مقالات تشک رویال

آیا خوابیدن روی شکم به سلامتی بدن آسیب می زند؟

آسیب های خوابیدن روی شکم

آیا خوابیدن روی شکم به سلامتی بدن آسیب می زند؟

خواب در زندگی انسان بسیار مهم است و از نظر پزشکی اهمیت زیادی دارد. در حالت عادی، یک فرد حداقل ۷ تا ۹ ساعت در روز نیازمند خواب می ‌باشد. شیوه ‌های مختلف خوابیدن شامل خوابیدن روی کنار، خوابیدن روی شکم، خوابیدن در حالت فتحه و خوابیدن روی پشت، هر کدام با مزایا و معایب خاص خود همراه هستند. خوابیدن روی پشت به دلیل حفظ شیب طبیعی ستون فقرات و جلوگیری از درد پشتی پیشنهاد می‌شود. خوابیدن روی کنار به ویژه برای پیشگیری از مشکلات تنفسی، خوابیدن در حالت فتحه به دلیل کاهش فشار بر روی ناحیه معده و روده‌ها و خوابیدن روی شکم برای کودکان مناسب هستند. هم چنین اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید در ادامه ی این مقاله با نمایندگی تشک رویال همراه باشید.

حالت های مختلف خوابیدن چه تاثیری در کیفیت خواب دارند؟

حالت های مختلف خوابیدن

حالت های مختلف خوابیدن

خواب از آن دسته فعالیت ‌هایی است که برای سلامتی بدن بسیار حیاتی می‌باشد. میزان خوابی که هر شخص در طول یک شبانه روز به آن نیازمند است، بستگی به سن، جنسیت، فعالیت‌های روزانه، وضعیت جسمانی و روحی آن شخص دارد. با این حال، یک نکته مهم در رابطه با خواب، این است که حالتی که در آن می‌خوابید، برای سلامتی و آسایش شما بسیار مهم است. اینجا به بررسی تفاوت ‌ها در خوابیدن به حالت‌ های مختلف می‌پردازیم.

خوابیدن روی پشت

خوابیدن روی پشت برای اکثر افراد بهترین شیوه می‌باشد. چرا که در این حالت، شیب طبیعی ستون فقرات حفظ شده و فشار کمتری بر روی ستون فقرات و گردن به وجود می آید. خوابیدن در این حالت، باعث رفلکس‌ های تنفسی شده و در نتیجه برای افرادی که به مشکلات تنفسی دچار شده‌اند، پیشنهاد نمی‌گردد.

خوابیدن روی کنار

خوابیدن روی کنار در برخی افراد می‌تواند خواب راحت‌تر ایجاد کند، زیرا فشار کمتری بر روی گردن و ستون فقرات ایجاد می‌کند. اما برای برخی افراد، خوابیدن در این حالت، ممکن است باعث درد شانه‌ها و گردن شود. در این حالت، می‌توانید با استفاده از یک بالشت شکمی، مقداری فشار از کمر، ستون فقرات و شانه های خود کم کنید.

خوابیدن در حالت فتحه

خوابیدن در حالت فتحه به معنای قرار گرفتن با کف پاهای خود بالاتر از سطح بدن می‌باشد، شاید این حالت برای برخی افراد همراه با راحتی شود. خوابیدن در این حالت به علت کاهش فشار بر روی ناحیه معده و روده‌ها، می‌تواند برای کسانی که با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد. اما باید به یاد داشته باشید که در این حالت، برخی افراد ممکن است احساس درد در ناحیه پشتی احساس کنند.

خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم، ممکن است برای برخی افراد نتیجه دهد، اما روی شکم خوابیدن باعث افزایش فشار بر روی ناحیه پشت، فشار زیاد بر روی ناحیه گردن و درد پشتی شود. و نسبت به دیگر حالت های خوابیدن فشار بیشتری را به بدن وارد می کند و دچار اختلال در خواب میشود.

خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم

آیا کالای خواب در آسیب رساندن به سلامت بدن تاثیر دارد؟

بهبود سلامتی با کالای خواب

بهبود سلامتی با کالای خواب

کالای خواب نامناسب می‌تواند برای بدن شما مشکلات بسیار زیادی در آینده ایجاد کند. ممکن است درد هایی در کمر، ناحیه گردن، ستون فقرات و عضلات شما به وجود بیاورد. و به مرور زمان سلامتی شما را از شما میگیرد. پس باید قبل از خرید هر کالای خوابی با دقت و توجه بالا محصولات را بررسی کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید در ادامه برخی از پیامد های منفی ناشی از کالای خواب نامناسب را باهم بررسی می کنیم:

بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی های تشک مناسب برای خواب عالی در شب

دردهای پشت و کمر

کالای خواب نامناسب می‌تواند باعث درد و سفتی در ناحیه پشت و کمر شما شود. در مدت طولانی با استفاده از یک کالای خواب نامناسب، فشار حین خواب بر روی این نواحی افزایش می‌یابد و به مشکلات مختلفی نظیر مشکلات دیسکی، کمر درد های مزمن و درد های ستون فقرات منجر می‌ شود.

اختلال در خواب و دچار شدن به بیخوابی

استفاده از کالای خواب نامناسب می‌تواند به کابوس های شبانه، شب بیداری، بیخوابی و یا بد خوابی منجر شود. کالای خوابی که نتواند راحتی و آرامش شمارا تامین کند هیچ چیزی به جز ضرر و آسیب برای شما دارد و به مرور زمان مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به وجود می آورد.

مشکلات گوارشی

استفاده از کالای خواب نامناسب می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی شود. این موضوع به دلیل فشار زیادی است که بر روی ناحیه معده و روده ‌ها در حین خواب ایجاد می‌شود. و شاید پس از مدت کوتاهی این مشکلات مشخص نشوند اما به مرور زمان خودشان را نشان می دهند.

بیماری‌های قلبی

کالای خواب نامناسب می‌تواند منجر به بروز بیماری ‌های خطرناک قلبی و عروقی شود، همچنین می‌تواند ریتم قلب شما را عوض کند.

فشار خون بالا

برخی از کالای های خواب که طراحی نامناسبی دارند و با کیفیت پایین تولید شده‌اند، ممکن است منجر به فشار خون بالا شوند. تغییرات فشار خون در بالاترین سطح خود می‌تواند برای بدن شما مشکلاتی ایجاد کند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا باید بدانید که اهمیت کالای خواب در سلامتی بسیار زیاد است. خرید یک کالای خواب با کیفیت موجب حفظ سلامت بدن شما می ‌شود و به شما اجازه می‌دهد که روز‌ها را با انرژی و شادی سپری کنید. شما برای خرید یک کالای خواب مناسب و باکیفیت به یک فروشگاه امن و مطمئن احتیاج دارید. نمایندگی تشک رویال با ارائه بهترین محصولات و خدمات می تواند تضمین کننده ی سلامتی شما در دراز مدت باشد.

نتیجه گیری در مورد مزایا و معایب خوابیدن روی شکم:

با توجه به مشاوره ‌های پزشکی، خوابیدن روی شکم به عنوان الگویی برای خواب و استراحت نادرست شناخته می‌شود. این الگوی خواب می‌تواند به درد‌های گردن و ستون فقرات، سایش پوست، درد مزمن کمر، فشار بر روی سینه و شکم، تورم صورت و چشم‌ها، فشار غلط بر روی دستگاه تنفسی، مشکلات خواب، شکستگی ظرفیت ریه، مشکلات کبدی و عوارض برای بینایی منجر شود.

بنابراین، استفاده از وسایلی مانند بالش‌های سینه، تغییر موقعیت خواب، نگه داشتن یک سطح صاف برای خواب و استفاده از کالای خواب مناسب و باکیفیت می ‌تواند به شما در بهبود کیفیت خواب ،سلامت ستون فقرات ، کاهش درد کمر و احتمالاً بهبود مشکلات گوارشی کمک کند. در نتیجه، استفاده از روش ‌های مناسب برای خوابیدن و تغییر حالت خواب، برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. همچنین شما می توانید با بررسی و خرید تشک طبی فنری رویال سلامتی و آرامش در کنار خواب راحت را به خودتان هدیه بدهید. اگر سوالی بود که در مطالب بالا به آن پاسخ داده نشده بود یا موردی بود که در این مقاله ذکر نشده است. شما می توانید در قسمت دیدگاه های سایت اصلی تشک رویال آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *