مقالات تشک رویال

استفاده از چشم بند چگونه می تواند خواب شما را بهبود بخشد؟ | قسمت اول

استفاده از چشم بند

استفاده از چشم بند چگونه می تواند خواب شما را بهبود بخشد؟ | قسمت اول

استفاده از چشم بند یکی از بهترین تجربه های شما در هنگام خواب استیکی از رایج ترین توصیه ها برای ایجاد فضایی مناسب برای خواب، خنک، تاریک و ساکت نگه داشتن آن است. چه در ساعات روز بخوابید، چه اتاق خواب شما دارای نور محیطی باشد یا هرچیز دیگری موضوعی که در شرایط خواب شما اختلال ایجاد می کند نور است…

برای حل این مشکل یکی از بهترین راهکار ها استفاده از چشم بند در هنگام خواب است. چرا که از رسیدن نور به چشمان شما و بیدار کردن مغزتان جلوگیری می کند و مغز نور را حس نمی کند در نتیجه مشکلی در شرایط خوابتان ایجاد نمی شود. چشم بند های خواب در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. کارخانه تشک رویال در ادامه این مقاله به بررسی عواملی پرداخته است که کیفیت خواب شمارا بهبود می بخشد.

نور چه تاثیری بر ما دارد و چگونه روی خواب اثر می گذارد؟

تاثیر نور بر کیفیت خواب

تاثیر نور بر کیفیت خواب

ریتم ‌های شبانه ‌روزی چرخه‌های خواب ما را کنترل می‌کنند و یکی از بزرگ‌ترین عواملی که این چرخه‌ها را کنترل می‌کند، نور است. وقتی خورشید غروب می کند، مغز ما از نور کم نور متوجه می شود. که زمان خواب فرا رسیده است. وقتی خورشید طلوع می کند، آن نور سحر مغز ما را تحریک می کند تا بیدار شود. چرخه خواب ما از طریق این چرخه کنترل می شود. مغز یک الگو را تشخیص می دهد و بدن ما به زمان بیداری در مقابل خواب عادت می کند.

نور نقش مهمی در چرخه دارد. چشمان ما سیگنال هایی را بر اساس نور درک شده به مغزمان ارسال می کند. تاریکی غده صنوبری در مغز را به ترشح ملاتونین، که به عنوان هورمون خواب آلودگی شناخته می شود، تحریک می کند. ماریسا مور، مشاور سلامت روان توضیح می‌دهد: تاریکی باعث تولید ملاتونین می‌شود. هورمونی که چرخه‌های خواب و بیداری را تنظیم می‌کند و منجر به بهبود خواب می‌شود. وقتی مغز سیگنال هایی دریافت می کند که از طرف نور است. تولید ملاتونین کاهش می یابد و کورتیزول افزایش می یابد و به بدن کمک می کند تا برای فعالیت آماده شود.

در برخی موقعیت‌ها، مانند نوبت کاری، مسافرت، یا مواجهه با جت لگ، ریتم شبانه‌روزی از بین می‌رود زیرا چرخه طبیعی بدن با زمان محلی یا قرار گرفتن در معرض نور منطبق نیست. این همان زمانی است که استفاده از لامپ های کم نور یا مکانیسم های خاموشی مانند پرده یا چشم بند برای ایجاد نور و تاریکی مهم است. البته که علاوه بر نور مشکلات جسمی نیز از راحت خوابیدن شما جلوگیری می کند برای مثال اگر با دیسک کمر دست و پنجه نرم میکنید پیشنهاد ما به شما خرید بهترین تشک طبی مخصوص دیسک کمر از نمایندگی تشک رویال است.

مزایای استفاده از چشم بند در هنگام خواب چیست؟

در صورت استفاده صحیح، چشم بند خواب می تواند محیط خواب شما را بهبود بخشد و بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر مثبت بگذارد.

خواب برای سلامت کلی ما ضروری است. مور می گوید: خواب خوب می تواند به بهبود سلامت روان ما کمک کند. و استفاده از چشم بند هنگام خواب می تواند کیفیت خواب ما را افزایش دهد.

مور می افزاید: «ماسک خواب می تواند محیطی تاریک ایجاد کند که به جلوگیری از منابع نور خارجی مانند چراغ های خیابان یا نور خورشید صبح زود کمک کند. چشم بند همچنین می‌تواند با ایجاد فشار ملایم و تسکین‌ دهنده بر روی چشم‌ها، فشار چشم را کاهش دهد. و به آرامش ماهیچه‌های چشم کمک کند. یک امتیاز برای کسانی از ما که زمان زیادی را صرف کار با صفحه نمایش یا بازی می‌کنند. بعلاوه، پوشاندن چشم ها حسی از حریم خصوصی ایجاد می کند که می تواند به ویژه در فضاهای خواب مشترک یا در طول سفر مفید باشد. آنها همچنین یک احساس دنج و آرامش بخش را ایجاد می کنند و باعث آرامش و احساس امنیت می شوند.

ماسک خواب باعث آرامش می شود، اضطراب را کاهش می دهد، توانایی شما را برای خوابیدن و خواب ماندن بهبود می بخشد، و همچنین شما را هوشیارتر و آماده یادگیری در هنگام بیداری می کند.

استفاده از ماسک خواب می تواند خواب عمیق و ترمیمی را فراهم کند، که برای حفظ سلامت جسمی و روانی مطلوب ضروری است. همچنین ممکن است کیفیت خواب شما را با افزایش تولید ملاتونین بهبود بخشد. و به شما امکان می دهد خواب عمیق تر، طولانی تر و آرام تری داشته باشید.

استفاده از چشم بند در هنگام خواب برای چه کسانی بهتر است؟

استفاده از چشم بند برای خواب

استفاده از چشم بند برای خواب

کارگران شیفت: کسانی که در شب کار می کنند و در طول روز می خوابند می توانند از ماسک برای جلوگیری از نور استفاده کنند. و به بدن خود کمک کنند تا استراحت کند.

مسافران: حتی زمانی که هواپیما، قطار یا سایر روش‌های حمل‌ و نقل در مسیر تاریکی است، بازهم وسایل نقلیه نمی توانند فضای مناسبی برای خوابیدن باشند. چه به دلیل نور دستگاه‌ها یا حرکت‌های اطراف. ماسک خواب می تواند به جلوگیری از نور کمک کند. و شما را از تمایل به باز کردن چشمانتان منصرف کند.

بیشتر بخوانید: کالای خواب باکیفیت و کامل شامل چه وسایلی می شود؟

بیماران بیمارستانی: در مطالعه ای بر روی بیماران بستری در ICU، کسانی که از ماسک خواب و گوش گیر استفاده می کردند. کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیدند. مطالعه دیگری نشان داد که بیمارانی که از ماسک خواب ارگونومیک استفاده می‌کردند. خوابشان به میزان قابل توجهی بهبود یافته بود.

افرادی که چرت میزنند: اگر در طول یک روز شلوغ یا استراحت در سفر نیاز به چرت زدن سریع دارید. ماسک‌های خواب به مغز شما کمک می‌کنند که زمان استراحت فرا رسیده است. با جلوگیری از تحریک بصری و نور، آرامش را تقویت می کنند و به شما امکان می دهند دوباره شارژ شوید…

نتیجه گیری در مورد استفاده از چشم بند به هنگام خواب:

به طور کلی چشم بند ها می توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت خواب شما داشته باشند مغز شما نسبت به نور واکنش های مختلفی نشان می دهد. و در صورتی که این نور در هنگام خواب به مغز شما نرسد دلیلی برای واکنش های مختلف نیست.

پس واضح است که نرسیدن نور در هنگام خواب به چشم های شما می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت خواب شما داشته باشد. به طور کلی علاوه بر چشم بند تشک و بالش هم تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خواب شما دارند. شما می توانید برای بالا بردن کیفیت خواب خود علاوه بر خرید چشم بند خرید تشک طبی فنری رویال را هم امتحان کنید.

خواب با چشم بند چه معایب و مزایایی دارد؟ – قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *