مقالات تشک رویال

انواع تشک از زمان های قدیم تا امروز

انواع تشک

انواع تشک در سر تا سر دنیا از پر کاربردترین لوازم استراحت محسوب می شوند. خواب یکی از مهمترین ساعات زندگی شما را تشکیل می دهد. ساعات استراحت برای تضمین سلامت بدن شما مورد توجه قرار دارند و تهیه لوازم مناسب برای این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص استفاده از تشک های مناسب و استاندارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر به تاریخچه استفاده از انواع تشک نگاهی بی اندازید، با سیر تحولی این اقلام از گذشته تاکنون رو به رو می شوید. انواع این لوازم و کالاهای خواب در زمان حاضر با گذشته تفاوت های فاحشی دارند. عمدتا استفاده از تشک برای آسودگی تک تک اندام های بدن در زمان خواب انجام می گیرد. امروزه انواع این لوازم و کالاهای خوب، برای استفاده بر روی تخت خواب نیز تولید می شوند. در این گزارش با انواع تشک از زمان های قدیم تا کنون آشنا می شوید.

بررسی تاریخچه انواع تشک در کشور

انواع تشک های قدیمی ایرانی با الیافی مانند پنبه، پشم، ابر و اسفنج تولید می شوند. هر یک از این تشک ها برای استفاده بر روی زمین نیز به کار می رفتند. انواع آن ها را در کارگاه های قدیمی به صورت دست دوز تولید کرده و ابعاد و سایز هر یک از آن ها تقریبا یکسان بود. در زمان های قدیم بیشتر تشک ها به صورت تک نفره و دو نفره تولید می شدند. مدل های کودکانه نیز با ابعاد مشابهی به مرحله تولید می رسیدند. این مدل تشک ها بدون در نظر گرفتن سن و سال و قد افراد آماده می شدند و به همین خاطر برای سلامت ستون فقرات چندان مناسب نبودند. بنابراین تفاوت های این مدل تشک ها با انواع تشک های امروزی مشخص می شود.

ویژگی های تشک های سنتی و قدیمی

انواع تشک قدیمی، بدون هیچ گونه ظرافتی تولید می شدند و برای ساخت آن ها دستگاه و تکنولوژی خاصی به کار نمی رفت. از این رو ساخت و تولید آن ها به صورت دست دوز و سنتی انجام می شد. این تشک ها به صورت متحدالشکل ساخته شده و تفاوتی در میان آن ها از نظر ساختار و طراحی وجود نداشت. ارتفاع این تشک ها نیز از استاندارد کیفی مناسبی برخوردار نبود. این مسئله سبب بروز برخی بیماری ها در بخش هایی مانند زانو در بدن می شد. سنگینی تشک های سنتی نیز حمل و نقل آن ها را دشوار می کند.

تشک های سنتی طول عمر بالایی ندارند و به همین خاطر نیز استفاده از آن ها در طولانی مدت میسر نیست. انواع آن ها پس از مدتی دفرمه می شوند و شکل و فرم ساختار اولیه خود را از دست می دهند. به وجود آمدن ناهمواری در بخش های مختلف سطوح این تشک ها یک مسئله اجتناب ناپذیر است که در طولانی مدت به وجود می آید.

انواع تشک جدید

انواع تشک قدیمی

ویژگی های انواع تشک های امروزی

انواع تشک امروزی با ویژگی های منحصر به فردی ارائه می شوند و به همین خاطر به سهولت جایگزین مدل های غیر استاندارد قدیمی شده اند. رعایت استانداردهای تولید در ساخت این لوازم یک اصل اساسی است که توسط کارخانه های تولیدی مربوطه رعایت می شود. در خط تولید مکانیزه این اقلام حداقل دخالت انسانی به کار می رود. در ساخت و تولید این تشک ها از علم پزشکی نیز استفاده شده؛ به این ترتیب انواع آن ها برای حفظ انحنای بدن و ساختار ستون فقرات بسیار سودمند خواهد بود.

ارتفاع استاندارد این تشک ها نیز یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود و به همین خاطر نیز حمل و نقل و جا به جایی آن ها نیز به سهولت انجام می گیرد. در ساخت و آماده سازی این مدل تشک ها، از پارچه های ضد حساسیت استفاده می کنند. اسفنج های مرغوب به کار رفته در این اقلام نیز ریز گردهای حساسیت زا را به خود جذب نمی کند. با استفاده از این تشک ها تجربه یک خواب آرام و استراحت عالی را خواهید داشت. طول عمر بالای این اقلام نیز یکی از مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود که در هزینه های شما صرفه جویی می کند.

شرایط انتخاب یک تشک مناسب در دنیای امروز

در سال های اخیر با افزایش تنوع در میان این کالاهای خواب در کشور، انتخاب در میان آن ها نیز کمی دشوار شده است. از این رو باید برخی پارامترهای موثر در این زمینه را شناسایی کنید. انواع تشک ها بر اساس برخی ویژگی های کیفی و کمی این اقلام انتخاب می شوند. برای انتخابی بهتر در میان انواع تشک قدیمی و مدرن در نظر گرفتن بیماری های خاص افراد نیز یک مولفه تاثیر گذار محسوب می شود.

شرایط سنی و فیزیکی افراد نیز در این زمینه نقش تعیین کننده ای دارند. در این زمینه آشنایی با گونه های مختلف تشک در دنیای امروز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از انواع تشک های امروزی را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

تشک های فنری

انواع تشک های فنری انتخابی مناسب در راستای یک خواب ایده آل محسوب می شوند. این تشک ها در مدل های متصل به فنر و منفصل نیز تولید می شوند. اگرچه میزان فروش این مدل تشک امروزی بسیار بالا است، اما در برخی موارد مشاهده شده که فرم بدن افراد با تشک های فنری سازگار نمی شود و مشکلاتی در زمینه خواب آن ها پدید می آید. این محصولات برای رده های سنی پایین بسیار مناسب هستند و از ارزان ترین تشک های موجود در بازار محسوب می شوند.

همچنین بخوانید:

بهترین تشک طبی مناسب کمر درد

انواع تشک های لاتکس

انواع تشک های لاتکس نیز در میان تشک های امروزی و مدرن دسته بندی می شوند. این تشک ها از ماندگارترین انواع این اقلام محسوب می شوند. انعطاف پذیری انواع تشک های لاتکس نیز یکی از مهمترین ویژگی های آن ها محسوب می شود. عدم ایجاد گرما و حرارت نیز از ویژگی های مهم این اقلام محسوب می شود. انواع آن ها در میان تشک های طبی دسته بندی می شوند. انواع تشک طبی لاتکس، به مفاصل و کمر شما آسیب نمی رسانند و به همین خاطر بهترین انتخاب برای بیماران ستون فقرات است.

انواع تشک لاتکس، ارتعاشات صدا را نیز منتقل نکرده و به همین خاطر انتخاب آن ها برای تخت های دو نفره نیز بسیار کارایی خواهد داشت. ضد باکتریال بودن این مدل تشک نیز از مزایای مهم استفاده از آن به شمار می رود. در کنار همه این مزایا، قیمت بالای تشک های لاتکس را نیز مد نظر قرار دهید!

انواع تشک مدرن

انواع تشک جدید

تشک های طبی

این سبک از تشک ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند. تشک های طبی فنری و تشک های طبی یونولیت دار در این میان جای می گیرند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از افراد تشک های طبی را برای جلوگیری از بروز عارضه های مربوط به ستون فقرات مورد استفاده قرار می دهند.

تشک های طبی فنری برای همه سنین قابل استفاده بوده و در ساخت آن ها از اسفنج های باکیفیت و فنرهای مرغوب استفاده شده است. این تشک ها از فروش بیشتری برخوردار هستند. اما مدل های یونولیت دار، اغلب طول عمر کمتری داشته و در ساخت آن ها از فنر استفاده نشده است.

تشک های بادی جدید

انواع تشک های بادی از جدیدترین مدل های تشک و خوشخواب در سال های اخیر محسوب می شوند که در ساخت آن ها از روش های به خصوصی استفاده می شود. این تشک ها وزن بسیار پایینی دارند و به دلیل سبکی، جا به جایی آن ها نیز به سهولت انجام می گیرد. شما می توانید، انواع تشک های بادی را برای گردش و تفریح نیز مورد استفاده قرار دهید. برخی آن ها را بر روی آب شناور کرده و بر آن دراز می کشند! برای استفاده از این کالا باید از پمپ های باد استفاده کنید. این تشک ها برای فصول گرم بهترین انتخاب محسوب می شوند.

جمع بندی

انواع تشک های قدیمی، سلامت بدن افراد را تهدید می کنند؛ اغلب این تشک ها در طولانی مدت سبب بروز حساسیت های مختلف در بدن می شوند. به همین خاطر کمپانی های صنعتی برای تولید انواع تشک های امروزی با قابلیت های جدید اقدامات موثری انجام داده اند که نتیجه آن تنوع وسیع در عرصه ساخت و تولید تشک رویال می باشد. انواع تشک های امروزی با پارچه ها و اسفنج های مرغوب تولید شده و ماندگاری آن ها در طولانی مدت تضمین شده است. این تشک ها، طراحی استانداردی دارند و بر اساس علوم نوین طبی و پزشکی ساخته می شوند. مدل های طبی این تشک ها نیز برای استفاده بیماران مناسب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *