگی بعد  از ظهر ناشی از ناهار است، کاهش هوشیاری بعد از ناهار بخشی از ریتم طبیعی شبانه روزی ما است. مبارزه با این شرایط بعد از ظهر با یک چرت کوتاه یک سرمایه گذاری کوچک با پتانسیل برای مزایای بزرگ است.

کارمندان یا کارفرمایان آینده‌نگرتر به چرت زدن نگاه می‌کنند و می‌گویند: « یک چرت 15 دقیقه‌ای برای بهبود اساسی. عملکردتان در نیمه دوم روز انجام دهید – این یک سرمایه‌گذاری آسان است.» هیچ چیز به اندازه ی یک چرت کوتاه 15 دقیقه ای از نظر احساسی و جسمانی نمی تواند شمارا سرحال کند…

درصورت داشتن روزی پر مشغله آیا چرت های کوتاه هم کمک کننده اند؟

قطعا می دانید که تاثیر چرت زدن بر زندگی روزمره بسیار زیاد است. برای کسانی که مشاغلی دارند که نیاز به شیفت کاری شبانه دارند، کمیته تمرین استانداردهای. پزشکی خواب آکادمی آمریکا چرت زدن را هم قبل و هم در طول شیفت برای کمک به هوشیاری توصیه می کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها همچنین توصیه می کند که پرستاران و کارگران شیفت یک چرت بعدازظهر برای بهبود هوشیاری در نیمه دوم روز داشته باشند.

یک چرت کوتاه که در حرکت غیرسریع چشم یا هیپناگوژی فرو می رود، می تواند فرآیند شناختی. را تقویت کند و اغلب بخشی از فرآیند خلاقیت نابغه های توماس ادیسون، سالوادور دالی و آلبرت انیشتین بود.

روزهای پر مشغله

روزهای پر مشغله

اگر ما در طول روز با خستگی به دنبال کارهایمان برویم به دلیل کسل بودن ممکن است انگیزه خود را نیز از دست بدهیم. در فصل زمستان بدن ما خواب را به همان شیوه ای که ما به غذا و آب نیاز داریم اولویت می دهد. اگر کمبود خواب داشته باشیم، تمام جنبه‌های دیگر زندگی به عقب می‌نشینند تا زمانی که به استراحت مورد نیاز بدن خود برسیم. البته که برای تجربه ی خوابی راحت یا چرت زدنی کوتاه شما به کالای خوابی باکیفیت احتیاج دارید. برای مثال خرید تشک طبی فنری رویال برای زمستان نه تنها خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد بلکه. گرمای مناسبی را نیز در هنگام خواب در خود حفظ می کند تا احساس سرما نکنید.

بهترین حالت چرت زدن در طول روز چگونه است؟

اگر در طول روز کاری خود را خواب آلود می بینید، چرت زدن می تواند وضعیت را بهبود بخشد. یک چرت در روز می تواند مفید باشد حتی اگر شب گذشته ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. تشک رویال در اینجا نکاتی برای بستن چشم در ظهر برای بهبود کیفیت بقیه روز آورده است.

در حالی که ریتم شبانه روزی به طور طبیعی بعد از ناهار کاهش می یابد زمان ایده آلی برای مهار خواب آلودگی و داشتن یک. چرت کوتاه و موثر است. احساس میل شدید به چرت زدن قبل از ظهر می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی در خواب شبانه باشد. چرت زدن دیرتر از حدود ساعت 4 بعد از ظهر. می تواند در خواب شبانه شما اختلال ایجاد کند.

بهترین حالت چرت زدن

بهترین حالت چرت زدن

طبق گفته های Bender و Winter، شما می خواهید حداقل 10 یا 15 دقیقه چرت بزنید. این زمان به شما امکان می‌دهد بدون خواب عمیق استراحت کنید که می‌تواند شما را بی‌حال کند. اگر بتوانید 30 دقیقه وقت بگذارید، احتمالاً مزایایی در خلق و خو، هوشیاری و توانایی شناختی نیز خواهید دید. همچنین یک چرت 90 دقیقه ای به بدن اجازه می دهد تا یک چرخه کامل خواب را با ورود به خواب عمیق و ترمیمی کامل کند. در حالت ایده‌آل، شما به طور طبیعی از چرت بیدار می‌شوید، اما اگر در چرت زدن تازه کار هستید، تنظیم زنگ هشدار می‌تواند به بدن شما کمک کند تا زمان کوتاه ‌تری در طول روز بخوابد.

نتیجه گیری در مورد تاثیر چرت زدن بر زندگی:

بهترین محیط های چرت، تاریک، ساکت و خنک هستند، درست مانند زمانی که باید در شب باشند. اگر نمی توانید به محیط خواب کامل برسید، ماسک چشم و هدفون می توانند این کار را انجام دهند.

برخی از تنظیمات سازمانی با ایجاد اتاق های چرت برای تشویق به مراقبت از خود، از قدرت استراحت استفاده می کنند. از این گذشته، کارمندانی که به خوبی استراحت کرده اند، بهره وری و خلاقیت بیشتری دارند. شرکت هایی مانند Google، Cisco، Uber و Ben & Jerry’s اتاق های چرت شرکتی را ارائه می دهند. وینتر در «تعقیب خواب» گفت: «مدیر کل باهوش، مربی باهوش، مدیر عامل هوشمند همیشه روی خواب سرمایه‌ گذاری می‌کنند، زیرا همیشه آن پول و سپس مقداری را پس می‌گیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *