مقالات تشک رویال

نکات مهم هنگام خریدن تشک

نکات مهم هنگام خریدن تشک

در خرید تشک چه نکاتی را باید مد نظر قراردهیم؟

در خرید تشک بایستی بسیار دقت کنید، و عوامل مهمی در انتخاب تشک است. درادامه نمایندگی تشک رویال به نکات مهمی که هنگام خرید باید به ان توجه داشت، خواهیم پرداخت.

وزن شما

این آیتم، یکی از مهمترین گزینه ها در انتخاب تشک می باشد، که بایستی در هنگام خرید به آن توجه بنمایید، زیرا انتخاب نامناسب شما، منجر به گودی سریع تشک می‌باشد. در این راستا با خرید تشک طبی رویال به حفظ سلامت ستون فقرات خود کمک کنید. از بروز مشکلات احتمالی درآینده با استفاده از تشک رویال جلوگیری کنید.

 کیفیت تشک

یک تشک استاندارد باید پارچه‌ای با دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد. دوخت‌ها و طرح‌های آن نباید آنقدر برجسته باشد که به کمر و بدن آسیب برسانند، بلکه انعطاف‌پذیری بالایی باید داشته باشند تا هر وزنی را تحمل کنند و زود گود یا پاره نشوند. یک تشک استاندارد باید دارای فنرهای قوی باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده‌سازی و بسته‌بندی تشک نشانه مرغوبیت کالاست.

در انتخاب نوع تشک‌های وارداتی نیز دقت کنید، تا امکان ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند. برای خرید این تشک‌ها لازم است به موجود بودن نمایندگی آنها در ایران توجه کنید. بهتر است از شرکت‌های معتبر تولیدکننده خرید کنید زیرا تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت‌ها قابل اعتمادند. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است باعث بروز بیماری‌های آلرژیک و ناراحتی‌های پوستی شود. ضدآب بودن، ضد حریق بودن و ضدنفوذ حشرات بودن پارچه‌های تشک هم از موارد مهم و ضروری می‌باشد.

خرید تشک رویال برای افراد سنگین وزن

میزان ابعاد در انتخاب تشک

نکات مهم هنگام خریدن تشک

ارتفاع تشک

ارتفاع تشک‌ در انتخاب آن بسیار مهم است، ارتفاع تشک‌ از 10 سانتی‌متر به بالا شروع می‌شود که میزان استاندارد برای استفاده آن بین 22 تا 30 سانتی‌متر است، دفاقد از سلیقه افراد در انتخاب ارتفاع تشک، این را هم باید مد نظر قرار دهیم که هر چقدر ارتفاع تشک بیش‌تر باشد، متریال داخل تشک بیش‌تر و کیفیت مطلوب‌تری دارد، به عنوان مثال در تشک‌های سوپر طبی فنری صادراتی با ارتفاع 30 سانتی‌متر میزان دور فنری، متریال اسفنج، نوع فنر و حتی فریم دور فنر نسبت به تشک سوپر طبی فنری آسمان که ارتفاع 25 سانتی متر است، بیش‌تر است، پس در جمع‌بندی باید بگوییم که جدا از سلیقه افراد، کیفیت تشک هم بالاتر می‌رود، پس هر چقدر که وزن بیش‌تر باشد، انتخاب افراد محدودتر خواهد شد، یعنی بایستی تشک با ضخامت یا ارتفاع بیش‌تر را انتخاب نمایند.

عرض تشک

 .میزان عرض یا پهنای تشک یک انتخاب کاملا شخصی است، اما در تشک‌های یک نفره استاندارد اندازه آن 90 سانتی‌متر است، اما بعضی از افراد بر اساس سلیقه خودشان، تشکی بزرگتر از آن را می‌خواهند که تشک با عرض 120 سانتی‌متر را به آنها پیشنهاد می‌کنیم

در تشک‌های دو نفره نیز به همین طریق است، استاندارد تشک دو نفره عرض 160 سانتی‌متر است، اما در بعضی موارد مخصوصا زوج‌های جوان به علت کمبود جا در اتاق خواب، تشک‌های 140 سانتی‌ متر را استفاده می‌کنند، در گذشته نیز تشک با پهنای 180 سانتی‌متر استفاده می‌شده است، که البته در حال خاضر هم مشتریان این را می‌پسندند.


جهت خرید تشک طبی فنری رویال کلیک نمایید.


طول تشک

طول تشک به طور استاندارد در همه تشک‌ها ( به استثناء تشک نوجوان و نوزادی)، 200 سانتی‌‌متر است که این میزان مناسب برای اکثر افراد است، البته در صورتی که بعضی از افراد قدشان بلندتر باشد، یعنی 200 سانتی‌متر به بالا باشد، می‌توانند به صورت سفارشی میزان اندازه مورد نیاز خود را سفارش دهند، تا ظرف حداکثر 10 روز کاری ساخته شود ( در صوررت نیارز با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.)


این مقاله را نیزبخوانید: ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟


سلامت جسمانی از همه مهم‌تر است

مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک خوشخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است. برای این کار انواع تشک‌های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف‌ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره‌های آن بسیار مفید هستند. بهتر است تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. پایه هر تشک در ویژگی اجزای آن تشک تاثیرگذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی‌تواند آنطور که باید عمل کند. طول تخت شما باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بلندتر از قد شما باشد. در این صورت تخت فردی که دارای قد ۸۰/۱ متر است باید بلندتر از حد استاندارد یک تخت معمولی باشد.


جهت خرید تشک ارتوپدیک ( طبی ) رویال کلیک نمایید


تشک‌تان را آزمایش کنید

برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف داخل گودی کمرتان قرار دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است اما اگر نمی‌توانستید به هیچ وجه دست‌تان را به داخل گودی کمرتان سُر دهید، آن تشک خیلی نرم است. تشک طبی مخصوص دیسک کمر باید استاندارد باشد.
یادتان باشد تشک باید به اندازه‌ای سفت باشد که ستون مهره‌ها در وضعیت عملکرد یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک شما آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می‌شود.

این تشک طبی است!
حتما شما هم هنگام خرید تشک رویال بارها از فروشنده شنیده‌اید که این تشک طبی است! یادتان باشد یک تشک طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد. تشک‌های طبی نباید به اندازه تشک‌های کلاسیک نرم باشند زیرا همین نرمی باعث درد کمر می‌شود.

نکات مهم هنگام خریدن تشک

هر شرکت معتبر برگه ضمانت نامه ای به سایز A3 برای هر تشک صادر می نماید. و از قید مدت گارانتی تشک، در فاکتور فروش جداً خودداری فرمایید، لازم به ذکر است مهر شرکت مربوطه در ضمانت نامه تشک حک شده باشد.

به ضد آب بودن پارچه و تعویض کامل رویه تشک دقت نمایید.

تشک مورد نظر خود را فقط از نمایندگی تشک رویال خریداری نمایید. که در صورت هرگونه ایراد و گارانتی تشک دچار سردرگمی نشوید.

توجه داشته باشید که برند مربوطه هیچ گونه پسوند و یا پیشوند اسمی نداشته باشد. به طور مثال برند اصلی رویال، با نام های (رویال سینا و یا رویال خوشخواب و..) خریداری نفرمایید.

هنگام انتخاب تشک خود فروشگاه، با کف دستتان دور تا دور تشک را لمس کنید، تا متوجه فرم محافظ که همانند میله ای ضخیم برای استقامت دور تا دور تشک می باشد، اطمینان حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

در صورت داشتن سوال یا دیدگاه در این مورد، در پایین همین بخش نظر خود را بگذارید. تا کارشناسان ما حداکثر در 24 ساعت پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *