مقالات تشک رویال

چرا نباید تشک خود را روی زمین قرار بدهید؟

نباید تشک خود را روی زمین قرار دهید

چرا نباید تشک خود را روی زمین قرار بدهید؟

اگر به تازگی یک تشک جدید خریداری کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید تشک خود را روی زمین بگذارید یا خیر؟

بسیاری از مردم این گزینه را به دلایل راحتی، ایمنی انداختن تشک روی زمین را انتخاب می کنند. چه در وسط یک جابجایی باشید، چه با تاخیر در اسباب کشی روبرو هستید، یا به دنبال راهی برای جلوگیری از افتادن کودک نوپایتان از رختخواب هستید، احتمالاً به این فکر کرده اید که تشک خود را روی زمین پهن کنید.

با این حال، قرار دادن تشک روی زمین مجموعه ای از مسائل را به همراه دارد که ممکن است برای سلامتی شما یا سلامت تشک ضرر داشته باشد. نمایندگی تشک رویال، با کمک متخصصان شرکت تشک، و با تجربه چندین ساله خود در مورد سلامت و خواب، به این موضوع پرداختند.

قراردادن تشک روی زمین چه عیوبی دارد؟

چرا نباید تشک خود را روی زمین قرار دهید

چرا نباید تشک خود را روی زمین قرار دهید

قرار دادن تشک روی زمین می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا راحت تر و مقرون به صرفه تر است. اما برخی از مشکلات جدی در این تصمیم وجود دارد، مانند کیفیت پایین خواب.

 قرار دادن تشک روی زمین اجازه تهویه مناسب و نشستن برخواستن آسان را نمی دهد. به سرعت گرم می شود و بسیاری از افراد احساس ناراحتی می کنند.

یکی دیگر از نکات منفی مهم این است که تشک شما در معرض حشرات قرار می گیرد. حتی اگر تشکتان مرتفع باشد باز هم حشرات می توانند به تشک شما دسترسی داشته باشند. اما اگر آن را روی زمین نگه دارید، این کار بسیار ساده تر می شود به همین دلیل نباید تشک خود را روی زمین قرار بدهید.

بیشتر بخوانید: به چه نکاتی برای کالای خواب مناسب توجه کرد؟

خوابیدن با تشک روی زمین می تواند شما را در معرض انواع آلودگی ها و حشرات قرار دهد. این به ویژه برای کسانی که با آلرژی دست و پنجه نرم می کنند یا کسانی که برای داشتن خوابی آرام تلاش می کنند ناسالم است. اختلال در خواب شما می شود. و گاهی حساسیت آلرژی شما را تحریک می کند.

برای بسیاری از افراد، خوابیدن بر روی زمین راحت ‌تر است، و خوابیدن بر روی تخت باعث می‌شود که احساس سفت‌ تر شدن داشته باشید. زیرا فشار بیشتری بر نواحی مانند باسن، شانه‌ها و پشت شما وارد می‌شود. نداشتن پایه محکم مانند پایه شبکه فولادی می تواند منجر به عدم پشتیبانی مناسب شود، و باعث فرورفتن یا افتادگی تخت شما شود. اگر چنانچه تخت مناسب و خوبی ندارید حداقل برای داشتن یک خواب آرام می توانید با خرید یک تشک رویال خوابی راحت و با آرامش را تجربه کنید.

تشک شما روی زمین حتی می تواند باعث سرگیجه شود زیرا شما خیلی پایین روی سطح زمین دراز کشیده اید. و موقع بیدار شدن و برخاستن به یک باره از روی تشک شما را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید: آیا خوابیدن روی زمین به ستون فقرات آسیب می زند؟

بررسی دلایل قرارندادن تشک روی زمین

عیوب قرار دادن تشک روی زمین

عیوب قرار دادن تشک روی زمین

دلایل زیادی وجود دارد که چرا نباید تشک خود را روی زمین نگه دارید. مهم است که به یاد داشته باشید که تشک ها در ابتدا به صورت مرتفع طراحی شوند، بنابراین همیشه بهتر است آنها را روی نوعی چارچوب تخت قرار دهید.

مهم نیست که هر چند وقت یکبار کف اتاق را  تمیز می کنید، کف خانه شما جایی است که انواع گرد و غبار، میکروب ها ، موهای حیوانات خانگی و انواع دیگر زباله ها در آن جمع می شوند. اگر تشک شما روی زمین باشد، دقیقاً در میان این همه گرد و غبار می خوابید و در طول شب آنها را تنفس می کنید. این گرد و غبارها می‌توانند علائم آلرژی را افزایش دهند و مخصوصاً برای کسانی که شرایطی مانند آسم دارند که بر توانایی تنفس آنها تأثیر می‌گذارد، مضر هستند.

بیشتر بخوانید: آیا باید تختتان را با حیوان خانگیتان تقسیم کنید؟

پهن کردن تشک بر روی زمین اجازه عبور جریان هوای مناسب را نمی دهد. تشک ها برای تمیز ماندن و عملکرد کامل نیاز به گردش و جریان هوا دارند. وقتی تشک شما روی زمین است، نمی‌تواند مانند زمانی که روی تخت قرار دارد،گردش هوا را انجام دهد. به همین دلیل، احتمال ایجاد کپک به طور قابل توجهی بیشتر است.

تشک ها هنگام خواب رطوبت هوا و همچنین گرمای بدن شما را جذب می کنند. اگر رطوبت از بین نرود، ممکن است تشک شما دچار کپک زدگی شود و چیزهایی مانند ساس را جذب می کند. این همچنین طول عمر تشک شما را کاهش می دهد و مشکلاتی مانند لکه شدن، و بوی نامطبوع را بوجود می آورد.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد بررسی ویژگی تشک مناسب برای خواب عالی در شب

مشکل برخاستن ونشستن

تخت‌ها طوری طراحی شده‌اند که نشستن و برخاستن از آن به راحتی انجام شود. زمانی که تشک شما روی زمین است ممکن است برای بلند شدن از روی آن احساس ناراحتی کنید یا تعادل خود را از دست بدهید. این مورد می تواند به ویژه برای کسانی که مسن هستند یا مشکلات حرکتی دارند خطرناک باشد.

چالش های تنظیم دما

کف خانه شما تنظیم کننده دمای تشک نیست زیرا بسته به دمای خانه شما و تغییرات فصلی تغییر می کند. به همین دلیل، تشک شما ممکن است باعث شود که در طول شب در فصول گرم سال بیش از حد گرم شود. همچنین ممکن است در زمستان که کف سرد است، مشکل برعکس را تجربه کنید و باعث شود گرمای تشک شما در طول شب از بین برود. بنابراین دچار اختلال در خواب می شوید.

مزایای قرار دادن تشک روی تخت

تحقیقات نشان می دهد که بالا نگه داشتن تشک بهترین گزینه برای سلامت کلی شما است. قرار دادن آن بر روی زمین می تواند راحت تر باشد، اما معایب بسیاری که در این زمینه وجود دارد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا بالا بردن تشک شما بهتر است و نباید تشک خود را روی زمین قرار بدهید.

  1. تشک شما را تمیز نگه می دارد و احتمال تنفس گرد و غبار و مواد حساسیت زا را در طول شب کاهش می دهد.
  2. هوا می تواند در گردش باشد و به تبخیر رطوبت کمک می کند.
  3. سطح خواب نرم تری را فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد که راحت باشید و در صبح کمتر احساس سفتی کنید. این به بدن شما کمک می کند تا دمای خود را تنظیم کند زیرا گردش هوا وجود دارد و دمای کف بر آن تأثیر نمی گذارد.
  4. خطر ورود حشرات به تخت شما یا لانه سازی در تشک را کاهش می دهد.

نتیجه گیری:

بهتر است به دلیل داشتن مزایای بیشتر از  تشکتان روی زمین استفاده نکنید. چون باعث می شود که تشک شما زودتر دچار پوسیدگی و کپک زدگی شود. همچنین برای رعایت بهداشت بهتر است روی تشک را با محافظ تشک بپوشانید. گردش جریان هوا به بهداشت تشک و سلامتی شما کمک می کند. سعی کنید با استفاده از کالای خواب مناسب خوابی آرام و راحت را تجربه کنید. تشک رویال به عنوان نمایندگی رسمی فروش تشک و بالش اصفهان با ارائه انواع کالای خواب با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود یا تجربه دیگری در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *