مقالات تشک رویال

تاثیر خواب بر سلامتی و عملکرد ورزشی

تاثیر خواب بر سلامتی و عملکرد ورزشی

تاثیر خواب بر سلامتی و عملکرد ورزشی

تاثیر خواب بر سلامتی بسیار زیاد است. برای بسیاری از افراد، ورزش کردن راهی عالی برای افزایش انرژی و احساس آرامش است. اما بعد از گذراندن یک شب سخت، و دیدن کابوس های وحشتناک گذشتن از تمرینات باشگاه وسوسه انگیز است. از یک طرف، ما می دانیم که ثبات برای پیشرفت و رسیدن به اندام ایده آل و سلامتی بسیار مهم است، اما از طرف دیگر…هیچ چیز مانند تاثیر خواب بر سلامتی شما نیست.

به نظر می رسد تحقیقاتی برای حمایت از رویکرد صحیح پس از یک خواب بد شبانه وجود دارد. دانشمندان سال گذشته تصمیم گرفتند این موضوع را بررسی کنند که کاهش خواب (که کمتر از هفت تا نه ساعت توصیه شده در شب تعریف می شود) چه تاثیری می تواند بر عملکرد فیزیکی داشته باشد؟

در این باره نکته جالب دیگری وجود دارد که باید به آن توجه کرد این است که در حالی که خواب به طور مداوم تلاش‌ها را هنگام انجام ورزش بعد از ظهر یا عصر بعد از ظهر منحرف می‌کرد، به نظر نمی‌رسید که تأثیر منفی بر عملکرد صبحگاهی داشته باشد. در ادامه نمایندگی تشک رویال به بررسی تاثیر خواب بر سلامتی و عملکرد ورزشی شما میپردازد. تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

پس از بی خوابی شبانه ورزش کردن مفید است یا خیر؟

تاثیر بیخوابی بر ورزش

تاثیر بیخوابی بر ورزش

کم خوابی تأثیر منفی بر عملکرد ورزش دارد، یعنی محرومیت از خواب (کافی نبودن زمان خواب) و دیر به خواب رفتن می تواند در اثر گذاری مثبت خواب بر روی روحیه و جسم شما اختلال ایجاد کند. اگر افراد به هر دلیلی قادر به خواب کافی نیستند، نباید صبح ها ورزش کنند زیرا ممکن است در اواخر روز احساس خستگی بیشتری کنند.

ورزشکاران در تمام سطوح باید توجه داشته باشند که هرچه ساعات کمتری بخوابند، انرژی کمتری دریافت می کنند. در نتیجه عملکرد ورزشی آنها به مرور زمان کاهش می یابد.  طی تحقیقات به عمل آمده ممکن است ورزشکارانی وجود داشته باشند که با داشتن خوابی کوتاه و کم انرژی بسیار زیادی دریافت کنند. اما موضوع قابل توجه این است که این انرژی نهایتا یک هفته کاربرد دارد و پس از گذشت مدتی کوتاه عملکرد ورزشی آنها دچار اختلال می شود.

خواب بهتر در دراز مدت به نتایج بهتری منجر می شود. ما می‌دانیم که زمان کم خواب یا محرومیت از خواب باعث می‌شود. اثرات منفی بسیاری داشته باشیم، و افزایش یا بهینه‌سازی زمان کل خواب می‌تواند اثرات مثبت بسیاری داشته باشد. بسیاری از ما در پایان روز تمام شدن انرژی و ضعف بدن را تجربه کرده‌ایم، در نتیجه دیگر انرژی ای برای انجام فعالیت مختلف و یا ورزشی باقی نمی ماند. البته که قطعا هر کسی که به سلامتی خودش اهمیت بدهد سعی و تلاشش را می کند تا خوابی منظم و با کیفیت داشته باشد.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: خواب راحت با انواع شکستگی استخوان

چگونه با وجود خواب کوتاه و انرژی کم ورزش کنیم؟

اما در نهایت ممکن است شرایطی به وجود بیاید که ما مجبور شویم با خوابی کوتاه و انرژی کم به سراغ باشگاه و ورزش برویم. بهترین راهکار در این شرایط این است که با استفاده از فعالیت های کوتاه به خودتان کمی انرژی بدهید تا دچار ضعف روحی و جسمی نشوید.

برای مثال کمی استراحت کردن میان ورزش های سنگین، خوردن یک میان وعده مقوی، نفس عمیق کشیدن، آب خوردن، چرت زدن کوتاه قبل از ورزش و… همه این‌ها می‌توانند در دادن انرژی به ما برای گذراندن روز مفید باشند. اما بهترین کاری که می توانید انجام دهید، فکر نکردن بیش از حد است. توصیه ما این است که آرامش داشته باشید و روحیه ی خود را در هر شرایطی حفظ کنید. اما همیشه به تاثیر خواب بر سلامتی توجه ویژه داشته باشید.

البته که کماکان اگر حس می کنید انرژی کافی برای ورزش کردن را ندارید خودتان را تحت فشار قرار ندهید. ایرادی ندارد اگر گاهی اوقات به خودتان استراحت بدهید. اما حتما جای جبران برا خودتان بگذارید تا مشکلی در برنامه های روزانه شما پیش نیاید. هر چند که با حذف مسائلی که ذهن و روند زندگی شمارا بهم میریزند می توانید سبک زندگی سالم تری داشته باشید اما اگر قادر به انجام این کار نیستید بهتر است موارد بالا را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم که باید برای یک خواب راحت و خوب بدانید.

چگونه خوابی باکیفیت و منظم داشته باشیم؟

داشتن خواب با کیفیت

داشتن خواب با کیفیت

فضای مجازی، برنامه های تلویزیونی، تلفن های همراه، مشغله های کاری و برخی استرس و افکار منفی از خوابیدن سروقت جلوگیری میکند. حتی گاهی اوقات نامناسب بودن کالای خواب نیز در زمانبندی خواب شما اختلال ایجاد می کند. تشک و کالای خواب تاثیر بسیار زیادی در ساعات خواب و کیفیت خواب شما داشته باشد. تشک های فرسوده شده، بالش های سفت شده و یا پتو های کهنه همه و همه می توانند شرایط شما را دچار مشکل کنند. اما راهکار برای این موضوع چیست؟

سایت رسمی تشک رویال هم دقیقا برای پاسخگویی به همین سوال اینجاست. در دنیایی که همه چیز بر پایه فناوری و اینترنت می چرخد و روزانه هزاران هزاران خرید اینترنتی صورت میگیرد. جلب رضایت مشتری کار راحتی نیست چرا که تعداد رقبا و افراد سودجو بسیار زیاد است؛ اما نمایندگی تشک رویال با ارائه بهترین خدمات و محصولات به شما مشتری عزیز شمارا از هرگونه دل نگرانی نجات داده است.

محصولات این شرکت با توجه به فناوری پیشرفته روز دنیا تهیه و تولید می شوند. برای مثال تشک طبی فنری رویال با استفاده از بهترین مواد اولیه و در پیشرفته ترین شرایط تهیه و تولید می شود و در دسترس شما مشتری گرانقدر قرار میگیرد. شما با کمک مشاورین این مجموعه می توانید بهترین انتخاب را در کمترین زمان داشته باشید و خرید تشک طبی فنری رویال را با اطمینان انجام بدهید. و از خرید خود نهایت لذت را ببرید علاوه بر آن راحتی محصولات رویال باعث می شود. شما بهترین بازدهی را از خواب خود داشته باشید و در بهترین شرایط و وضعیت استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب تشک مناسب جهت درمان واریس

سخن آخر درباره تاثیر خواب بر سلامتی و عملکرد ورزشی:

سایت اصلی تشک رویال در این مقاله به تاثیر بی خوابی بر عملکرد ورزشی و راهکار های داشتن خواب با کیفیت پرداخته است. در آخر بهتر است شما ساعات خواب خود را در شبانه روز منظم نگهدارید و با کمک به مربی باشگاهتان مناسب ترین میزان خواب را برای خودتان پیدا کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود یا نکته ای بود که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خوشحال می شویم آن را در قسمت دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *