مقالات تشک رویال

جنس پارچه تشک طبی رویال

جنس پارچه تشک طبی رویال

انواع جنس پارچه در تشک های طبی رویال

جنس پارچه تشک طبی یکی از مهمترین نکات در حین خرید این محصولات تلقی می شود. در تولید این اقلام نیز به جنس پارچه مربوطه توجه می شود و ویژگی های مختلف آن مورد توجه قرار می گیرد. از جمله آن ها می توان به ضد حساسیت بودن پارچه، مقاومت و شست و شوی ساده آن اشاره کرد. در این زمینه از پارچه های مختلفی استفاده می کنند. پارچه ژاکارد، نخی، سوزنی، گردبافت، برزنتی و… در این میان جای می گیرند. هر یک از کمپانی های تولید تشک رویال طبی از یکی از این پارچه ها برای روکش کردن این کالاهای خواب استفاده می کنند. در ادامه هر یک از این پارچه ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

پارچه های نخی تشک

انواع جنس پارچه تشک طبی اغلب با کیفیت تر از پارچه های نخی هستند. این پارچه ها به دلیل قیمت ارزانی که دارند، در روکش کردن برخی خوشخواب ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع رویه ها به صورت کیسه ای و زیپ دار تولید می شوند و بر روی آن قرار می گیرند. از مزایای آن می توان به قابلیت شست و شوی بالا، قابلیت تعویض ساده و… اشاره کرد. این پارچه ها را به نام های دیگری نیز در بازارهای فروش می شناسند. از جمله آن ها می توان به اسامی تترون، داکرون، مخمل، رینفورس و… نیز اشاره کرد.

پارچه های سوزنی تشک

جنس پارچه تشک طبی سوزنی با متدی خاص تولید می شود. این مدل پارچه خاص، به نام های نانوون و اسپان باند نیز شناخته می شود. از این پارچه در ساخت لوازم طبی و درمانی نیز استفاده می کنند. در ساخت آن از روش های مکانیکی، شیمیایی و حرارتی استفاده می شود. هر یک از این روش ها برای بافت تار و پود الیاف به صورت پرس شده به کار می روند. این نوع تشک ها از الیافی تشکیل می شوند که بر هم همپوشانی دارند.

درصد نخ استفاده شده در این پارچه بیشتر از مد های ژاکارد است و به همین خاطر فضای تنفس آن نیز بیشتر از پارچه های ژاکارد می باشد. تنوع طرح این پارچه ها نیز بسیار بالا است. طول عمر این جنس پارچه تشک طبی بسیار بیشتر از سایر مدل های مشابه بوده و به همین خاطر در میان بهترین ها دسته بندی می شود. تعرق کم افراد بر روی این مدل های جنس پارچه تشک طبی سبب افزایش استفاده از آن در عرصه ساخت و تولید تشک های طبی شده است.

جنس پارچه تشک طبی رویال

جنس پارچه تشک طبی رویال

پارچه های گرد بافت تشک

این جنس پارچه تشک طبی در سال های اخیر به عرصه تولید کالاهای خواب اضافه شده است. درصد نخ به کار رفته در این پارچه بیشتر از مدل های دیگر است. از این رو فضای تنفس بیشتری برای سطح تشک پدید می آورد. لطافت بالای این جنس پارچه تشک طبی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این پارچه ها از ضخامت بالایی برخوردار می باشند.

دوام و ماندگاری این جنس پارچه تشک طبی کمتر از مدل های دیگر است. اما نکته حائز اهمیت، افزایش کیفیت خواب با استفاده از پارچه های گرد بافت بر روی تشک می باشد. به همین خاطر برخی از مشتریان ترجیح می دهند، این سبک تشک را در میان کالاهای خواب خود داشته باشند.

همچنین بخوانید:

تشک طبی مناسب دیسک کمر

پارچه های برزنتی تشک

جنس پارچه تشک طبی با این نوع پارچه مطابقت ندارد. اما آن را نیز در میان پارچه های به کار رفته برای تشک دسته بندی می کنند. پارچه های برزنتی بیشتر برای تخت خواب های بیمارستانی، تشک های ژیمناستیک و… به کار می روند. یک ویژگی مهم در این تشک ها، نفوذ ناپذیری آن ها است که مقاومت آن ها را بیشتر از سایر پارچه های مورد استفاده در این عرصه کرده است.

اصول خواب و نکات بهداشتی بر روی این جنس پارچه تشک طبی به خوبی رعایت نمی شود. به همین خاطر نیز استفاده از آن برای تشک های کالای خواب توصیه نمی شود. البته مقاومت و کیفیت آن ها در سطح بسیار بالایی جای دارد.

پارچه های ژاکارد، بهترین جنس پارچه تشک طبی

این قبیل پارچه ها برای ساخت تشک های طبی بهترین انتخاب محسوب می شوند. پارچه های معمولی که در صنعت پوشاک و کالای خواب استفاده می شوند، اغلب برای طراحی با رنگ های نامرغوب شیمیایی ترکیب می شوند که تاثیر نامطلوبی بر سلامت این اقلام بر جای می گذارد. تماس پوست بدن با این مواد نامرغوب بیماری های پوستی و حساسیت های بسیاری را در بدن به وجود می آورد. اما استفاده از این مدل پارچه این مشکلات را از بین برده است. در ساخت پارچه های ژاکارد با بهره گیری از بهترین تکنولوژی ها، محصولی سازگار با محیط زیست، مناسب برای پوست بدن و… ارائه شده است.

پارچه های مورد استفاده در ساخت و تولید تشک های رویال ، اغلب از نوع ژاکارد هستند و به همین خاطر کیفیت تولید این تشک های طبی را افزایش می دهند. در فرایند ساخت و تولید این قبیل تشک ها از دستگاه های به خصوصی استفاده می شود که تار و پود و نخ های به کار رفته در این پارچه را با استفاده از قلاب جا به جا می کنند. طراحی موجود بر سطح این پارچه ها نیز با استفاده از ماشین های بافندگی انجام می شود و هیچ گونه طرحی بر روی پارچه مورد نظر چاپ نخواهد شد. وزن و ترکیبات به کار رفته در مدل های مختلف این جنس پارچه تشک طبی متفاوت است. در ادامه با الیاف به کار رفته در این پارچه ها بیشتر آشنا می شوید.

جنس پارچه تشک رویال

انواع جنس پارچه در تشک طبی

متریال ساخت پارچه های ژاکارد

  1. در ساخت این مواد از پنبه های خالص استفاده می کنند؛ پنبه ویژگی نرمی و قابلیت تنفس را در این پارچه ها ایجاد می کند. همچنین پنبه سبب مات شدن ظاهر این تشک ها می شود.
  2. استفاده از ابریشم نیز در ساخت برخی از مدل های ژاکارد متداول است. متریال ابریشمی، صاف و براق هستند و ظاهر کار را مات می کنند. تارهای نازک نخ های ابریشمی با درصدهای مختلفی در انواع پارچه های ژاکارد مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. ترکیبات کتان نیز در ساخت و تولید این منسوجات نقش اساسی ایفا می کنند. این ترکیبات خاصیت نرمی و ماتی تشک ها را تقویت می کند و قابلیت تنفس بافت و تار و پود این تشک ها را نیز افزایش می دهد.
  4. در ساخت این پارچه ها از الیاف ترکیبی نیز استفاده می شود. این الیاف، تعیین کننده نرمی و زبری الیاف پارچه ای ژاکارد هستند. به علاوه انواع آن ها درجات شفافیت این الیاف را نیز تعیین می کنند.

ویژگی های مهم پارچه های ژاکارد

جنس پارچه تشک طبی، ویژگی های منحصر به فردی دارد و به همین خاطر در میان بهترین الیاف تشکی جای می گیرد. در وهله اول تنوع بی نظیر این سبک پارچه مورد توجه قرار می گیرد. وجود تنوع در میان این الیاف یکی از ویژگی های اصلی آن ها محسوب می شود. به همین خاطر نیز از این پارچه ها در عرصه تولید پرده، پوشاک، روبان و… استفاده می کنند.

دوام و ثابت بالای جنس پارچه تشک طبی ژاکارد نیز بر محبوبیت آن افزوده است. همچنین این پارچه ها با ویژگی قوی و ارتجاعی بودن شناخته می شوند. به همین خاطر مقاومت آن ها در برابر کشیدگی و پارگی افزایش می یابد. این جنس پارچه در برابر چروک شدن نیز بسیار مقاومت می کند. افراد با خوابیدن بر روی تشک های ژاکارد رویال، احساس لذت می کنند و به همین خاطر کیفیت خواب آن ها افزایش می یابد.

در ساخت و طراحی این تشک ها از زیبایی های دکوراتیو نیز استفاده شده است. شما می توانید، هر سبک طراحی را که مد نظر دارید، با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته تولید ژاکارد در ده ها رنگ بر روی سطح پارچه به وجود آورید.

نگهداری از پارچه ژاکارد

جنس پارچه تشک طبی ژاکارد به عنوان یک جنس با قابلیت شست و شوی بالا شناخته می شود. به همین خاطر مراقبت و نگهداری از این سبک پارچه به خوبی انجام می گیرد. پارچه های ژاکارد آب را به خود جذب نمی کنند و به همین خاطر نیز هر گونه آلودگی بر سطح آن ها با استفاده از یک دستمال به سهولت پاکسازی می شود. لکه های سنگین موجود بر روی آن ها نیز توسط ماشین لباسشویی به سهولت پاکسازی خواهد شد.

جمع بندی

جنس پارچه تشک طبی یک فاکتور تعیین کننده در کیفیت این محصولات تلقی می شود. با در نظر گرفتن جنس این پارچه ها، کیفیت آن ها نیز تعیین خواهد شد. در این گزارش با بررسی انواع پارچه های مخصوص تشک، بهترین مدل آن ها را معرفی کردیم، پارچه های ژاکارد، مهمترین رکن ساخت و تولید تشک های طبی محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *