مقالات تشک رویال

تاثیر نور بر کیفیت خواب چگونه است؟ روشن ماندن چراغ در طول شب خوب یا بد؟

تاثیر نور بر کیفیت خواب

تاثیر نور بر کیفیت خواب چگونه است؟

تاثیر نور بر کیفیت خواب بسیار زیاد است. وقتی نوبت به تنظیم خواب می رسد، سه نکته مهم این است که آن را خنک، ساکت و تاریک نگه دارید. کسی که در برکه ای از عرق از خواب بیدار شده باشد یا با سر و صدایی از خواب بیدار شده باشد، ارزش دو مورد اول را می داند، اما درک نور می تواند کمی دشوارتر باشد. مطمئناً، احتمالاً می‌دانید که محیط‌های تاریک و روشن برای خواب شما بهتر هستند. همانطور که نور روشن به شما کمک می‌کند صبح‌ها بیشتر بیدار شوید، تاریکی شب نیز به شما کمک می‌کند به خوابی آرام بروید…

اما گاهی اوقات با روشن بودن تلویزیون به خواب می‌رویم، نور چراغ‌ های خیابان به داخل اتاق نفوذ می کنند آنجا را روشن می کنند، یا از نور شب برای ترسیم یک مسیر امن به سمت آشپزخانه استفاده می‌کنیم. در واقع، تا 40 درصد از ما با نوعی نور در اتاق خواب خود می خوابیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نور صرف نظر از اینکه چقدر کم یا زیاد باشد با خواب و سلامت ما چه می کند؟

خوشحال می شویم برای پیدا کردن جواب این سوال نمایندگی تشک رویال را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

تاثیرات روشن ماندن چراغ در شب بر روی سلامتی!

تاثیرات روشن ماندن چراغ در شب

تاثیرات روشن ماندن چراغ در شب

نور (یا عدم وجود آن) به تنظیم ریتم شبانه روزی یا ساعت طبیعی خواب/بیداری شما کمک می کند. به عنوان مثال، نور شدید، به خصوص در صبح، به مغز شما سیگنال می دهد که بیدار شود، در حالی که تاریکی در شب باعث خاموش شدن آن می شود.

اما با اتکای ما به برق و دستگاه ها، زندگی ما به طور فزاینده ای تاریک می شود. یک مطالعه در سال 2020 که در ژورنال Scientific Reports منتشر شد، نشان داد که نیمی از خانه ‌های مورد مطالعه دارای نوری هستند که به اندازه کافی روشن است و ترشح ملاتونین در بدن را که «هورمون تاریکی» در نظر گرفته می‌شود، تا 50 درصد سرکوب می کند.

جولیا کوگان، روانشناس سلامت متخصص در خواب و استرس، توضیح می دهد: وقتی هوا تاریک است، بدن برای ترشح ملاتونین تحریک می شود. این یک هورمون مهم است که به بدن سیگنال می دهد که زمان به خواب رفتن است. قرار گرفتن در معرض نور در شب می تواند در ترشح ملاتونین اختلال ایجاد کند، زیرا ملاتونین در پاسخ به تاریکی آزاد می شود. این باعث می شود افراد احساس خواب آلودگی کافی برای به خواب رفتن را سخت کنند. وجود نور در شب از طریق لامپ یا تلویزیون نیز می تواند باعث اختلال در خواب در طول شب شود. البته فقط چراغ هایی که در داخل دارید نیست که باید نگران باشید. نوری که از بیرون به داخل می‌آید نیز می‌تواند باعث اختلال در خواب شود. البته که فقط نور باعث اختلال در خواب نمی شود کالای خواب بی کیفیت نیز در شرایط خواب شما اختلال ایجاد می کند.

اگر مشکل شما کالای خواب بی کیفیت است ما به شما خرید تشک رویال را برای تجربه ی خوابی راحت پیشنهاد می کنیم…

مطالعات اخیر بر روی خواب خطرات جدیدی را نشان می دهد…

تاثیر نور بر کیفیت خواب و راحت

تاثیر نور بر کیفیت خواب و راحت

تحقیق منتشر شده نشان داد که حتی یک شب خوابیدن در اتاقی با نور متوسط (که به عنوان نور کافی برای دیدن طبقه بندی می شود، اما برای خواندن کافی نیست) ضربان قلب شبانه و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. صبح روز بعد، این افراد در مقایسه با کسانی که در نور کم می خوابند کسل تر و بی حوصله تر هستند. به همین دلیل است که تاثیر نور بر کیفیت خواب چیز انکار نشدنی است.

به گفته متخصصان، نور باعث ایجاد مجموعه ای از اثرات بر بدن شما می شود، چه در حال خواب باشید و چه نباشید. برای شروع، قرار گرفتن در معرض نور می تواند سیستم عصبی شما را تحریک کند و به نوبه خود می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد. نور در شب می تواند بر نحوه تنظیم گلوکز توسط بدن تأثیر بگذارد، که می تواند خطر مقاومت به انسولین را افزایش دهد (شرایطی که با دیابت نوع II مرتبط است). افرادی که از بیماری های مختلف رنج می برند باید علاوه بر محیط خواب مناسب کالای خواب مناسبی نیز داشته باشند. برای مثال خرید تشک طبی فنری رویال تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت خواب شما دارد.

قرار گرفتن مداوم در معرض نور می تواند طول مدت خواب شما را کوتاه کند و کیفیت آن را بدتر کند. که می تواند عوامل خطر بسیاری را افزایش دهد. برای مثال، بدخوابی مزمن، نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم، تاثیر مستقیم بر متابولیسم بدن، بلکه زوال عقل و برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و روده بزرگ را نیز افزایش می‌دهد…

تاثیر هر کدام از نور ها بر روی سلامتی ما چگونه است؟

تاثیر نور ها بر سلامتی

تاثیر نور ها بر سلامتی

در بالای لیست تاثیر منفی نور بر سلامتی انسان، نور آبی قرار دارد که از تبلت ها، صفحه نمایش کامپیوتر، تلویزیون، لامپ های LED و فلورسنت و گوشی های هوشمند ساطع می شود.

محققان 12 نفر را به خواندن کتاب ‌های الکترونیکی بر روی آی‌پد (که نور آبی را از خود عبور می‌دهد) به مدت 4 ساعت قبل از خواب به مدت پنج شب متوالی خواستند. و سپس از آنها خواستند یک کتاب چاپی را به مدت پنج شب بخوانند. آنها دریافتند که شرکت کنندگان در مطالعه زمانی که در iPad مطالعه می کردند، سطوح ملاتونین را کاهش می دادند. زمان بیشتری برای به خواب رفتن طول می کشید. و زمان کمتری را در خواب عمیق سپری می کردند تا زمانی که کتاب چاپی را می خواندند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید یکی دیگر از نور های دردسرساز، نور سفید است. (که حاوی نور آبی است)، در حالی که نور زرد کمترین خطر را برای خواب شما ایجاد می‌کند. و مشخص شده است که نور قرمز تأثیری بر ریتم شبانه‌ روزی ندارد.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار ساده و موثر برای دل کندن از خواب!

در مورد آنهایی از ما که نمی توانیم بدون حداقل نور در اتاق بخوابیم چطور؟ شواهد اخیر حاکی از آن است که نور قرمز ممکن است. کمتر از سایر انواع نور در چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن اختلال ایجاد کند. تحقیقات نشان می دهد که این به این دلیل است که نور قرمز نسبت به سایر رنگ های نور دارای طول موج طولانی تری است و در سرکوب ملاتونین موثر نیست.

به طور کلی، یک اتاق تاریک به بودن هر نوع نوری ترجیح داده می شود. با این حال، اگر شما (یا فرزندتان) به چراغ شب نیاز دارید، یک لامپ قرمز را امتحان کنید.

نتیجه گیری در مورد تاثیر نور بر کیفیت خواب:

هر چه اتاق تاریک تر باشد، می توانید خواب بهتری را تجربه کنید! نگه داشتن خود در تاریکی کلید خواب شبانه بهتر و سلامتی بیشتر است. برخی از راهکار هایی که می توانید در نهایت استفاده کنید عبارتند از:

دستگاه های خود را خاموش کنید کاچو توصیه می کند: “صفحه نمایش خود را 60 دقیقه قبل از زمان خواب خود خاموش کنید.”

از عینک یا نرم افزاری استفاده کنید که به جلوگیری از نور آبی ساطع شده از دستگاه های الکترونیکی کمک می کند.

از یک لامپ یا لامپ هوشمند استفاده کنید که می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که به تدریج در طول شب کم شود (برخی همچنین ادعا می‌کنند نور آبی و سبز را حذف می‌کنند).

چراغ های شب را تا حد امکان نزدیک به زمین قرار دهید تا نور به چشمان شما نرسد. حتی می‌توانید به دنبال چراغی باشید که با حرکت فعال می‌شود.

و در نهایت سایت اصلی نمایندگی تشک رویال را برای بررسی مطالب و راهکار های بیشتر دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *