مقالات تشک رویال

همه آنچه باید در مورد ارتفاع تشک و تختتان بدانید

ارتفاع تشک و تختتان

همه آنچه باید در مورد ارتفاع تشک و تختتان بدانید

هنگام خرید یک تخت جدید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید: راحتی، پشتیبانی، کاهش فشار روی عضلات کمر، قیمت و… این لیست ادامه دارد. و باید بدانید که همه این موارد مهم هستند. اما تا به حال به ارتفاع تشک خود فکر کرده اید؟آیا می دانستید خوابیدن در ارتفاع متناسب با بدن می تواند تأثیر مثبتی بر خواب، سلامت و ایمنی شما و حتی ظاهر اتاق خواب شما داشته باشد؟

اگر به دنبال بالا بردن کیفیت خواب خود هستید، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد.

فاکتورهای مهم در تعیین ارتفاع تشک و تخت خواب ایده آل برای شما

فاکتور های تعیین کننده ارتفاع تشکپس از کمی تحقیق خواهید دریافت که خوابیدن روی زمین یا تختی که خیلی پایین است می تواند برای سلامتیتان برخی مشکلات را ایجاد کند. و این در حالی است که تختی که خیلی بلند است نیز برای کمر و ستون فقرات مناسب نخواهد بود. در نهایت، بهترین ارتفاع تخت به ترجیحات شخصی و شرایط بالینی شما بستگی دارد، اما چند عامل وجود دارد که می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. در نظر گرفتن این موارد ممکن است شما را تشویق کند که ارتفاع تختی را که اکنون روی آن می‌خوابید، تغییر دهید.

شاید برایتان مفید باشد: آیا خوابیدن روی زمین به ستون فقرات آسیب می زند؟

بیایید پیش از هر چیز نگاهی به شرایط بدنی شما – به ویژه در قد، تیپ بدنی، و هرگونه محدودیت فیزیکی و همچنین سن شما داشته باشیم.

تاثیر قد بر ارتفاع تشک:

قد شما می تواند تاثیر مشخصی داشته باشد! اگر قد بلندی دارید، ممکن است با تختی که بالاتر از سطح زمین قرار دارد بهتر باشید. یک تخت با تشک بلند تر به شما این امکان را می‌دهد روی لبه‌ها بنشینید و بدون فشار ناشی از نشستن یا بلند شدن از روی یک تخت کم ارتفاع روی ماهیچه‌ها و مفاصل ، بتوانید استراحت کنید. از طرف دیگر، اگر قدتان کوتاه‌تر است، تشکی نیاز ندارید که آنقدر بلند باشد که برای بیرون آمدن از آن در حال خزیدن زیر روکش‌ها یا مجبور به پایین پریدن یا سر خوردن باشید.

بیشتر بخوانید: تاثیرات دیر خوابیدن بر کوتاهی قد

تاثیر نوع آناتومی بدن در تعیین ارتفاع تشک:

نوع  آناتومی بدن شما نیز می تواند عاملی در تعیین ارتفاع ایده آل تخت شما باشد. برای مثال، اگر درشت اندام تر هستید، تختی را نمی‌خواهید که آنقدر پایین باشد که باعث شود بدون کنترل خود را روی لبه تشک پایین بیایید. این ضربه مکرر می تواند به مرور زمان باعث ساییدگی و پارگی شود. و احتمالاً علاوه بر بدن و سلامتی شما به تشک، باکس تختخواب شما نیز آسیب برساند. یک فرد درشت تر همچنین ممکن است برای بلند شدن از تختی که خیلی پایین است با مشکل مواجه شود. اگر تشک شما مرتفع است ممکن است علاوه بر مشکلات بالا برای افرادی که در خواب زیاد تکان می خورند خطر سقوط نیز وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تشک مناسب جهت درمان واریس

محدودیت های فیزیکی نیز در ارتفاع تشک موثر هستند:

تاثیر محدودیت های فیزیکی در ارتفاع تشک

تاثیر محدودیت های فیزیکی در ارتفاع تشک

برای افراد دارای محدودیت‌های فیزیکی مانند مشکلات حرکتی ممکن است نیاز به تشک با ارتفاع کمتری باشد تا ورود و خروج به تخت را آسان تر کند. کسانی که کمردرد را تجربه می‌کنند، می‌توانند با خرید تشک طبی برای دیسک کمر خواب راحت و بدون فشار به ستون فقرات را تجربه کنند. یک تشک با ارتفاع بیشتر همچنین می‌تواند نشستن و دراز کشیدن را برای اشخاص راحت‌تر کند.

تاثیر سن بر میزان کوتاهی و بلندی تشک

علاوه بر تمام موارد بالا هنگام انتخاب بهترین ارتفاع تخت، سن نیز مورد توجه قرار می گیرد. افراد مسن ممکن است در داخل و خارج شدن از تختی که خیلی پایین یا خیلی بلند است مشکل داشته باشند. یافتن ارتفاع بهینه ای که امکان ورود و خروج ایمن و آسان را فراهم کند، مهم است.

توجه: وقتی نوبت به انتخاب ارتفاع تخت مناسب برای یک فرد مسن می رسد، همیشه هوشمندانه است که با پزشک یا متخصص پزشکی مشورت کنید تا توصیه های آنها را دریافت کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ارتفاع تخت و تشکی که انتخاب می کنید کاملا به سلیقه و شرایط بدنی شما وابسته است. اما مهم است که ارتفاعی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد به راحتی و با خیال راحت از رختخواب بیرون بیایید.

درک نقش چارچوب تخت در ارتفاع تخت و انتخاب تشک

نقش چارچوب در ارتفاع تخت و تشک

نقش چارچوب در ارتفاع تخت و تشک

هنگام تلاش برای تعیین ارتفاع بهینه تخت و تشک خود، ایده خوبی است که از کف به بالا شروع کنید. این همان جایی است که چارچوب تخت شما وارد می شود. ارتفاع قاب به تعیین ارتفاع کلی تشک کمک می کند و بر سهولت یا دشواری ورود و خروج در شب و صبح نیز تأثیر می گذارد. ارتفاع قاب همچنین می تواند نقش مهمی را به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق خواب شما ایفا کند.

فریم های تخت در طیف وسیعی از ارتفاع، سبک و متریال هستند. برخی از آنها با مشخصات کم و نزدیک به زمین هستند و فضای کمی برای ذخیره سازی زیر تخت باقی می گذارند (اگر استفاده از فضای زیر تخت برای شما مهم است). یک قاب تخت با مشخصات بالاتر معمولاً باعث قرارگیری تشک بالاتر (و فضای ذخیره سازی بیشتر) می شود.

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم که باید در مورد یک خواب راحت و خوب بدانید

سخن آخر

اطمینان از سازگاری قاب تخت با اندازه و نوع تشکی که انتخاب کرده اید و همچنین با فنر جعبه یا فونداسیون بسیار مهم است. وقتی همه چیز طبق برنامه پیش برود، شما قابی را انتخاب خواهید کرد که تکمیل کننده تشک شما باشد، ارتفاع مناسبی را فراهم کند. و همچنین فضایی راحت ایجاد کند که جهت استفاده مداوم برای شما راحتی را به ارمغان می آورد. بعلاوه، وقتی ارتفاع مناسب را پیدا کردید، تختخواب شما به همان اندازه که احساس می‌شود خوب به نظر می‌رسد.

سایت رسمی تشک رویال با سالها تجربه به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کننده های کالای خواب با کیفیت شامل انواع تشک طبی رویال، بالش طبی رویال، محافظ تشک و …. به صورت عمده و تکی با نازل ترین قیمت در استان اصفهان می باشد. اگر به دنبال خرید تشک جدید هستید یا قصد تعویض تشک کهنه با نو را دارید تنها یک تماس با مشاورین مجموعه ما کافی است. اگر مطالب این مقاله برایتان مفید بود یا تجربه دیگری در زمینه دارید خوشحال می شویم در دیدگاه ها آن را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *