مقالات تشک رویال

7 گام مهم جهت جلوگیری از فرسودگی تشک و افزایش طول عمر آن

جلوگیری از فرسودگی تشک نمایندگی تشک رویال

وقتی برای یک تشک ایده آل و با کیفیت هزینه می کنید انتظار دارید تا سال های سال فرم  خود را حفظ کند. یک تشک به طور متوسط بین ۵ تا ده سال عمر مفید دارد. آنچه سبب جلوگیری از فرسودگی تشک و افزایش طول عمر تشک می شود. نحوه نگهداری از آن است. با نظافت و نگهداری صحیح می توانید طول عمر تشکتان را تا چند سال افزایش بدهید.

اگر راهکار های نگهداری و مراقبت از تشکتان را بشناسید و آن ها را رعایت کنید. علاوه بر افزایش طول عمر تشک می توانید کیفیت خواب خود را افزایش دهید. سایت اصلی تشک رویال در این مقاله قصد دارد تا با بررسی راهکار های افزایش طول عمر تشک در مسیر حفظ سرمایه شما همراهیتان کند.

اولین گام: انتخاب یک شرکت دارای کالای خواب مرغوب و باکیفیت

انتخاب یک شرکت دارای کالای خواب مرغوب مانند نمایندگی تشک رویال

انتخاب یک شرکت دارای کالای خواب مرغوب مانند نمایندگی تشک رویال

باید قبل از هرچیزی خرید آگاهانه داشته باشید. چیزی که تضمین کننده افزایش طول عمر تشک و جلوگیری از فرسودگی تشک می شود. انتخاب یک برند کالای خواب با تجربه است. پس در نظر داشته باشید قبل از خرید تشک طبی باید اطلاعات لازم و کافی را در خصوص چارچوب تختتان بدست آورید. تا خریدی متناسب با تخت خواب خود داشته باشید. اما ممکن است به هر دلیلی در موقع خرید تشک دقت نکنید. و خرید خوبی نداشته باشید. در این مرحله شما با تماس با مشاورین تشک رویال می توانید جهت رفع مشکل خود اقدام کنید.

اگر تخت شما ساختار فنری داشته باشد. و تشکی که انتخاب کرده اید مناسب نباشد. از یک تکه تخته در زیر‌ فنر ها استفاده کنید. این کار تا حد زیادی از آسیب رساندن به فنر تخت جلوگیری می کند. و به همین دلیل تشک دیرتر خراب می شود. اگر تخت شما دارای قاب است باید حتما وزن خود و تشک را درنظر بگیرید. به این دلیل که قالب هر تخت با تخت دیگر متفاوت است.

گام دوم:خرید پد محافظ تخت جهت جلوگیری از فرسودگی تشک

کسی که در تلاش است تا یک تشک برای تا 10 سال آینده خود تهیه کند. باید از متریال و مواد موجود در تشک خود هم محافظت کند. ریختن آب و انواع نوشیدنی روی تخت نه تنها ظاهر تخت را کثیف می کند. بلکه در دراز مدت به الیاف داخلی تخت شما هم آسیب می زند. در نتیجه انتخاب یک پد محافظ تخت به شما کمک می کند تا طول عمر تشکتان را افزایش بدهید.

با توجه به این که تشک را نمیتوان شست. یک محافظ تشک مثل پد محافظ ضد آب تشک رویال سبب تمیز ماندن تشک شما در مدت زمان طولانی می شود. و تشک شما را از هرگونه آلودگی و گردو خاک که ممکن است به تشک شما اسیب بزند مصون نگه می دارد. چرا که هر زمان پد محافظ شما نیاز به شست و شو داشت. می توانید به راحتی آن را از روی تخت برداشته و بشویید. علاوه بر پد محافظ تشک داشتن یک رو تختی با جنس و الیاف مناسب هم می تواند به طول عمر تشک شما کمک زیادی بکند.

گام سوم: شستشوی ماهانه روتختی و روبالشی جهت جلوگیری از رشد میکروب

شستشوی ماهانه روتختی جهت جلوگیری از رشد میکروب

شستشوی ماهانه روتختی جهت جلوگیری از رشد میکروب

یکی از مواردی که سبب جلوگیری از فرسودگی تشک شما می شود شستشوی ماهانه روتختی و روبالشی است. اگر در بازه زمانی 6 ماه یکبار روتختی و رو بالشی خود را بشویید از رشد میکروب ها در تشک شما جلوگیری می شود. در نتیجه میکروب نمی تواند وارد فوم و اسفنج تشک شود و به بافت تشک آسیب بزند. پس شستشوی تشک را دست کم نگیرید.

همچنین جهت افزایش طول عمر تشک و محافظ تشک بهتر است. از شوینده های بدون بو و عطر استفاده کنید. تا کمترین آسیب را به تارو پود آن ها بزنید. هرگز برای شستشو از وایتکس استفاده نکنید.

گام چهارم : ورود حیوانات خانگی به تشک ممنوع

یکی دیگر از راه های جلوگیری از فرسودگی تشک ممنوع کردن ورود حیوانات خانگی به تشک است. این مورد شاید یکی از رفتار های روتین شما باشد. که حیوان خانگی مثل سگ یا گربه خود را به تشک خود بیاورید و او را نوازش کنید. این قضیه تا جایی جذاب است که ندانید این کار چقدر میتواند به سلامت و طول عمر تشک شما آسیب بزند. چرا؟

چون به طور کلی شما هر چقدر هم به بهداشت حیوان خانگیتان اهمیت بدهید. در هر صورت مقداری باکتری و میکروب وجود دارد که میتواند به اجزای اصلی تشک مانند فوم و اسفنج آن آسیب بزند. و شما نیازمند تعمیر تشک شوید.

گام پنجم: جلوگیری از فرسودگی تشک فقط با دو حرکت

اصولا این کار را باید به صورت روتین هر 6 ماه یکبار انجام بدهید. به این صورت که اول از همه تشک را سر و ته می کنید. و قسمتی که به آن فشار بیشتری می آید را با قسمتی که تحت فشار کمتری هست عوض می کنید. و در حالت دوم این کار را به صورت چرخش 180 درجه با تشک انجام می دهید. به اصطلاح تشک رو یک دور می چرخانید.

این مورد باعث می شود که در طول زمان به تشک رویال در قسمت های مختلف فشار به طور یکسان وارد شود. و فشار در آن پخش شود. چرا که اگر این فشار به صورت مداوم به یک قسمت تشک وارد شود. باعث فرو رفتن یک قسمت تشک می شود و تشک فرم اصلی خودش را از دست می دهد. شما عزیزان می توانید با خیال راحت یک تشک با کیفیت و با ضمانت را ازسایت اصلی تشک رویال خرید کنید.

بخوانید: تفاوت تشک خارجی و ایرانی چیست؟

گام ششم : بپر بپر تشک شما را خراب میکند

بپر بپر تشک شما را خراب میکندسایت اصلی تشک رویال

بپر بپر تشک شما را خراب میکند
سایت اصلی تشک رویال

نکته مهم در مورد تشک این هست که، تشک برای استراحت و خوابیدن استفاده می شود. هر چند پریدن روی تشک احساس خوشایندی دارد. اما توصیه می کنیم اگر میخواهید جلوگیری از فرسودگی تشک کنید. ترامپولینگ رو جایگزین این کار کنید. چرا که اگر به بافت حساس تشک فشار زیادی بیاید. که در پریدن، 100 در 100 این فشار به تشک وارد می شود. باعث خراب شدن تشک شما در زمان کوتاهی خواهد شد. حتی در نظر بگیرید که حتی کودکان هم از این مورد مستثنی نیستند.

 گام هفتم: پرده ها را کنار بکشید تا نور به تختتان بتابد

شاید برایتان جالب باشد که “نور” می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از فرسودگی تشک شما داشته باشد. شما با این کار مانع رشد حشرات و یا دیگر موجودات موزی در تشکتان خواهید شد. پس توصیه می کنیم حتی اگه تشکتان در مکانی است که آن آفتاب نمی خورد. هر از چند گاهی تشک را به قسمتی از خانه که در آن آفتاب و نور وجود دارد منتقل کنید.

سوالات متداول در رابطه با جلوگیری از فرسودگی تشک

آیا پد محافظ تشک به افزایش طول عمر تشک کمک میکند؟

بله پد محافظ روی تشک قرار می گیرد. و در صورتی ک ضد آب باشد به شما کمک می کند. تا تشک شما از هر آلودگی دور بماند.

آیا تشک برای جلوگیری از فرسودگی نیازمند نور است؟

بله نور به از بین بردن باکتری های درون تشک کمک خواهد کرد.

شستشوی تشک را باید به چه نحوی انجام داد؟ مواد شوینده به خصوصی برای آن وجود دارد؟

توصیه می کنیم برای جلوگیری از کثیف شدن تشک از محافظ تشک استفاده کنید. اما شما این کار را می توانید با شامپو فرش انجام بدهید. در نهایت هم آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بدهید. چون هدف جلوگیری از رشد باکتری هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *