مقالات تشک رویال

پشتیبان تشک خوب دقیقاً چیست و به چه دردی می خورد؟

پشتیبان تشک خوب

پشتیبان تشک دقیقاً چیست و به چه دردی می خورد؟

شاید یکی از متداول‌ترین توصیه‌ها – هرچند مبهم – که اغلب هنگام خرید تشک جدید می‌شنوید، پیدا کردن تشکی با «پشتیبانی خوب» است. اما این اصلا به چه معناست؟ و آیا ساپورت و پشتیبانی تشک همان سفتی تشک است؟ اگر تا به حال فکر کرده اید که پشتیبان خوب تشک در واقع چه معنایی دارد و تکیه گاه مناسب چه کاری می تواند برای خواب شما انجام دهد، به جای درستی آمده اید.

پشتیبانی مناسب برای خواب عمیق و ترمیم‌کننده مهم است. زمانی که بیدار هستید، ماهیچه های شما کار حمایت از استخوان بندی شما را انجام می دهند و ستون فقرات و گردن شما را در یک راستا نگه می دارند. برای اینکه بتوانید به خواب عمیق یا REM برسید، ماهیچه های شما باید کاملاً شل شوند و تشک شما را به انجام وظیفه مهم حمایت از اسکلت شما بسپارد. بدون حمایت مناسب، ماهیچه های شما باید درگیر بمانند و اغلب اوقات اضافه کار کنند تا ستون فقرات و گردن شما در یک راستا قرار گیرند، که عامل اصلی درد و درد در هنگام بیدار شدن است.

برای آشنایی با میزان ساعات خواب مناسب برای حفظ سلامتی مقاله خواب رم چیست و میزان استاندارد خواب رم چقدر است ممکن است برایتان مفید باشد.

پشتیبانی تشک “مناسب و خوب” چیست؟

بر خلاف سفتی تشک (چقدر سخت یا نرم به نظر می رسد) یا راحتی آن (چقدر در آن فرو می روید)، تکیه گاه تشک به توانایی آن در تثبیت بدن در حال استراحت و توزیع یکنواخت وزن شما اشاره دارد.

سایت رسمی تشک رویال پشتیبانی تشک را به‌عنوان حمایت از خطوط مختلف بدن به‌گونه‌ای تعریف می‌کند که فشار را به‌طور یکنواخت توزیع می‌کند و نقاط فشار ایجاد نمی‌کند. در واقع پشتیبانی به این معناست که این ماده چقدر وزن و فشار خواب را در کل تشک توزیع می کند.

اگر تا به حال پس از تغییر به یک تشک جدید دچار کمردرد مزمن شده اید، این احتمال وجود دارد که این دردها مربوط به حمایت و تکیه گاه ضعیف باشد. با مقاومت در برابر وزن بدن و ایجاد فشار مناسب برای تنظیم صحیح ستون فقرات، یک تشک نگهدارنده می تواند به شما کمک کند راحت تر بخوابید و از این دردها جلوگیری کنید. در حالی که برخی از افراد از اصطلاحات “راحتی”، “حمایت” و “استحکام” به جای یکدیگر استفاده می کنند، حمایت یک ویژگی متمایز است که در درجه اول به ستون فقرات مربوط می شود. این مجموعه ارائه دهنده بهترین تشک طبی برای دیسک کمر در ایران می باشد. شما می توانید کلیه کالاهای خواب با کیفیت بالا و قیمت مناسب را از این برند خریداری کنید.

آیا تشک سفت‌تر از تشک مخملی حمایت ‌کننده ‌تر است؟

مقایسه پشتیبانی تشک سفت و نرم

مقایسه پشتیبانی تشک سفت و نرم

در حالی که قابل درک است که چرا مردم ممکن است تصور کنند تشک سخت سنگی پشتیبانی عالی را تضمین می کند، همیشه اینطور نیست. در حالی که استحکام به میزان سختی یا نرمی تشک اشاره دارد، حمایت و پشتیبانی به این اشاره دارد که آیا تشک ستون فقرات شما را تشویق می‌کند تا در هنگام استراحت به درستی تراز شود. این ویژگی فقط یک اثر جانبی سختی تشک نیست. این بازتابی از مواد اصلی تشک است.

اینجاست که درک آناتومی بیشتر تشک ها مهم است. اکنون می دانید که راحتی تشک به لایه های بالای هسته پشتیبانی مربوط می شود. نکته سیستم راحتی استفاده از موادی مانند مموری فوم، فیبر، پلی فوم و موارد دیگر برای محافظت از نقاط فشار رایج مانند باسن و شانه ها است. وقتی این لایه‌ها ضخیم‌ تر هستند، تشک نرم‌ تر می‌شود. لایه های نازک تر احساس سفت تری دارند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید در مورد ارتفاع تشک و تختتان بدانید.

هسته پشتیبانی در زیر آن لایه های راحتی قرار دارد. وظیفه آن جلوگیری از فرو رفتن بیش از حد شما در تشک است و ستون فقرات شما را تا حد امکان در حالت خنثی نگه می دارد. برخی از هسته های پشتیبانی نیز با مناطق ویژه ای طراحی شده اند که ساختار اضافی را در مناطقی که معمولاً وزن بدن بیشتری را تحمل می کنند، ارائه می دهند. این بدان معنی است که شما می توانید در واقع تشکی داشته باشید که بسته به مواد، طرح و لایه های آن، سفت و بدون پشتیبان یا نرم و نگهدارنده باشد.

تکیه گاه اصلی تشک را مانند کف در نظر بگیرید. تشک سفت تا حدودی شبیه خوابیدن روی زمین لخت است. هر چه تعداد پتوهای بیشتری را اضافه کنید تا خود را از روی زمین حفظ کنید، راحت تر خواهید بود. همین امر در مورد تشک های مخملی نیز صدق می کند – شما هنوز کف را برای پشتیبانی دارید، اما لایه های اضافی راحتی بیشتری را فراهم می کنند.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد : آیا خوابیدن روی زمین به ستون فقرات آسیب می زند؟

انواع مختلف هسته های تکیه گاه تشک چیست؟

انواع مختلف هسته های تکیه گاه تشک

انواع مختلف هسته های تکیه گاه تشک

به طور کلی، چندین دسته از مواد تشک هسته پشتیبانی وجود دارد، از جمله کویل، پلی فوم (یا فوم پلی اورتان)، هیبرید، هوا و آب. بیشتر تشک ها دارای هسته های پشتیبان هستند که بر روی کویل، پلی فوم یا لاتکس ساخته شده اند، اما هر نوع ماده مزایا و معایب خود را دارد و ترجیحات پشتیبانی هر فرد منحصر به فرد است.

سیستم فنر داخلی که به عنوان سیم پیچ نیز شناخته می شود، به گونه ای طراحی شده است که تحت فشار خم می شود و با برداشتن فشار به شکل اولیه خود باز می گردد و دوام با احساس فنری ارائه می دهد. این سیستم پشتیبانی اصلی است که بیشتر در تشک های فنری داخلی و هیبریدی یافت می شود. تشک های دارای هسته کویل دارای تنظیم درجه حرارت عالی هستند اما کانتورینگ زیادی ارائه نمی دهند.

همچنین فوم یا پلی فوم در چگالی های مختلف موجود است. بنابراین می تواند یک هسته نرم و پاسخگو یا یک هسته محکم و بادوام را تشکیل دهد. اگرچه هسته پشتیبانی داخلی معمولاً محکم است. مموری فوم نوعی پلی فوم است که می تواند با فرم بدن شما مطابقت داشته باشد و به گرما و فشار بدن شما پاسخ دهد و احساس گهواره شدن را ایجاد کند. تشک های هسته پلی فوم به طور گسترده در دسترس هستند و نسبتاً ارزان هستند. با این حال، فوم تمایل دارد گرما را بیشتر از سایر مواد به دام بیاندازد.

چگونه می توانم تشک فعلی خود را حمایت کننده تر کنم؟

پشتیبان تشک خوب

پشتیبان تشک خوب

اگر با توجه به موارد بالا در هنگام خواب حمایت لازم را از تشکتان دریافت نمی‌کنید اما کاملاً آماده نیستید که تشک فعلی خود را رها کنید، ممکن است چند چیز وجود داشته باشد که می‌توانید با کمک آن ها به طور موقتی پشتیبانی تشکتان را تقویت کنید:

  1. رویه تشک را امتحان کنید: رویه های تشک می توانند راحتی یا تکیه گاه تشک شما را تقویت کنند. در طیف وسیعی از ضخامت ها، مواد و سفتی های مختلف موجود است، یک روکش خوب ممکن است به شما کمک کند حمایت بیشتری داشته باشید.
  2. بین تشک و قاب تخت یک تخته اضافه کنید: تخته هایی هستند که می توانند جایگزین بسیار خوبی برای فنر جعبه ای باشند. اگر تشک شما آویزان است، این یک راه عالی برای جلوگیری از فرورفتن بیشتر و در عین حال پشتیبانی بیشتر است.
  3. دمای اتاق خود را تغییر دهید: برخی از تشک ها (مانند فوم) در دماهای گرمتر نرم می شوند. سعی کنید ترموستات اتاق خوابتان را پایین بیاورید یا اتاق خوابتان را تهویه کنید.

بیشتر بخوانید: کالای خواب با کیفیت شامل چه وسایلی می شود؟

و در آخر چگونه پشتیبان تشک مناسب خود را انتخاب کنیم؟

در حالی که هیچ راه حل یکسانی برای یافتن سطح تکیه گاه تشک که برای آناتومی بدن شما مناسب است وجود ندارد، باز هم قدم های مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به نگرانی های خواب خود، از جمله خروپف، درد یا سایر ملاحظات فکر کنید، و به ویژگی هایی که می تواند مشکل خاص شما را برطرف کند، فکر کنید.

در پایان روز، باید بدانید که پشتیبان تشک “خوب” نوعی تکیه گاه است که به شما کمک می کند خواب مورد نیاز خود را داشته باشید و با احساس عالی و بدون خستگی از خواب بیدار شوید. بهترین راه برای یافتن تشک ایده آل خود این است که با یک متخصص خواب در فروشگاه یا آنلاین مشورت کنید و محصولات مختلفی را برای خود امتحان کنید تا بتوانید مناسب ترین تشک را پیدا کنید. مشاورین نمایندگی تشک رویال آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *