مقالات تشک رویال

نحوه تمیز کردن و شستن محافظ تشک

شستن محافظ تشک

محافظ تشک لایه خاصی از مواد نرم است که در بالای تشک و زیر ملحفه قرار می گیرد. پدهای محافظ می توانند پشتیبانی بیشتری برای تشک ایجاد کنند. به علاوه راحتی را به آن اضافه می کند و به عنوان یک لایه محافظ اضافی برای تشک عمل می کند. از آنجایی که اغلب این کاورها به صابون حساس هستند، تمیز کردن و شستن محافظ تشک در ماشین لباسشویی توصیه نمی شود. این کاورهای محافظ نسبت به سایر کالاهای خواب حساس تر هستند و ممکن است به سرعت در ماشین لباسشویی خراب می شوند.

به طور کلی، ماشین های لباسشویی برای تمیز کردن محافظ تشک مناسب نیستند، بنابراین ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از آن ها مراقبت کنید تا این موارد را تمیز نگه دارید.

نشانه هایی برای شستن و تمیز کردن محافظ تشک

بسیاری از برندهای جدید تشک های مموری فوم ساخته شده با مواد مصنوعی بویی را ایجاد می کنند که برای برطرف شدن نیاز به زمان دارد. این نوع بو کاملا طبیعی است و می تواند شبیه بوی «ماشین جدید» باشد.
بوهای دیگر مانند بوی ادرار، عرق یا غذا نشانه هایی هستند که اعلام می کنند نیاز به شستشوی محافظ تشک دارید. بوهای نامطبوع شدید می تواند نشانه مشکلی بزرگتر باشد و بیان کننده این موضوع است که واقعاً نیاز به جایگزینی و خرید محافظ تشک جدید دارید.

پارگی و پوسیدگی محافظ تشک

محافظ تشک باید همیشه خشک و تمیز باشد. لکه های روغن و چربی می توانند از طریق محافظ به تشک رویال نفوذ کنند و به طرق مختلف باعث آسیب و پوسیدگی شوند. شما باید مراقب باشید و از این حوادث جلوگیری کنید.

تمیز کردن محافظ تشک

تمیز کردن و شستن محافظ تشک

لکه یا تغییر شکل

وجود لکه بر روی محافظ نشانه واضحی از نیاز به تمیز کردن محافظ تشک است. اگر لکه جدیدی روی روکش تشک خود مشاهده کردید، سعی کنید بیشتر به آن توجه کنید؛ زیرا به دلایل مختلف ممکن است تغییر رنگ عمده روی پد ایجاد شود. محافظ های تشک هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توانند دچار پارگی و پوسیدگی شوند. این محصولات در معرض عرق بدن، مایعات، آب یا هر چیز دیگری که نیاز به تمیز کردن دارد، تغییر رنگ می دهند.

نحوه شستن و تمیز کردن محافظ تشک

انواع گوناگون محافظ تشک به روش های متنوعی احتیاج به محافظت دارند. شما باید همواره تلاش کنید بهترین روش را برای تمیز کردن محافظ تشک انتخاب کنید. محافظ های تشک به دلیل این که توسط ملحفه محافظت می شوند، نیازی به تمیز کردن زیاد ندارند. نگهداری و شستن محافظ تشک به صورت دوره ای معمولاً تنها چیزی است که نیاز دارید؛ و از آن جایی که لکه ها به سختی پاک می شوند، مهم است که از ظاهر شدن آن ها روی تشک خود جلوگیری کنید.

در اینجا چند روش متداول آموزش شستشوی محافظ تشک و نحوه تمیز کردن محافظ تشک آورده شده است:

  • محافظ تشک را جدا کنید. تمام ملافه ها را از تخت جدا کرده و در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید. کاور را به دقت بررسی کنید. به دنبال هر گونه لکه، بوی نامطبوع یا علائم سایش و پوسیدگی باشید. بوها و لکه ها را از بین ببرید.
  • بیشتر لکه های روی محافظ تشک را می توان تمیز کرد. محلول پاک کننده را روی لکه بمالید و به آرامی محل را مالش دهید. سپس مایع روی لکه را با یک حوله تمیز خشک کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا لکه ها از بین برود.
  • بوی ناشی از علل طبیعی مانند بوی بدن را می توان با جوش شیرین از بین برد. لکه های غذا یا بوهای مشابه باقی مانده روی آن ممکن است نیاز به شستشوی کاور تشک داشته باشد. فقط مطمئن شوید که محافظ را بعد از شستشو در مقابل نور قرار دهید تا از جریان هوای منظم اطمینان حاصل کنید.
  • اگر محافظ و سایر ملافه ها را می شویید، حتما این کار را جداگانه انجام دهید. در این مقاله آموزش شستشوی محافظ تشک و بهترین راه ها برای از بین بردن لکه ها و بوهای محافظ تشک را خواهید یافت.

هوای خشک عاملی موثر در تمیز کردن محافظ تشک رویال

در صورت امکان، کاور تشک را در مکانی با تهویه مناسب و آفتابگیر آویزان کنید. هرگز از محافظ تشک قبل از خشک شدن کامل استفاده نکنید. این محصول باید کاملا خشک شود تا به تشک آسیبی نرساند. برخی از محافظ های تشک از پشم یا پنبه ساخته شده اند و استاندارد نیستند، بنابراین این محصولات را می توان در خانه یا ماشین لباسشویی شست.

تمیز کردن محافظ تشک

شستن محافظ تشک

نحوه شستشو و تمیز کردن محافظ تشک پشمی

بسیاری از محافظ ها از پشم ساخته شده و قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. اما ابتدا دستورالعمل شستشو را برای مراقبت بیشتر از این کاورها بررسی کنید. پشم را فقط با آب سرد بشویید. از دور کم سرعت ماشین لباسشویی استفاده کنید و برای تمیز کردن آن ترجیحا از صابون استفاده کنید.

پس از شستن محافظ تشک، از خشک کن استفاده نکنید، بلکه پد را روی قفسه یا چوب لباسی خشک کن قرار دهید. اجازه دهید این محافظ حدود یک روز در معرض نور خورشید قرار گیرد و در نتیجه خشک شود.

نظافت و نگهداری منظم از کاور تشک

تمیز نگه داشتن محافظ تشک به اندازه نگهداری صحیح آن مهم است. بنابراین سعی کنید حتی الامکان محافظ تشک خود را تازه و تمیز نگه دارید. پاک کردن منظم لکه ها و بوها از روکش تشک خود را به عادت تبدیل کنید. یک قانون کلی این است که هر هفته آن را بررسی کنید تا در صورت برخورد با لکه به سرعت آن را پاک کنید.

همچنین بخوانید: بهترین روش های تمیز کردن تشک

هوای آزاد برای محافظ تشک

این کار را به طور منظم انجام دهید و محافظ را در معرض آفتاب و هوای تازه قرار دهید. این کار تشک شما را تازه و خوشبو نگه می دارد. هنگام شستن محافظ تشک ، آن را چند ساعت در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود. اجازه دهید هوا به طور کامل از درون پد محافظ جریان یابد. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما کمک می کند تا از شر بوها خلاص شوید.

مراقبت از کاور تشک

مقابله با آلودگی در روکش تشک نسبت به سایر محصولات خواب دشوارتر است. حتی در هنگام شستن ملحفه از قرار دادن روکش تشک روی تشک خودداری کنید. این باعث آسیب بیشتر به روکش تشک شما می شود و تعمیر و تعویض آن زمان بیشتری می برد.

برای افزایش عمر تشک حتما از ملحفه یا پتو برای محافظت از تشک استفاده کنید. روتختی های زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت از آن بخرید. به علاوه، محافظ های تشک می توانند از کثیف شدن، لک شدن و ریختن مایعات جلوگیری کنند.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام خواب عرق می کنید، راه هایی برای جلوگیری از تعریق بدن یا کاهش تاثیر آن روی کاور پیدا کنید. عرق زیاد بدن می تواند به سرعت از محافظ تخت و تشک عبور کند و باعث ایجاد لکه های تیره روی تشک شما شود.
انواع خاصی از ملحفه ها وجود دارند که اجازه عبور هوا را می دهند، این امر می تواند عرق بدن شما را کاهش دهد و از رسیدن آن به محافظ جلوگیری کند.

در نهایت اگر لکه ها و بوها بعد از تمیز کردن و شستن محافظ تشک از بین نرفت، قطعا زمان تعویض آنها فرا رسیده است و بهتر است که یک محافظ تشک جدید بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *