مقالات تشک رویال

خوردن خوراکی در تختخواب و تشک چه پیامدهای منفی یا مثبتی دارد؟

خوردن خوراکی در تختخواب

خوردن خوراکی در تختخواب و تشک چه پیامد های منفی یا مثبتی دارد؟

خوردن خوراکی در تختخواب پس از یک روز طولانی برای اکثر افراد بسیار خوشایند و دوست داشتنی است. احتمالاً این توصیه را شنیده‌اید که از تخت خود فقط برای خواب و رابطه جنسی استفاده کنید، اما در سال‌های اخیر، تمام خطوط در مورد اینکه خانه ‌ها و اتاق ‌خواب ‌های ما برای چه کاری هستند، محو شده است. بنابراین قابل درک است که تخت خواب شما به عنوان مرکز سرگرمی شما از کاناپه شما پیشی گرفته باشد و حتی در اوقات خستگی شما به جای میز شام مورد استفاده قرار بگیرد…

دکتر کریس وینتر، مشاور شرکت تشک، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده کتاب «راه حل خواب» می‌گوید: «من فکر می‌کنم این یک مشکل بسیار رایج است، به خصوص در شرایط کووید-19 و قرنطینه‌ها و کار کردن در خانه، اتاق خواب به باشگاه ورزشی یا دفتر خانه تبدیل شده است. و من به شوخی می گویم که اکنون این یک نوع رستوران است، جایی که فقط همه چیز در این فضا اتفاق می افتد. اما این چیز خوبی نیست.

سایت اصلی تشک رویال در ادامه این مقاله به بررسی معایب خوردن خوراکی در تختخواب اشاره میکند. اگر برای شما هم جالب است که بدانید این موضوع چه معایبی برای شما دارد حتما مارا در ادامه این مقاله همراهی کنید.

دلایل قانع کننده برای ترک عادت خوردن خوراکی در تختخواب!

ترک عادت خوردن خوراکی در تختخواب

ترک عادت خوردن خوراکی در تختخواب

اگر در رختخواب غذا می خورید، ممکن است وسوسه شوید که بین خواب و غذا خوردن کمی چرت بزنید و این می تواند برای کیفیت خواب شما مضر باشد یا شرایط خواب شما را مختل کند. همچنین هضم غذا زمانی موثر تر است که در حالت ایستاده یا نشسته باشیم. دراز کشیدن در حین یا بعد از غذا خوردن ممکن است باعث ایجاد ناراحتی مانند رفلاکس اسید شود هرچند که تشک هایی که از کارخانه تشک رویال تهیه می کنید تا حدودی از آسیب به سلامتی شما جلوگیری می کند اما در این مورد کاری از دست ما بر نمی آید.

در کنار هضم غذا، خوردن قبل از خواب نیز برای استراحت خوب نیست. وینتر می گوید: «هضم تا حدودی با خواب تداخل دارد. و اگر غذاهای تند یا غذاهای سنگین و چرب می خورید، می تواند واقعاً برای سلامتی و خواب شما بد باشد. او توصیه می کند در صورت امکان حداقل دو (اما در حالت ایده آل سه) ساعت قبل از خواب غذا نخورید.

ریتم شبانه روزی بدن ما چگونه است؟

ریتم شبانه روزی ما، چرخه 24 ساعته بدن که عملکردهای ذهنی، فیزیکی و عاطفی ما را دیکته می کند، به بدن و ذهن ما کمک می کند تا به طور موثر و کاربردی عمل کند. بدن ما تحت تأثیر نور و سایر نشانه‌ها قرار می‌گیرد و عادت‌های ما می‌توانند به آن کمک کنند یا از عملکرد خوب آن جلوگیری کنند. خوردن و خوابیدن همزمان ریتم شبانه روزی بدن مارا بهم میریزد. وقتی ریتم شبانه روزی ما خاموش شود ممکن است در خواب مشکل داشته باشیم، احساس هوشیاری کمتری داشته باشیم، برای تمرکز یا تصمیم گیری مشکل داشته باشیم و موارد دیگر…

وقتی به خواب خود نگاه می کنیم، نشانگرهایی که برای تنظیم ریتم شبانه روزی خود استفاده می کنیم بسیار اندک است. وینتر می گوید: ورزش، تعامل اجتماعی، نور، دما و غذا خوردن واقعاً اصلی ترین چیزهایی هستند که مغز ما به دنبال آن است تا بفهمد به موقع کجا هستیم. غذا خوردن درست قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند تا حدودی برای مغز گیج ‌کننده باشد، به این معنا که مغز زمانی را به خوردن شام اختصاص می دهد و زمانی که بلافاصله پس از خوردن به خواب می روید مغز دچار دوگانگی می شود.

چه کارهایی قبل از خواب به کیفیت خواب ما کمک میکند؟

روتین های قبل از خواب

روتین های قبل از خواب

بهتر است زمانی را بین خوردن و خوابیدن به خودتان اخصاص دهید. در این فاصله زمانی نور چراغ ها را کم کنید و صفحه نمایش را ببندید، و در غیر این صورت دوش گرفتن می تواند به کیفیت خواب شما کمک کند و احساس آرامش بیشتری داشته باشید و به خواب راحت تر و همچنین استراحت موثرتر و سلامت کلی بهتر منجر می شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که مغز ما فقط تختخواب را با خواب (و رابطه جنسی) مرتبط می کند، و وقتی که کارهای دیگری انجام می دهید ممکن است باعث استرس یا بی خوابی شود.

برای مثال، ماندن در رختخواب زمانی که از خواب گریزان هستید، می تواند باعث شود که مغز تختخواب را با استرس و ناامیدی مرتبط کنند. نتیجه این است که خوردن در رختخواب می تواند باعث شود مغز ما تختخواب را با غذا یا گرسنگی مرتبط کند و ارتباط تخت را با خواب کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین روش های درمان و حل مشکل بی خوابی!

وینتر می گوید: «ارتباط غذا خوردن و فضایی که در آن می خوابید می تواند مشکل ساز باشد. بیایید اتاق خواب را با احساسات مثبت خواب مرتبط کنیم و چرا که تختخواب شما جایگاه مناسبی برای انجام کارهای اداری شما نیست! یا جایی نیست که بتوانید در آن شام یا ناهار بخورید…

وقتی شما به تختخواب خود به عنوان سالن غذا خوری نگاه می کنید مغز شماهم هم همین تصور را برای خود میسازد و وقتی که شما واقعا برای خوابیدن به تختخواب می روید مغز شما می گوید هورا لازانیا… در صورتی که غذایی در کار نیست و این به کیفیت خواب شما لطمه بسیار زیادی وارد می کند.

تاثیر اتاق خواب تمیز در بهبود کیفیت خواب شما:

تاثیر اتاق خواب تمیز در بهبود کیفیت خواب

تاثیر اتاق خواب تمیز در بهبود کیفیت خواب

خوابیدن در یک اتاق خواب تمیز و عاری از هرج و مرج، در تختی که با ملحفه های تازه درست شده است، حقیقتا بسیار عالی است. تحقیقات نشان می دهد که یک محیط خواب تمیز در واقع می تواند به خواب بهتر منجر شود.

این را با اتاق خوابی مقایسه کنید که در آن یک بشقاب با یک چنگال از شام دیشب روی آن است، تختش مرتب نیست، یک لکه ماکارونی عجیب روی آن وجود دارد. وقتی به تحقیقات در مورد پاکیزگی نگاه می کنید، ما در مکان های مرتب و منظم بهتر می خوابیم. حتی حیوانات در مکان‌هایی که نامرتب نیستند بهتر می‌خوابند. هم چنین این موضوع سرعت فرایند فرسوده شدن تشک را هم بالا می برد و شما زودتر به طرح تعویض تشک نیاز پیدا میکنید…

خوردن یا آشامیدن در رختخواب می‌تواند منجر به خرده‌ریزه، ریختن، لکه‌ها و سایر آشفتگی‌ها شود. به علاوه، غذا خوردن در رختخواب می تواند بوی غذا را پشت سر بگذارد و حتی منبع باکتری باشد. در کنار ایجاد محیطی نه چندان مطلوب برای خواب خوب، یک اتاق خواب آشفته همچنین حشرات و سایر آفات را که یکی دیگر از اختلالات خواب هستند، دعوت می کند.

نتیجه گیری درمورد خوردن خوراکی در تختخواب:

علاوه بر این که خوردن خوراکی در تختخواب به سلامتی شما آسیب می زند می تواند باعث بالا رفتن هزینه خای شما هم بشود. تشک ها برای خوابیدن استفاده می شوند نه نشستن… در نتیجه وقتی برای خوردن خوراکی روی تشک خود می نشینید الیاف تشک شما آسیب میبیند و به مرور زمان زودتر فرسوده می شود. محصولات کارخانه تشک رویال بسیار باکیفیت و مناسب هستند اما در صورتی که به صورت درست مورد استفاده قرار نگیرند نمی توانند در مدت زمان طولانی پاسخگوی نیاز شما باشند.

 برای خرید تشک رویال و اطلاع از قیمت هرکدام از محصولات این برند به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *