مقالات تشک رویال

نحوه تشخیص تشک طبی از دیگر تشک ها

تشک طبی

یکی از مواردی که تاثیر بسیار مهمی در کیفیت خواب دارد ، با کیفیت بودن تشک و بالشتی است که از آن استفاده می کنیم . یک تشک خوب تشکی است که بتواند خواب راحتی را برای فرد فراهم کند و به شل شدن و آرام شدن عضلات بدن کمک کرده و همچنین ستون فقرات نیز در هنگام خوابیدن روی تشک در وضعیت درست قرار گرفته و احساس راحتی کند. تشک طبی یکی از تشک هایی است که از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شده است ومی تواند شرایط گفته شده در بالا را برای شما فراهم کند. دراین مقاله از فروشگاه تشک رویال قصد داریم در مورد تشک طبی و نحوه ی تشخیص آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

تشک طبی چیست؟

به طور کلی میتوان گفت تشک طبی تشکی است که بتواند خواب راحتی را برای فرد به وجود بیاورد . همان گونه که گفته شد تشک های طبی از مواد با کیفیت مانند فوم، اسفنج های فشرده ویو نولیت تولید می شوند. تشک های طبی بسیار سبک هستند و هم چنین قابل شستشو می باشند. تشک های طبی اسفنجی از کیفیت بالایی بر خوردار هستند و فرد زمان خوابیدن روی آن ها احساس راحتی بیشتری می کند.

علائم تشک طبی با کیفیت چیست؟

زمانی که صحبت از تشک های طبی می شود یعنی این تشک ها می توانند احساس راحتی برای فرد هنگام خواب به وجود بیاورند .این نوع تشک ها طبق استاندارد و نکات درمانی و بهداشتی ساخته می شوند. تشک های طبی و باکیفیت دارای علائمی هستندکه عبارتند از :

1 )  تشک های طبی به اندازه ای حالت فنری دارند که هنگام خواب فرد احساس فرورفتگی در تشک نداشته باشد.

2 )  تشک طبی مناسب، انعطاف مناسبی برای مطابقت با قوس کمر دارد و تشک مناسب برای دیسک کمر است.

3 ) در ساخت و تولید تشک های طبی با کیفیت از پارچه های مناسب و دوخت های محکم استفاده می شود.

4 ) این نوع تشک ها دارای خاصیت ضد حساسیت هستند.

5 ) تشک های طبی دارای تهویه مناسب هستند.

6 ) درساخت تشک های طبی از فنر های محکم و قوی با فشردگی بسیار بالایی استفاده می شود.

تشخیص تشک طبی

تشخیص تشک طبی

تشک نرم بهتر است یا تشک سفت؟

نظرات افراد مختلف در مورد استفاده از تشک کاملا متفاوت است. بعضی از افراد تمایل دارند هنگام خواب از تشک های نرم و راحت تر استفاده کنند در صورتی که افراد دیگری هستند که اعتقاد دارند استفاده از تشک های نرم باعث به وجود آمدن دردهای عضلانی و مشکلاتی در ستون فقرات و کمر می شود. بنابراین این افراد تمایل دارند از تشک های سفت و محکم استفاده کنند.

بهتراست بدانید طبق تحقیقات انجام شده نمی توان گفت تنها تشک سفت یا نرم خوب است، بلکه میزان سفت یا نرم بودن تشک را باید با توجه به شرایط کسی که قصد استفاده کردن از تشک را دارد، سنجید. یک تشک طبی خوب تشکی است که به اندازه ی کافی نرم باشد تا فرد بتواند هنگام خوابیدن روی آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد.اما توجه داشته باشید که نرم بودن تشک نباید آنقدر زیاد باشد که زمان خوابیدن، بدن داخل تشک فرو رود .داشتن احساس راحتی روی تشک باعث می شود فشار بر روی بدن کمتر شود.

تشخیص تشک طبی

تشک های طبی برای همه ی افراد کاملا شناخته شده اند و طرفداران مخصوص خود را دارند. همان طورکه از نام تشک های طبی معلوم است ، این نوع تشک ها از نظر پزشکی کاملا متناسب با بدن انسان هستند و از قوس کمر محافظت می کنند. تشک های طبی اکثرا از اسفنج های فشرده و با کیفیت تولید می شوند و چون انعطاف کمی دارند، برای افرادی که دچار به بیماری های گردن وستون فقرات دچار هستند کاملا مناسب هستند. برای تشخیص تشک های طبی باکیفیت به موارد زیر دقت کنید:

1. پارچه های رویی تشک های طبی و دوخت آن

یک تشک طبی مناسب و عالی باید از پارچه های باکیفیت ومناسب تولید شود .استفاده کردن از پارچه هایی با خاصیت ضد حساسیت باعث می شود افراد به هنگام خوابیدن روی آن ها دچار حساسیت های تنفسی و پوستی نشوند. دوخت یک تشک طبی مناسب نیز باید به گونه ای باشد که بعد از گذشت زمان دچار پارگی نشود.

2. جنس الیاف به کار رفته در تشک طبی را درنظر بگیرید

الیاف به کار رفته در تشک های طبی باید آنقدر باکیفیت باشند که برای فرد حساسیت به وجود نیاورند. استفاده کردن از الیاف نامرغوب باعث می شود حساسیت های تنفسی و پوستی برای فرد به وجود بیاید. توجه داشته باشید که یکی از بهترین الیافی که میتوان در تشک های طبی استفاده کرد پلی استر فشرده است.

3. سفت یا نرم بودن تشک طبی

تشک های طبی نباید آنقدر سفت باشند که به ستون فقران وگردن فردآسیب وارد کنند و نه آنقدر نرم باشند که فرد هنگام خوابیدن روی آنها به داخل تشک فرو رود. چراکه استفاده از تشک های خیلی نرم هم باعث ایجاد کمر درد در فرد می شود.

تشخیص تشک طبی

تشخیص تشک طبی

4. استفاده کردن از فوم با کیفیت در تشک های طبی

استفاده کردن از فوم های مناسب باعث محافظت کردن از کمر و ستون فقرات می شود. فوم باید آنقدر با کیفیت باشد که در برابر دما و وزن بدن به فرم بدن در بیاید و راحتی را برای فرد به وجود بیاورد.

5. بررسی ارتفاع تشک های طبی

توجه داشته باشد که ارتفاع تشک های طبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه تشک های طبی باید دارای ارتفاع مناسبی باشند تا آسیبی به کمر وارد نشود.

6. داشتن ضمانت نامه معتبر

یکی دیگر از روش های تشخیص تشک های طبی داشتن ضممانت نامه معتبر است. سعی کنید که تشک را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا ضمانت نامه های معتبری داشته باشند .دراین حالت است که می توانید به آن کالا اعتماد کنید و از اصل بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید.

7. داشتن علامت استاندارد

یکی از مهم ترین نکاتی که زمان خرید تشک های طبی باید به آن توجه کنید، داشتن علامت استاندارد می باشد. پس بدون تردید محصول دارای علامت استاندارد جز کالاهای معتبر می باشد.

تفاوت تشک طبی با تشک معمولی چیست؟

در ساخت تشک های معمولی از فنر استفاده می شود. این نوع تشک ها نسبت به بقیه ی تشک ها ارزان تر هستند. تشک های معمولی به خاطر داشتن فنر، برای افرادی که به ارتعاشات حساس هستند، اصلا مناسب نیستند. به طور کلی می توان گفت بزرگ ترین تفاوت میان تشک طبی و معمولی در استفاده کردن از فنر است. درساخت تشک های طبی از هیچ فنری استفاده نمی شود و همان طور که در بالاتر گفته شد اکثرا از فوم، یونولیت و یا اسفنج ساخته می شوند. توجه داشته باشید که قیمت تشک های طبی با توجه به کیفیت مواد به کار رفته در آن ها اندازه گیری می شود.

تشک طبی فنری چیست؟

با پیشرفت فناوری تشک های جدیدی توسط نمایندگی تشک رویال به بازار عرضه شده اند که نام آن ها تشک طبی فنری است. در تهیه و تولید این نوع تشک ها از خصوصیات مثبت هر دو نوع تشک استفاده شده است که باعث می شود سلامت کمر و گردن و ستون فقرات حفظ شود. این نوع تشک ها دوام زیادی داشته و برای همه ی سنين مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *