مقالات تشک رویال

عوامل موثر بر قیمت تشک خواب چیست؟ + تعیین قیمت انواع تشک

عوامل موثر بر قیمت تشک خواب نمایندگی تشک رویال اصفهان

همانطور که می دانید تشک یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت اتاق خواب در خانه است. که در راحتی خواب تأثیرگذار است. با وجود اینکه ممکن است افراد زیادی اهمیت تشک در داشتن خواب با کیفیت و جلوگیری از بروز درد های جسمانی را دست کم بگیرند. و یا به علت بالا بودن هزینه خرید برخی تشک ها از خرید صرف نظر کنند، گاهی هزینه ی خرید تشک نیز عاملی است که می تواند میزان کیفیت و مرغوبیت جنس مواد استفاده شده در تشک را به ما نشان بدهد. تنوع در محصولات باعث شده که قیمت تشک‌ها در بازار، متفاوت باشد.

همچنین برند های مختلفی در این زمینه وجود دارند که خرید را برای کسانی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند دشوار تر می کنند. سایت اصلی تشک رویال در راستای افزایش دانش و آگاهی افراد در این مقاله قصد  دارد تا عوامل موثر بر قیمت تشک، را بررسی کند. عوامل زیادی هستند که بر قیمت تشک تاثیر گذار هستند در ادامه به چند مورد از آن ها پرداخته شده است.

عوامل موثر بر قیمت تشک به شرح زیر است:

ویژگی اول: جنس تشک

اولین و مهم ترین عامل جنس تشک است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. تشک‌ها هم اکنون در بازار با جنس‌های مختلفی موجود است. مثلاً، تشک سنتی، تشک فومی، تشک لاستیکی و… تشک‌های فومی به‌طور کلی از سایر تشک های موجود در بازار ارزان‌تر هستند این در حالی است که تشک‌های حافظه فشاری گران‌تر هستند. علت گران تر بودن تشک های حافظه فشاری این است که این تشک ها معمولاً این امکان را به کاربران می‌دهند که به طور کامل خود را در راحت ترین وضعیت بدنی قرار بدهند ، اما برای خرید این تشک ها هزینه بالاتری نیاز است. در این میان تشک‌های سنتی دست‌ساز، که از پنبه ساخته می شوند به علت اصالت برای برخی افراد بسیار مهم و ارزشمند می باشد. که طبیعی بودن آن ممکن است در قیمت این محصول اثرگذار باشد.

جنس تشک عامل تعیین کننده قیمت آن

جنس تشک عامل تعیین کننده قیمت آن

ویژگی دوم: ضخامت بالا

بررسی میزان ضخامت تشک نیز یکی از عوامل موثر در قیمت تشک می باشد. بیشتر افراد فکر می‌کنند که هرچقدر میزان ضخامت تشک بیشتر باشد آن تشک بهتر و مرغوب تر خواهد بود. اما این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد و صرفا با توجه به تصورات مردم به وجود آمده است. ضخامت بالا در تشک‌های سفت ‌تر، برای برخی افراد که مشکلات ناشی از کمردرد دارند، توصیه می‌ شود. برخی از تشک‌ها ، به علت استفاده از مواد طبیعی در ساختار آن ها مانند هویج یا پنبه، هزینه تولید آن‌ها و قیمت فروش آن بیشتر از سایر تشک ها می باشد.

بیشتر بخوانید: قطر تشک چه تاثیری بر انتخاب تشک مناسب دارد؟

ویژگی سوم: اندازه و سایز تشک

اندازه تشک برای برخی افراد مهم است ولی برای دیگران فاقد اهمیت است. در بازار، تشک‌های متنوع با ابعاد گوناگون موجود هستند. تشک‌های بزرگ تر برای تخت های یک و نیم نفره یا دو نفره و تشک های کوچکتر برای تخت خواب های یک نفره مناسب می باشد. بزرگ و کوچک بودن تشک رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. هر چه تشک شما بزرگتر باشد طبیعتا قیمت آن هم بیشتر خواهد شد. در مواردی خاص ممکن است مجبور به سفارش تشکی با توجه به ابعاد و فریم تخت خود بشوید که طبیعتا هزینه این سفارش را هم باید در نظر بگیرید.

مولفه سایز تشک عامل تاثیرگذار در قیمت آن

مولفه سایز تشک عامل تاثیرگذار در قیمت آن

ویژگی چهارم: پارچه تشک و تبدیل های زیر آن

پارچه ای که معمولاً برای تشک‌های فومی و حافظه فشاری استفاده می شود، برای ارتباط مستقیم با جسم بسیار مطلوب است. به همین علت می توانید بدون انداختن  ملحفه روی این تشک ها بدون کوچکترین حساسیتی روی سطح تشک بخوابید. کاهش چسبندگی بین تشک و بالش سر برای بعضی افراد در هنگام خواب حائز اهمیت است. ولی تشک هایی که این ویژگی ها را دارند قیمت بیشتری هم دارند. اکثر مواقع ها قابلیت‌هایی مانند نوع و جنس فنر ها یا جنس فوم های به کار رفته در تشک، هزینه تشک را افزایش می‌دهد.

ویژگی پنجم: برند تشک

برند تشک نیز در تعیین قیمت تشک بسیار کلیدی است. برندهای معروف تشک مانند تشک رویال، که علاوه بر ارائه و تولید محصولات متنوع و با کیفیت هستند. همچنین دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش قوی و گسترده ای مانند طرح تعویض یا تعمیر تشک اصفهان یا سراسر ایران هستند. طبیعتا ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند اما سایت اصلی تشک رویال این تضمین را به شما خواهد داد. که با این کیفیت و خدمات پس از فروش ویژه، محصولی با قیمت مناسب تر و ارزان تر پیدا نخواهید کرد. این شرکت علاوه بر تمام موارد بالا ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران را نیز انجام می دهد که به شما در کاهش هزینه های ناشی از حمل و نقل تشک کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تشک رویال چه تفاوتی با تشک رویا دارد؟

برند تشک مولفه ی تاثیر گذار بر قیمتنمایندگی تشک رویال اصفهان

برند تشک مولفه ی تاثیر گذار بر قیمت
نمایندگی تشک رویال اصفهان

ویژگی ششم: نوع تشک

نوع تشک یکی از مهمترین عواملی است که در قیمت تشک تأثیر دارد. در بازار تشک ‌ها با انواع مختلفی از جمله تشک‌ های فومی، تشک‌های حافظه فشاری، تشک‌های لاستیکی و تشک‌های سنتی به فروش می ‌رسند. هر نوع تشکی ویژگی ‌های خاص خود را دارد و قیمت آن نیز از یکدیگر متفاوت است. تشک‌های فومی معمولاً شامل یک لایه فوم پلی‌ اتیلن است. این تشک‌ها به نظر ارزان‌تر هستند اما اگر جنس فوم باکیفیت باشد هزینه بیشتری برای خرید آن نیاز است. هزینه تولید تشک فومی کمتر از سایر نوع تشک‌ها بوده و به همین دلیل، تشک‌های فومی قیمت پایین‌تری دارند. اما تشک‌ های حافظه فشاری، تشک‌هایی هستند که با کیفیت بالا و قدرت حافظه بسیار قوی هستند و منجر به بهبود کیفیت خواب خواهند شد که همین امر باعث افزایش قیمت این تشک ها شده است. قیمت تشک‌های حافظه فشاری و لاستیکی بیشتر از سایر تشک‌ها است.

بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت تشک طبی با فنری

خلاصه و نتیجه گیری عوامل موثر بر قیمت تشک:

استفاده از تشک خوب برای بهبود کیفیت خواب، سلامت جسمی و شادکامی روحی بسیار مؤثر است. در نهایت، نمایندگی تشک رویال عوامل مختلفی که منجر به افزایش هزینه تولید و قیمت تشک می‌شود از جمله جنس، ضخامت، برند، اندازه، تبدیل‌های زیر تشک و نوع تشک را که باید در خرید تشک مورد توجه قرار گیرد در این مقاله بررسی کرده است. علاوه موارد بالا، انتخاب تشک با سایز مناسب بسیار حائز اهمیت است چرا که سلامت ستون فقرات شما را تضمین خواهد کرد . هنگام خرید تشک حتما باید بررسی اصولی این عوامل را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *