مقالات تشک رویال

معرفی انواع فنر در تشک رویال

انواع فنر در تشک رویال

انسان ها بیش از یک سوم طول عمر خود را در خواب سپری می کنند و برای داشتن خواب ارام نیاز به تشک طبی سالم می باشد علاوه بر تشک طبی کلاً طرز خوابیدن فرد ، محل خوابیدن و لباس فرد، روی سیستم عضلانی و استخوانی تاثیر دارد و بی‌تاثیر نمی باشد. همواره دغدخه خریداران تشک طبی رویال، این بوده که آیا تشک های طبی واقعا طبی هستند؟ در این مقاله در رابطه با انواع فنر در تشک رویال صحبت خواهیم کرد:

تشک رویال محصولات خود را فقط در قالب تشک‌های طبی ارائه می‌کند. سنتی ترین نوع تشک ها، تشک های فنری هستند که به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار می گیرند. سطح کیفیت این تشک ها از لحاظ پشتیبانی، راحتی و دوام با هم متفاوت می باشد.

نمایندگی این برند محصولات خود را بسیار مناسب و با خدمات بالا به مخاطبان عرضه می‌کند. تشک‌های تک‌نفره و ۲نفره این برند به خاطر دوخت بسیار محکم، محبوبیت دارند.

وقتی در مورد بهترین تشک های طبی فنری جستجو می کنیم، متوجه خواهیم شد بهترین تشک های فنری تشک هایی با دوام بالا و پشتیبانی خوب از ستون فقرات هستند که سال های زیادی برای شما کار می کنند.

انواع تشک طبی رویال با فنرهای مختلفی ساخته می شوند

انواع فنر در تشک رویال چهار نوع اصلی دارند : فنرهای بونل ، فنرهای میکرو بونل ، فنرهای متصل که به آنها فنرهای میرا می گویند و فنرهای پاکتی.

و در شرح بیشتر انواع فنرها در تشک رویال به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. فنر های منفصل
  2. فنرهای متصل
  3. فنر های بونل
  4. فنرهای معمولی
  5. فنرهای میکرو
  6. فنر های ترکیبی
  7. فنرهای آفست

انواع فنر تشک رویال

انواع فنر تشک رویال

انواع فنر در تشک رویال

1- فنر منفصل (فنر پاکتی)

اسم دیگر تشک های فنر منفصل، تشک فنر پاکتی است. در این نوع تشک ها، فنرها بصورت جداگانه در پاکت های جدا از هم قرار می گیرند. این پاکت های جداگانه بدون استفاده از سیم در ادامه به یکدیگر وصل می شوند و یک واحد به هم پیوسته را تشکیل می دهند..

بر خلاف فنرهای بونل، فنرهای پاکتی بصورت مستقل از یکدیگر می باشند و برای همین در تشک فنر منفصل پاکتی، میزان در آغوش کشیده شدن تشک یا فرم گرفتن تشک به شکل بدن بیشتر است. همچنین عملکرد مستقل فنرهای پاکتی باعث انتقال حرکت کمتری شده و در استفاده ی دو نفره از یک تشک فنری منفصل، حرکات شبانه ی یک نفر باعث بیدار شدن نفر دوم نمی شود. قیمت انواع تشک فنر منفصل نسبت به قیمت تشک های بونل بیشتر است، زیرا فرآیند ساخت آنها هزینه بیشتری دارد

2- فنر متصل تشک

تشک فنری متصل از یک تکه سیم به صورت مارپیچی حلقوی پیچیده می باشد که سپس چرخانده شده و سیم پیچ بعدی را ایجاد می شود. این سیم پیچ ها خاصیت فنری دارند. از آنجایی که در این نوع تشک تنها از یک تکه سیم استفاده شده اشکال آن در انتقال حرکت و جابجایی فرد می باشد که در تشک های دونفره باعث ناراحتی نفر دوم شود .این روش تولید معمولا روشی ارزان قیمت می باشد که ممکن است در آن از مواد کم کیفیت نیز استفاده شود

3- فنر معمولی

وقتی قطر دایره حلقه فنر ۸ سانتیمتر باشد فنر تشک معمولی نامیده می شود. در این تشک ها قطر حلقه های فنر کمتر است از این رو تحمل وزن و قابلیت تقسیم نیرو در بین حلقه های فنر به صورت متوسط انجام خواهد شد.

بنابراین تشک هایی با این نوع فنر برای افرادی با وزن متوسط بین 40 تا 80 کیلوگرم مناسب می باشد. نوع خواب نیز با توجه به سلیقه افراد بین خواب نرم تا خواب مدیوم طبقه بندی خواهد شد.

انواع فنر در تشک رویال

انواع فنر تشک رویال

4- فنر تشک بونل

فنر بکار رفته در تشک بونل اولین نوع فنر استفاده شده در تشک می باشد. قسمتی که شبیه به یک ساعت شنی است را ببینید، با افزایش یا کاهش فشار، این قسمت فشرده و یا باز شده و فنرهای جداگانه در ردیف های مرتبی در سرتاسر تشک قرار دارند و همه ی ردیف ها توسط یک تکنیک بند کردن مارپیچی بوسیله ی یک سیم بلند به یکدیگر بافته شده اند. این نوع بافتن سبب می شود که مجموعه ی فنرها شبیه یک واحد به هم پیوسته شوند.

در بسیاری تشک های ارزان قیمت از این فنرها استفاده می شود، چرا که تولید آنها نسبتا” هزینه ی کمتری دارد،

البته این بدان معنا نیست که نمی توان یک تشک با کیفیت بالا با استفاه از فنرهای بونل تهیه کرد.

به منظور ارزیابی تشک، به نوع سیم بکار رفته، تعداد و انواع فنرها در تشک و کیفیت محفظه فوم باید دقت کرد.

5- فنرهای میکرو تشک رویال

اگر قطر دایره حلقه فنر از ۸ سانتیمتر به ۵ سانتیمتر کاهش و از طرفی فاصله بین حلقه ها نیز کاهش پیدا کند تعداد فنرها نسبت به فنرهای معمولی تقریبا دو برابر شده و به همین تناسب قدرت تحمل وزن و انتقال و تقسیم نیرو در فنر نیز دو برابر می گردد که باعث می شود استحکام درونی حلقه چند برابر و این امر خواب تشک را به خواب فول طبی فنری یا خواب طبی فنری تبدیل خواهد کرد. این امر منجر به بالا رفتن طول عمر فنر و همین طور کیفیت خواب تشک و تغییر مزاج خوابی می گردد. با توجه به سلیقه خوابی افراد، خواب بین مدیوم تا سفت در این فنرها یافت خواهد شد.

6- انواع فنرهای ترکیبی در تشک رویال

صاحبان صنایع با بکارگیری هوش و ذکاوت نیروهای متخصص برای شاخصه هم بستگی و انسجام فنرهای میکرو و آنتی استرس در تشک به نتایجی رسیدند

بعضی از فوم ها و اسفنج ها مخصوص قرارگیری بین حلقه های فنر هستند.

این فوم ها در بین حلقه های فنرهای میکرو باعث ارتباط حلقه های فنر شده و مقاومت آنها را افزایش می دهند. به همین دلیل فنر ترکیبی دو شاخصه از فنرهای (شاخصه مقاومتی فنر میکرو و شاخصه آنتی استرس فنر منفصل) را دارا خواهد بود.

بنابراین در انتخاب محصول، انتخاب درست و قابل ملاحظه ای برای مشتری ایجاد می کند و باعث رفع نیاز قابل توجهی از مصرف کنندگان کالای خواب می گردد.

7- تشک فنر آفست

فنرهای آفست شباهت خیلی زیادی به فنرهای بونل دارند، اما به جای بالای گرد، این فنرها یک طرف راست دارند که باعث شکلی شبیه به دی انگلیسی می باشند. این شکل باعث می شود که کویل ها بهتر به هم بسته شده و فاصله ی کمتری بین آنها بوجود آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *