مقالات تشک رویال

تاثیر فضای مجازی بر کیفیت خواب + چرا فضای مجازی خواب شما را خراب می کند؟

تاثیر فضای مجازی بر کیفیت خواب

چرا فضای مجازی خواب شما را خراب می کند؟ | تاثیر فضای مجازی بر کیفیت خواب

در جامعه مدرن، ما هرگز دلیلی برای بی حوصلگی نداریم. با رسانه‌های 24 ساعته و روش‌های همیشه در حال تکامل برای مصرف محتوا، ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم. که اکنون با یک چرخه خبری بی‌پایان تغذیه می‌شود. اما، با وجود مقادیر بی‌پایان تحریک و سرگرمی تنها با یک کلیک، آیا خوابی را که واقعاً برای بهترین عملکرد خود نیاز داریم، دریافت می‌کنیم؟ و این در مورد توانایی ما برای کاهش استرس چه می گوید؟

خب، طبق گفته بانک آمریکا، ما “به طور دائم به برق متصل هستیم.” در مطالعه‌ای در مورد وسواس تلفن‌های هوشمند آمریکا، BOA دریافت که تقریباً 71 درصد از مردم اعتراف می‌کنند که هر شب در حالی که تلفن‌های خود را در دست گرفته‌اند یا آن را در رختخواب یا کنار خود دارند به خواب می‌روند. و در ژوئن 2019، گزارش ترند اینترنتی 2019 مری میکر گزارش داد که رسانه های اجتماعی کیفیت خواب ما را از بین می برند.

از خود بپرسید، هر چند وقت یکبار یک ساعت پس از خواب، فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر را چک می کنید؟

به محض بیدار شدن از خواب با حواس پرتی بی نهایت گوشی موبایلمان را در دست میگیریم و شروع به چک کردن فضای مجازی می کنیم. از آنجایی که ما کاملاً استراحت نکرده‌ایم، به بهترین شکل خود عمل نمی‌کنیم. و در نتیجه بازدهی همیشگی را نخواهیم داشت. سایت اصلی تشک رویال در این مقاله قصد دارد به بررسی این که چرا فضای مجازی خواب شما را به هم میزند می پردازد.

چگونه فناوری بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد؟

فناوری و خوابنمایندگی تشک رویال

فناوری و خواب

به گفته متخصصین و کارشناسان خواب، استفاده از گوشی هوشمند در شب نه تنها با مشکل به خواب رفتن همراه است، بلکه با کیفیت پایین خواب نیز همراه است. در واقع، یک مطالعه اخیر که شامل بیش از 125000 کودک بود، نشان داد که داشتن یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل در اتاق خواب با خواب ضعیف مرتبط است.

اما دقیقاً چه چیزی در استفاده از تلفن هوشمند وجود دارد که خوابیدن را بسیار سخت می کند؟ از این گذشته، آیا نمی‌توانید شب گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید و مشکل حل شود؟

فناوری از سه طریق بر خواب تأثیر می گذارد:

تاثیر رسانه ها بر خواب

تاثیر رسانه ها بر خواب

نور تلفن یا دستگاه شما، مغز را تحریک می کند. حتی اگر به سادگی به یک لامپ روشن خیره شده باشید، مغز شما را در حالت هوشیاری تری قرار می دهد. و باعث می شود علی رغم اینکه زمان خواب معمولی شماست، احساس بیداری بیشتری کنید.

محتوای دیجیتال به گونه ای طراحی شده است که محرک باشد. ما در دنیای آنلاین تحت سلطه رسانه های اجتماعی زندگی می کنیم که نه تنها محتوا را مصرف می کنیم بلکه می توانیم آن را با لمس یک دکمه ایجاد کنیم. هنگامی که در حال تماشای محتوا یا تولید محتوا هستید، مغز شما مواد شیمیایی مانند نوراپی دوپامین ترشح می کند که “مراکز بیداری” مغز شما را تحریک می کند و در نتیجه خوابیدن را سخت تر می کند.

مغز نمی تواند نور مصنوعی را از نور خورشید تشخیص دهد. هنگامی که در شب در معرض نورهای روشن قرار می گیریم، مغز فریب خورده و فکر می کند که هنوز روز در بیرون است. این منجر به سرکوب هورمون خواب طبیعی مغز به نام ملاتونین می شود. نتیجه مشکل به خواب رفتن در زمان مورد نظر است.

بنابراین، وقتی نزدیک به 71 درصد از ما اظهار کردیم که با گوشی در دست به خواب رفته‌ایم، جای تعجب نیست که کیفیت خواب ما کاهش می‌یابد. این کاهش کیفیت همان احساس کسل شدنی است که در طول روز و به محض بیدار شدن از خواب آن را احساس می کنیم.

چگونه به طور طبیعی بهتر بخوابیم؟

برای کسانی که می‌خواهند با یک تغییر بالاترین پتانسیل خود را کشف کنند و بدانند چگونه می توانند بهتر بخوابند، این عادت خواب سالم را پیشنهاد می کنیم:

زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید در دنیای ایده آل، خاموش کردن دستگاه های خود حداقل 30 دقیقه قبل از خواب و دور نگه داشتن همه دستگاه ها از اتاق خواب بهترین راه حل برای این مشکل است. با محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از رفتن به رختخواب، می توانید به مغز خود اجازه دهید. خود را با زمان شب تنظیم کند و کیفیت خواب خود را بهبود بخشد. در این هنگام مغز شما شب بودن را درک می کند و شروع به ترشح هرمون های خواب می کند.

صفحه نمایش خود را تا حد امکان کم نور کنید. شدت نور مستقیماً با میزان سرکوب ملاتونین در ارتباط است. این بدان معناست که هر چه نور بیشتر باشد، احتمال کاهش ترشح ملاتونین شما بیشتر است. اگر مجبورید در شب یا قبل از خواب به صفحه خود نگاه کنید، حالت شب یا حالت تاریک را فعال کنید. اگر گوشی شما این ویژگی را ندارد، صفحه نمایش خود را روی کمترین میزان نور قرار دهید تا از پرت شدن مغزتان توسط نور جلوگیری کنید.

سعی کنید از فیلتر نور آبی در گوشی هوشمند خود در شب استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که نور آبی ترشح ملاتونین را بسیار بیشتر از هر رنگ نور مرئی دیگری کاهش می دهد. نور قرمز کمترین احتمال را دارد که ملاتونین را سرکوب کند. چندین برنامه وجود دارد که می تواند به کاهش یا حذف نور آبی کمک کند. کم نور کردن صفحه نمایش و اجتناب از نور آبی ممکن است به شما کمک کند راحت تر بخوابید، اما به یاد داشته باشید که هیچ چیز بهتر از قطع کامل ارتباط نیست.

نتیجه گیری در رابطه با تاثیر فضای مجازی بر کیفیت خواب:

آیا با استفاده از نور آبی در تلفن هوشمند یا تلویزیون خود قبل از خواب، خواب خود را تا حد مرگ سرکوب می کنید؟ حذف زمان استفاده از صفحه نمایش در یک ساعت پس از رختخواب می تواند شما را در مسیر خواب سالم تر و آینده ای قرار دهد که در آن احساس آرامش کامل داشته باشید!

در این مقاله به تاثیر تاثیر فضای مجازی بر کیفیت خواب پرداخته ایم. اما آنچه پیش از همه موارد بالا برای داشتن خواب راحت مهم است. انتخاب کالای خواب با کیفیت و مناسب است. اگر در یک تشک قدیمی می خوابید و روی بالشی که تبدیل به یک سطح صاف شده به خواب می روید باید بگویم بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن با کمک طرح تعویض تشک تشک قدیمی خود را تعویض کنید. و خرید تشک طبی فنری رویال را تجربه کنید. اگر در این محتوا موردی بود که ما به آن اشاره نکرده بودیم یا شما تجربه جدیدی دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *