مقالات تشک رویال

آیا خوابیدن روی زمین به ستون فقرات آسیب می زند؟

خوابیدن روی زمین و ستون فقرات

خوابیدن روی زمین و ستون فقرات

خوابیدن نامناسب می‌تواند باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات شما شود. این موضوع به خصوص برای کسانی که مشکلاتی مانند درد عضلانی، درد در ناحیه پشتی بدن مانند دیسک کمر گردن درد شدید و… دارند مهم است. به طور کلی، خوابیدن به شکل درست خصوصاً برروی تخت خواب باعث کاهش فشار و کاهش درد و آسیب به ستون فقرات می‌شود. اما همه ما در مواقعی در نواحی پارک‌ها، سواحل و یا در سفرهای کوتاه خاطره‌انگیز ، خوابیدن روی زمین و جای‌های سخت و غیر قابل کنترل تجربه کرده‌ایم.

در این مواقع، معمولا دچار درد و ناراحتی در مناطق مختلف بدن، به خصوص ستون فقرات شده‌ایم. برای همین، نمایندگی تشک رویال در این مقاله به بررسی تاثیر خوابیدن روی زمین بر ستون فقرات پرداخته‌ است و اینکه آیا خوابیدن روی زمین باعث آسیب به ستون فقرات می‌شود یا خیر.

تاثیر خوابیدن روی زمین بر ستون فقرات

ستون فقرات یکی از شاخص‌ترین و حساس‌ترین اجزای بدن است. که باعث پایداری بدن ما می‌شود. به همین دلیل، این جزئیات حساس بدن نیازمند مراقبت های ویژه می باشد. هر گونه آسیب به مهره های ستون فقرات ممکن است در دراز مدت مشکلات شدیدی در نشستن خوابیدن و استراحت یا راه رفتن شما ایجاد کند. اما، در حالتی که شما بر روی زمین خوابیده ‌اید، ستون فقرات شما به‌طور طبیعی خم می‌شود. خم شدن و تکان خوردن در محیط سخت و سفت روی زمین بدون تشک ممکن است برای مدت کوتاه آزار دهنده نباشد. اما بعد از مدتی اثرات آن را روی بدنتان حس خواهید کرد.

تاثیر خوابیدن روِی زمینسایت اصلی تشک رویال

تاثیر خوابیدن روِی زمین
سایت اصلی تشک رویال

آیا خوابیدن روی زمین باعث آسیب به ستون فقرات می‌شود؟

خوابیدن روی زمین، مخصوصاً در زمان‌های طولانی، به دلیل اینکه ستون فقرات را بلافاصله روی سطح سخت مورد نظر قرار می‌دهد، می‌تواند یک علت برای درد عضلانی و مشکلات در ستون فقرات شما باشد. در واقع، افرادی که در زمین خوابیده‌ اند گزارش داده ‌اند که پس از خواب روی زمین، به دردهایی در مناطق گوناگون بدن خود دچار شده‌اند. به عنوان مثال، درد در سینه، پشت، گردن، فک، قفسه سینه، بازو و مچ دست ممکن است. پس از اینکه شما به مدت مدیدی روی زمین خوابیده‌اید تجربه شود.

همچنین، وضعیت خوابیدن روی زمین تشدید کننده هر گونه درد قبلی در ستون فقرات است. به این معنا که کوچک ترین درد و آسیب در سوابق بیماری های شما با خوابیدن روی زمین تشدید خواهد شد. به طور مثال اگر کسی از قبل مشکلاتی از قبیل دیسک کمر دارد، خوابیدن روی زمین باعث تشدید و درد بیشتر این نواحی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهبود دیسک کمر با 6 راهکار ساده و کاربردی

آسیب به ستون فقرات

آسیب به ستون فقرات

چگونه به طورصحیح وبدون آسیب به ستون فقرات روی زمین بخوابیم؟

اگر بنا به هر دلیلی مجبور به خوابیدن روی زمین بدون تشک هستید، تلاش کنید با رعایت چند نکته کلیدی به ستون فقرات خود کمک کنید. این راهکارها شامل:

1- برای اطمینان از حفظ سلامت جمجمه، یک بالش مناسب زیر سر خود بگذارید. پیشنهاد سایت اصلی تشک رویال خرید بالش پر ارزان قیمت با الیاف با کیفیت می باشد.

2-وضعیت جسمانی خود را به حداقل خمیدگی برسانید و به جلو مایل نباشید. به جای آن، مستقیم روی زمین بخوابید.

3- برای پشتیبانی از دستگاه تنفسی، اگر به پهلو می خوابید یک بالش بین پاها و یک بالش بین دست های خود قرار بدهید. این بالش از بروز فشار روی ستون فقرات شما جلوگیری می کند.

4- حتی الامکان اگر تشک ندارید از یک پتوی نرم به عنوان زیر انداز استفاده کنید.

خوابیدن روی زمین به طور صحیح

خوابیدن روی زمین به طور صحیح

خوابیدن بدون تشک برای چه کسانی مفید است؟

به طور کلی خوابیدن بدون تشک روی زمین آن هم به طور نادرست ممکن است. سبب بروز آسیب های جدی به نقاط مختلف بدن شود. اما در برخی افراد و با توجه به تجویز پزشک خوابیدن بدون تشک ممکن است مفید باشد.

خوابیدن بدون تشکنمایندگی تشک رویال

خوابیدن بدون تشک
نمایندگی تشک رویال

افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند:

افرادی که به علت مشکلات پوستی و عفونی هر چهار فصل در معرض خطر قرار دارند. چون خوابیدن روی تشک ممکن است باعث جمع شدن باکتری‌ها شود، خواب روی زمین به این افراد کمک می‌کند تا از عفونت‌های پوستی جلوگیری کنند و با رعایت شرایط پاگیزگی زمین روند درمان آن ها به خوبی پیش برود. برای این گونه افراد تشک های ضد حساسیت وجود دارد که با توجه به شرایط خاص این بیماران طراحی شده است. برای مشاهده تشک ضد حساسیت رویال کلیک کنید.

افرادی که با تجویز پزشک جهت کاهش درد باید روی زمین بخوابند:

افرادی که به دنبال کاهش دردهای گردن، ستون فقرات و پشت هستند. خوابیدن با یک تشک نرم ممکن است درد کمر، گردن و ستون فقرات شما را تشدید کند. خواب روی زمین باعث به حداقل رسیدن فشار بر ستون فقرات شما می‌شود و ممکن است به کاهش درد شما کمک کند. خوابیدن بدون تشک باید حتما زیر نظر پزشک و با توجه به شرایط بالینی بیمار انجام بشود.

افرادی که تعریق بیش از حد دارند:

افرادی که مشکلات تعریق بیش از حد دارند. خوابیدن روی تشک ممکن است باعث انباشت و گردش بیشتر آب در بدن شما شود، اما خواب روی زمین می‌تواند به خشک شدن چشمه های تعریق شما با کاهش گرما کمک کند.

از آنجا که خوابیدن بدون تشک ممکن است باعث بروز آسیب به ستون فقرات، درد عضلانی، گردش خون نامناسب و بروز مشکلاتی دیگر شود. بهتر است بدون تجویز پزشک این کار را انجام ندهید.

نتیجه‌گیری در رابطه با تاثیر خوابیدن روی زمین بر ستون فقرات:

خوابیدن روی زمین آن هم بدون تشک به هیچ عنوان نباید به عنوان یک جایگزین برای خوابیدن روی یک تخت‌خواب مطرح شود. اگر شما به دلایلی نیاز به خوابیدن روی زمین دارید، حتماً به نکاتی که در این مقاله ذکر شد توجه کنید و رعایت کنید. پیشنهاد ما به شما خرید تشک طبی مخصوص دیسک کمر است. این تشک علاوه بر حفظ سلامت جسمانی و پشتیبانی از ستون فقرات و گردن شما بر بهبود کیفیت خواب شما نیز نقش به سزایی دارد. اگر سوالی داشتید که در این مقاله پاسخ داده نشد یا نکته ای بود که از قلم انداخته بودیم خوشحال می شویم در قسمت نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد خرید تشک از نمایندگی رویال:

چگونه تشک ضد حساسیت رویال را تهیه کنیم؟

می توانید وارد سایت اصلی تشک رویال با نشانی ”  royaltoshakco.com” شوید و پس از پیدا کردن محصول مورد نظرتان به راحتی ثبت سفارش کنید.

آیا تشک های طبی و ضد حساسیت رویال برای تمامی سنین مناسب است؟

بله. این تشک ها محدودیت سنی ندارند.

چرا برند تشک رویال محبوبیت زیادی بین افراد دارد؟

کیفیت بالای مواد اولیه و خدمات ویژه ای که این شرکت برای مشتریان در نظر گرفته است از دلایل محبوبیت این برند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *