مقالات تشک رویال

آنچه در مورد خرافات رایج در خواب باید بدانید

خرافات رایج در خواب

آنچه در مورد خرافات رایج در خواب باید بدانید

یک جست و جوی سریع و دقیق در گوگل خوب ده ها خرافات ظالمانه در مورد خواب را نشان می دهد که هیچ نوع علمی از آنها پشتیبانی نمی کند. البته، در مورد اثر دارونما و فریب دادن ذهن این فکر وجود دارد که شما فعالانه در حال ایجاد تغییرات در یک روال شبانه هستید، اما واقعیت این است که متأسفانه، این رویکرد فقط می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و نخواهد ماند. بنابراین، کارخانه تشک رویال در این مقاله شش مورد از خرافات رایج در خواب را برای شما جمع آوری کرده توضیح داده است. اگر مشکوک هستید که اختلال خواب در بی خوابی یا سطح انرژی کلی شما نقش دارد، لطفاً با پزشک مشورت کنید.

خوابیدن در سمت چپ تخت بر خواب شما چه تاثیری دارد؟

خوابیدن سمت چپ رخت خواببیدار شدن در سمت اشتباه رختخواب می تواند کل روز شما را در گیر کند. اما بر اساس برخی خرافات، بلند شدن از رختخواب در سمت اشتباه ممکن است شما را در مسیر اشتباه قرار دهد.

برخی معتقدند بلند شدن از رختخواب در سمت چپ بدشانسی است، وعده ایی دیگر نظرشان غیر از این می باشد. به گفته آنها بیرون رفتن از تخت از سمت چپ با خانواده، سلامتی بهتر، پول و قدرت مرتبط است. بعضی مواقع هم می شنویم طرف از دنده چپ بیدار شده. به این منظور که امروز اخلاق و حوصله خوبی ندارد.

یک دید بهتر و واقع بینانه تر در مورد بیدار شدن از سمت های مختلف این است که چه در سمت راست یا چپ از رختخواب بیرون و بیدار شوید. می توانید مطمئن شوید که آن روز مانند روزهای دیگر از خواب صبح بیدار شده اید. و می توانید خود را برای موفقیت در کارهایتان آماده کنید.

بیشتر بخوانید: علت حرف زدن در خواب چیست؟

 ملحفه ها را عوض کنید

خرافات زیادی در مورد تشک وجود دارد، اما یکی از مواردی که بیشتر مطرح می شود این است که چه زمانی باید ملحفه تشک خود را عوض کنید. مثلا هرگز ملحفه آن را در آخر هفته عوض نکنید، و گرنه برای یک هفته خواب های بد خواهید دید. بدیهی است که این امر درست نیست.

یک جایگزین واقع بینانه تر در باره این خرافات این است که بدتر از یک رویای بد، یک تشک کثیف و بد است. و چرخاندن منظم تشک خود (از جمله یک چهارم چرخش در صورت داشتن تخت خواب دو نفره) می تواند اطمینان حاصل کند که از حمایت مناسب و استفاده یکنواخت از تخت خود استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: پشتیبان تشک خوب دقیقا چیست و به چه دردی می خورد؟

اما برای شروع، مطمئن شوید که تشک شما برای شروع به اندازه کافی راحت است زیرا هیچ چیز به اندازه تشکی که نیاز مبرم به تعویض دارد، خواب وحشتناک شبانه را تضمین نمی کند. تحقیق کنید که چه مواد و سطوح استحکام با موقعیت خواب ترجیحی شما کار می کنند. به خاطر داشته باشید که این چیزی است که هر شب از آن استفاده خواهید کرد بنابراین می‌توانید برای راحتی و آرامش خودتان بدون نگرانی از یک انتخاب خوب بهره مند شوید. به این خرافات رایج در خواب گوش ندهید. به یک خواب خوب و با کیفیت فکر کنید که بر تمرکز و کارایی شما در طول روز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رویاهای شبانه لذت شیطان است

بسیاری از خرافات عجیب و غریب رویاها با عباراتی مانند رویاهای شبانه لذت شیطان است، و یا در خواب های صبحگاهی، به هشدار فرشتگان توجه کنید وجود دارد. اما واقعیت این است که اطلاعات زیادی برای اثبات این موضوع وجود ندارد که چرا یا چه زمانی مغز شما تصمیم می گیرد. رویای چیزهای خاصی را ببینید. تأثیرات بیرونی مانند استرس، طرد شدن یا از دست دادن چیزی یا کسی و دغدغه های روزمره می‌تواند بر نحوه سرگردانی ذهن شما در طول خواب عمیقتان تأثیر بگذارد.

اگر روی تمرینات تنفسی تمرکز کنید. و قبل از خواب با چند نفس عمیق و دم و باز دم صحیح می توانید مغز خود را برای یک خواب آرام آماده کنید. این یکی از قدیمی ترین و موثرترین تکنیک های موثرعلمی است که اثرات درماتی آن به خوبی اثبات شده است.

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای داشتن خواب بهتر زمانی که دور از خانه هستید

گفتن نگرانی ها به عروسک بافتنی در گواتمالا

در گواتمالا، می‌توانید یک عروسک کوچک رنگارنگ و دست بافت بخرید و قبل از قرار دادن آن زیر بالش، نگرانی‌های خود را برای آن باز گو کنید. افسانه می گوید که عروسک تمام باورهای منفی شما را در خود جای می دهد. بنابراین می توانید با آرامش بخوابید و روز بعد با احساس شادابی و بدون اضطراب از خواب بیدار شوید. حتی اگر این عروسک های دست بافت تمام استرس های شما را از بین نبرد. به نظر می رسد جایگزین بسیار سالم تری برای مصرف مواد، داروها یا الکل باشد، که هر کدام می توانند اثرات منفی بر سلامت و کیفیت خواب داشته باشند.

جایگزین بهتر و مناسب این خرافات : نوشتن و یا مطالعه کردن می تواند به شما برای داشتن آرامش کافی قبل از خواب کمک کند، هم چنین می‌توانید بدون تکیه بر نور آبی تلفن (که مانند مواد مخدر و الکل، می تواند برای بهداشت خواب مضر باشد) به راحتی بخوابید.

بیشتر بخوانید: 10 دلیل برای این که شب ها کتاب خواندن قبل از خواب را فراموش نکنید

تخت رو به در بدشانسی می آورد

تخت رو به درهنگام چیدن وسایل اتاق خواب خود، باید مراقب باشید که تخت را در راستای درب قرار ندهید. که در این صورت یکی از بدترین موقعیت ها می باشد. قرار گرفتن با سر به طرف درب طبق خرافات رایج وضعیت تابوت یا وضعیت مرده گفته می شود. مانند برداشتن جسد از اتاق است بنابراین در صورت امکان از این موقعیت اجتناب کنید.

این خرافات را نباید جدی بگیرید. این که تخت شما در کدام سمت باشد شاید از لحاظ موقعیت خواب تغییراتی را حس کنید ولی چنین خرافاتی که خوابیدن در چنین شرایطی مانند خوابیدن در تابوت است از هیچ منبع علمی اثبات نشده است.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: رنگ اتاق خواب چه تاثیری بر خواب انسان دارد؟

خرافات قرار دادن کیک زیر بالش

گذاشتن یک تکه کیک عروسی زیر بالش نه تنها کار زشتی نیست، بلکه کاملاً بی‌احترامی است. آن کیک شایسته خوردن و لذت بردن است، نه اینکه رها شود تا گرد و خاک و باکتری ها را زیر یک بالش کاملاً بی گناه جمع کند. اما بر اساس یک خرافات 300 ساله، گفته می‌شود که قرار دادن یک برش زیر بالش باعث می‌شود که هویت همسرتان را در خواب ببینید. بیایید امیدوار باشیم که شریک آینده صاحب یک لباسشویی باشد زیرا آن ملحفه ها کاملاً به هم می ریزند و بالش شما نیاز به شستشوی کامل دارد. در آن زمان خرید بالش ارزان قیمت و کاربردی می تواند به شما کمک کند. تا از شر آلودگی ها و لکه های روی تشک خلاص شوید.

روی این خرافات رایج در خواب شب تمرکز نکنید بهتر است وقت و انرژی اتان را صرف کار های مفید دیگری کنید. و با این افکار غلط خودتان را از داشتن یک خواب خوب محروم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *