مقالات تشک رویال

خواب راحت با انواع رایج شکستگی استخوان

شکستگی استخوان

خواب راحت با انواع رایج شکستگی استخوان

شکستگی استخوان یکی از مشکلات رایج  بین افراد است که ممکن است شرایط دشواری را برای شما به وجود بیاورد. بسته به نوع استخوان شکسته شما، راحت بودن به اندازه کافی برای داشتن خواب خوب می تواند دشوار باشد. نمایندگی تشک رویال در این مقاله قصد دارد دستورالعمل هایی را جهت استراحت در این شرایط را به شما ارائه بدهد. اگر به شما دستور داده شد که از آتل، ایموبلایزر یا زنجیر استفاده کنید – طبق دستور از آن استفاده کنید.

پیدا کردن یک موقعیت راحت برای همه به یک اندازه نیست. همه نمی توانند به یک شکل راحت باشند، اما مهم است که از چیزهایی که باعث درد یا تورم بیشتر می شود اجتناب کنید. تکان دادن اندام یا تحرک بی مورد می تواند در روند بهبود شما اختلال ایجاد کند.

چگونه با استخوان ترقوه شکسته راحت بخوابیم

شکستگی استخوان ترقوه یکی از شایع ترین شکستگی ها است. استخوان ترقوه از قفسه سینه تا شانه درست زیر گردن کشیده شده است. موقعیت آن باعث می شود که در هنگام سقوط یا نیروی وارده به بازو یا شانه، دچار شکستگی شود.

شکستگی استخوان ترقوه می تواند دردناک باشد و باعث تورم و تغییر شکل احتمالی آن ناحیه شود. شکستگی در آنجا ممکن است حرکت بازو را با افزایش درد دشوار کند.

بهبود ترقوه شکسته ممکن است تا شش هفته در کودکان و شش تا 12 هفته در بزرگسالان طول بکشد، به همین دلیل است که یافتن راهی برای راحت‌ترین حالت خواب ممکن برای این مدت طولانی بسیار مهم است. استفاده از یک پایه قابل تنظیم می‌تواند به شما کمک کند تا روی پشت خود دراز بکشید.

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که در جای خود بخوابید و کمترین تحرک را داشته باشید. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا او توصیه می کند که شما به طور مداوم در جای خود بدون حرکت و بستن بند محافظ باقی بمانید یا خوب است برای خواب بندی که برای حفاظت از استخوان دور بدنتان پیچیده شده است را باز کنید.

چگونه با دنده های شکسته بخوابیم

خوابیدن با استخوان دنده شکسته

خوابیدن با استخوان دنده شکسته

خواب راحت و بدون درد با دنده های شکسته می تواند چالش برانگیز باشد. شکستگی دنده ها دردناک است و حداقل شش هفته طول می کشد تا بهبود یابد. دنده ها با هر نفس و حرکت بالاتنه شما حرکت می کنند و درد شکستگی ها را هر چند ثانیه یک بار دوباره تجربه می کنید که می تواند بهبود را برای شما دشوار کند.

دنده های شکسته ممکن است مانند سایر استخوان های شکسته نیاز به درمان نداشته باشند. درمان هایی مانند آتل زدن برای این نوع شکستگی استفاده نمی شود. پزشک درمانگر شما بهترین برنامه درمانی را برای نوع شکستگی دنده های شما تعیین می کند.

برای کمک به کاهش درد، طبق دستور از یخ و داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین کالای خواب مناسب و نرم و سبک نیز باعث می شود تا درد کمتری را در هنگام خواب تجربه کنید. پیشنهاد ما به شما خرید بالش ارزان قیمت رویال است. این بالش ها با پشتیبانی از ستون فقرات شما خواب را برایتان راحت تر خواهند کرد. بهتر است در حالت عمودی یا دراز کشیده بخوابید. یک تشک قابل تنظیم نیز می تواند در اینجا مفید باشد. همچنین ممکن است خوابیدن در طرف مقابل شکستگی خوابیدن استراحت را راحت تر کند. از بالش برای نگه داشتن جلو و پشت خود استفاده کنید تا از غلت خوردن جلوگیری کنید.

از خوابیدن روی شکم با شکستگی دنده‌ها باید اجتناب کرد. این باعث فشار اضافی بر روی ناحیه آسیب دیده می شود و ممکن است منجر به درد یا ناراحتی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:  نگاهی از درون به هفت مکمل برای جلوگیری از بی خوابی

بهترین حالت خواب برای پاهای شکسته

خوابیدن با پای شکسته ممکن است ناراحت کننده باشد و توصیه های خواب می تواند به محل شکستگی پای شما بستگی داشته باشد.

در ساق پای شما دو استخوان وجود دارد: درشت نی و نازک نی.

خوابیدن به پشت توصیه می شود و پا باید بالا باشد. اگر یک تخت قابل تنظیم دارید، این کار آسان است، اما در صورت نداشتن می توانید ساق پا را روی بالش، تکیه گاه یا کوسن نیز بالا ببرید. شما با این روش، آزادی بیشتری در قسمت بالاتنه خود دارید و حتی می توانید به پهلو بخوابید و پاهایتان را بالا بیاورید.

شکستگی استخوان ران (استخوان ران) می تواند خواب را بسیار چالش برانگیز کند. این استخوان قوی ترین استخوان در بدن شماست. اگرچه شکستن آن سخت است، اما وقتی شکسته می‌شود می‌تواند بسیار دردناک باشد. و نوع شکست تعیین‌کننده نحوه برخورد با آن است. گاهی به تجهیزاتی نیاز است که استخوان را در جای خود نگه دارد. در این حالت باید به پشت دراز بکشید تا استخوان ترمیم شود.

معمولاً برای شکستگی استخوان ران به جراحی نیاز است. بسته به نوع درمان، ممکن است تجهیزاتی مانند میله ها و پیچ ها در قسمت بیرونی پا به استخوان متصل شده باشد. باز هم، این امر مستلزم این است که با حرکت محدود روی پشت بمانید. برای شکستگی‌هایی که نیازی به جراحی ندارند، گچ‌گیری یا آتل از لگن تا پا اعمال می‌شود و از تمام حرکت ‌های پای شما جلوگیری می‌کند.

برای کاهش تورم و درد، بهتر است پای شما کمی بالاتر از بدنتان قرار بگیرد . می‌توانید بالش‌ها را زیر سر و شانه‌هایتان تنظیم کنید، اما بقیه بدنتان صاف می‌ماند تا زمانی که متخصصان به شما اجازه حرکت، غلت زدن یا بلند شدن از رخت خواب را بدهند.

بیشتر بخوانید: بررسی مزایای بالش های مموری فوم و مقایسه آن با بالش های معمولی

بهترین حالت خواب برای بازوی شکسته

بهترین حالت خواب برای بازوی شکسته

بهترین حالت خواب برای بازوی شکسته

بازوی شکسته ممکن است بعد از چند هفته بیشترین انعطاف را داشته باشد. در ابتدا توصیه می شود در حالت نشسته یا دراز کشیده بخوابید و یک بالش زیر بازو برای پشتیبانی قرار دهید. اگر پزشک معالجتان به شما یک تسمه داده است، ممکن است لازم باشد آن را هنگام خواب نیز بپوشید. یک بالش زیر آرنج در کنار شما به حرکت نکردن و بالا بردن بازوی شما کمک می کند.

هنگامی که تورم و درد کاهش می یابد، آزادی بیشتری برای استراحت راحت تر برای هفته های باقی مانده خواهید داشت. این می تواند به معنای خوابیدن به پهلو یا پشت باشد، زیرا خوابیدن روی معده برای جداسازی اندام شکسته ایده آل نیست. به خصوص اگر شکستگی در قسمت های بالایی بازوی شما باشد. ممکن است به شما توصیه شود که شانه خود را بلند یا بلند نکنید.

موقعیت های خوابی که ریکاوری را بهبود می بخشد

درمانگران اغلب توصیه می کنند که سعی کنید به پشت بخوابید. اگر این به راحتی شما کمک نمی کند، در صورت امکان به آرامی خود را در یک موقعیت جانبی تنظیم کنید. برای جلوگیری از احتمال افتادن در نیمه شب وسط تخت بخوابید. خوابیدن به پهلو یا به پشت بهتر از خوابیدن روی شکم است. در هر یک از این پوزیشن‌های خواب، راحت‌تر است که ستون فقرات خود را حفظ کرده و متعادل نگه دارید، تا فشار بر روی بافت‌های ستون فقرات کاهش ‌یابد و ماهیچه‌ها را قادر به استراحت و بازیابی نیروی خود شوند.

سایت رسمی تشک رویال در این مقاله قصد داشت تا با ارائه راهکار هایی جهت کاهش درد و افزایش راحتی شما هنگام خواب تجربه بهتری را در هنگام بروز چنین مشکلاتی مانند شکستگی در شما ایجاد کند. اگر این محتوا برای شما مفید بود و یا شما تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *