مقالات تشک رویال

بهترین تشک مناسب برای افراد مسن و سالمندان

تشک مناسب برای سالمند

یکی از مهمترین فاکتورهای خرید تشک رویال، در نظر گرفتن سن و سال افراد برای تهیه این کالاهای خواب است. تشک مناسب افراد مسن، جوانان، کودکان و… هر یک از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند که برای حفظ راحتی افراد در زمان استراحت رعایت شده و مورد توجه قرار می گیرند.

افراد در سنین بالا حساسیت های بیشتری برای خرید کالاهای خواب مورد استفاده شان دارند؛ از این رو برای انتخاب این کالاها به نواحی مختلف بدن خود توجه کرده و تشک مورد استفاده خود را با در نظر گرفتن این فاکتورها خریداری می کنند. در این گزارش به بررسی تاثیر سن و سال در انتخاب تشک می پردازیم.

توجه به سن افراد برای انتخاب تشک

در انتخاب تشک افراد مسن، شرایط سنی، جسمی و اندام های مختلف بدن آن ها در نظر گرفته می شود. این افراد گاها در نواحی مانند لگن، شانه، کمر و… احساس درد داشته و اغلب از تشک های طبی رویال استفاده می کنند. این مشکلات گاها سبب بی خوابی افراد مسن خواهند شد و آسایش و آرامش آن ها را در زمان استراحت تحت تاثیر قرار می دهند.

افراد مسن برای جلوگیری از مشکلات بی خوابی باید از گیاهان موثر بر کیفیت خواب، دمنوش های گیاهی و صد البته یک تشک مناسب استفاده کنند. در برخی موارد نیز شدت آسیب های جسمانی این افراد به حدی است که برای انتخاب تشک مورد نیاز خود از پزشک کمک می گیرند.

راهنمای خرید تشک برای افراد مسن

برای برخی از افراد مسن از تشک های طبی فنری رویال استفاده می شود که از هسته ها و فوم های متعددی تشکیل شده اند. این اجزا برای افزایش راحتی تشک ها در ساختار آن ها به کار می روند. با وجود هسته ها و مموری فوم ها در تشک های طبی سالمندان، عبور جریان هوا از میان آن ها بهتر انجام خواهد شد.

این تشک ها برای کسانی که از درد کمر و مشکلات مفاصل رنج می برند، محدودیت هایی به همراه آورده و تشک ایده آلی محسوب نمی شوند. برای این دسته از سالمندان تشک های مموری فوم انتخاب بهتری خواهند بود. بهترین تشک مناسب افراد مسن و سالمندان و کسانی که بیماری های مفصلی دارند، باید فشار فوقانی را کاهش داده و دما و گرما را به خوبی در خود حفظ کند.

برخی از این تشک ها با استفاده از ژل خنک شده و از افزایش بیش از حد دما جلوگیری می کنند. یکی دیگر از انواع تشک مناسب برای سالمندان، انواع تشک لاتکس با خاصیت الاستیسیته هستند که خوابی نرم و راحت برای رده های سنی سالمند فراهم می کنند. این تشک ها قیمت بالایی دارند و برای استفاده طولانی مدت به کار می روند. در بازارهای فروش، انواع تشک های رویال در مدل های متنوعی عرضه می گردد و از نظر جنس، روکش، سایز، برند با یکدیگر تفاوت دارند.

تشک مناسب برای افراد مسن

تشک افراد مسن و سالمند

ویژگی های تشک مناسب افراد مسن

انتخاب یک تشک مناسب برای سالمندان پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ برای این منظور باید به ویژگی های زیر توجه داشته باشید:

پشتیبانی تشک مورد نظر از اندام های بدن

سطح تشک های مخصوص افراد مسن باید مسطح و پایدار طراحی شده باشد و سبب فرو رفتگی اندام های مختلف بدن نشود. در صورتی که تشک انتخابی به ساختار طبیعی ستون فقرات آسیب برساند، بدون شک برای زمان استراحت شما مناسب نخواهد بود. این تشک ها باید پشتیبانی لازم را از همه اندام های بدن داشته باشند.

راحتی تشک مناسب افراد مسن

تشک های مخصوص افراد سالمند، باید نرم و راحت باشند تا خوابی آسوده و راحت برای این رده های سنی به ارمغان آورند. بسیاری از زنان و مردان مسن، از کمبود خواب رنج می برند و به همین خاطر یک تشک مناسب بهترین دارو برای درمان مشکل بی خوابی آن ها محسوب می شود. فشار وارده از سطح تشک باید به اندازه بوده و سبب ایجاد درد در نواحی مختلف بدن نشود.

همچنین بخوانید:

تشک مناسب برای افراد سنگین وزن

نکاتی درباره خواب راحت در شب

میزان سفتی مناسب تشک برای افراد مسن

در این زمینه وزن افراد سالمند نیز در نظر گرفته می شود؛ کسانی که وزن بالایی دارند، اغلب از تشک های سفت یا نیمه سفت بیشتر استقبال کرده و بر روی آن ها احساس راحتی می کنند. با این حال هیچ کس از تشک خیلی سفت یا خیلی نرم خوشش نمی آید!

پس میزان سفتی این کالاهای خواب باید به صورت استاندارد تنظیم شده باشد. انتخاب میزان سفتی تشک ها با در نظر گرفتن سلیقه شخصی افراد انجام خواهد شد. اما پزشکان اغلب توصیه می کنند که درجه سفتی تشک ها به صورت متوسط انتخاب شود.

استاندارد درجه حرارت تشک

عدم تغییر حرارت تشک مناسب برای سالمندان نیز یکی از مهمترین مولفه های خرید آن ها به شمار می رود. برخی از سالمندان از بیماری های جسمی و روحی رنج می برند و درجه حرارت محل استراحت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استفاده از تشکی که از بالا رفتن حرارت بدن جلوگیری کند و خنکی سطح آن نیز در حد معقول باشد، برای حفظ سلامتی این رده های سنی ضرورت دارد. البته برخی از افراد مسن به گرما بیشتر علاقه داشته و در محیط های گرم راحت تر می خوابند. با این حال استفاده از تشک هایی که هوا در آن ها جریان دارد، مناسب تر است.

بهترین تشک برای سالمندان

تشک مناسب افراد مسن

عدم سر و صدای تشک سالمندان

برخی از تشک ها از فنرهای نامرغوبی تشکیل شده اند و با هر گونه حرکت افراد سر و صدا ایجاد می کنند. این سر و صدا نیز از خواب راحت و آسوده سالمندان جلوگیری کرده و مشکلاتی در این زمینه برای این افراد به وجود می آورد. در این خصوص تشک های مموری فوم و لاتکس اغلب بدون سر و صدای اضافی تولید شده برای برقراری سکوت در محل استراحت افراد مسن بهترین انتخاب محسوب می شوند.

سهولت در جا به جایی بر سطح تشک

تشک مناسب افراد مسن باید با قابلیت تغییر موقعیت همراه باشد تا راحتی مطلوب این افراد را فراهم آورد. تشک هایی که سبب فرو رفتن افراد می شوند، احساس راحتی کمتری برای سالمندان به وجود آورده و از تغییر موقعیت آن ها در زمان خواب جلوگیری می کنند.

جلوگیری از زخم بستر

بسیاری از افراد مسن و سالمند قادر به حرکت نیستند و در طول روز دائما در رختخواب به سر می برند و به همین خاطر با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند. این افراد باید از تشک های مواج مخصوص بیماران استفاده کرده و با این روش از بروز ضایعه زخم بستر جلوگیری کنند. تشک مناسب برای زخم بستر از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرده و در هزینه های درمانی سالمندان صرفه جویی خواهند کرد. این تشک ها در انواع سلولی و تخم مرغی به فروش رسیده و برای رفع مشکلات زخم بستر کارایی دارند.

شرایط محیط خواب سالمندان

تشک مناسب افراد مسن تنها یکی از شرایط مورد نیاز برای استراحت و خواب راحت سالمندان به شمار می رود؛ در اتاق خواب این افراد باید از بالش های استاندارد، بالشتک های محافظ و… استفاده شود. در غیر این صورت بدن آن ها به مرور آسیب می بیند.

جمع بندی

تشک مناسب برای سالمندان با ویژگی های متعددی شناخته می شود که سلامت این رده های سنی را به ارمغان می آورد. این تشک ها کلیه استانداردهای کیفی مربوطه را به خود اختصاص داده و از بدن این رده های سنی محافظت می کنند. شما می توانید، در این گزارش برخی از مهمترین ویژگی های بهترین تشک های افراد مسن و سالمندان را مشاهده کنید و با این کالاهای خواب طبی بیشتر آشنا شوید. در سال های اخیر میزان قابل توجهی از این تشک ها برای استفاده این رده های سنی تولید شده و با استقبال بی نظیری رو به رو شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *