مقالات تشک رویال

رابطه دو سویه تاثیر خواب بر بازی در گیمرها

تاثیر خواب بر بازی در گیمرها

همانطور که می دانید خواب تاثیر فوق العاده ای بر عملکرد ما در طول روز دارد. این بر خلق و خو، سطوح انرژی، عملکردهای شناختی، زمان واکنش و توانایی ما در تصمیم گیری تأثیر می گذارد. زندگی روزمره ما به این جنبه ها بستگی دارد، اما زندگی مجازی، سوشال مدیا ها و… ما نیز تحت تأثیر میزان خواب در شب قرار می گیرد. و این فقط یک طرفه نیست: خواب نیز تحت تأثیر عادات مجازی ما است.

در دنیای بازی های ویدئویی ما مسئول هر شخصیتی هستیم که می سازیم. اما آنچه سبب موفقیت ما در بازی ها می شود سلامت شخصی و کیفیت خواب ماست. مواردی مانند وضعیت بدن، میزان نور آبی و ساعت بازی و مدت زمان بازی همه و همه می تواند بر کیفیت خواب ما تأثیر بگذارد.

برای کشف اینکه چگونه گیمرها می‌توانند خواب عالی داشته باشند (تا بتوانند عملکردشان را بهبود بخشند)، در این مقاله قصد داریم به تاثیر خواب بر بازی در گیمرها بپردازیم. همچنین در مقالات بعدی بهترین کالای خواب برای گیمر ها نیز به شما معرفی خواهد شد. تا انتها با نمایندگی تشک رویال همراه شوید.

چگونه خواب بر بازی تاثیر می گذارد؟

تاثیر خواب بر بازیبرخی از ما (به خصوص نوجوانان در سنین خاص) به بازی به عنوان یک سرگرمی لذت بخش یا راهی برای قطع ارتباط با زندگی خود و ورود به دنیای کاملاً جدیدی روی می آوریم. در حالی که ما معمولاً تصویری از نشستن در اتاقی با نور کم در مقابل رایانه یا تلویزیون در طول شب در ذهنمان تجسم می کنیم، باید بدانید گیمرها وابستگی منحصر به فردی به خواب با کیفیت بالا و آرامش خاطر دارند. در واقع خواب همان چیزی است که سبب موفق شدن آن ها در بازی ها می شود.

بازی های نقش آفرینی (RPG) ما را مسئول یک شخصیت می کند. ما مسئول سلامتی آنها هستیم و این معمولاً شامل اطمینان از استراحت آنهاست. لازمه داشتن بازی خوب داشتن استراحت و خواب کافی است. بازی‌های ویدیویی توانایی قابل توجهی دارند که باعث می‌شوند ما زمان را در زندگی واقعی از دست بدهیم و خواب خود را قربانی کنیم.

ما مطمئن می شویم که شخصیت ما به خوبی استراحت کرده است، اما چه بر روی بازی تمرکز کرده باشیم، چه با بازیکنان دیگر درگیر باشیم، یا صرفاً به دنبال استراحت برای مدتی طولانی باشیم، گاهی اوقات متوجه نمی شویم که ساعت خواب مورد نظر ما گذشته است. خودمان با این جمله که این بار بار آخر است و میخوابم توجیح می کنیم. فراموش می کنیم که وقت آن است که به رختخواب برویم و حرکات کششی انجام بدهیم تا بدنمان پس از چندین ساعت نشستن به آرامش برسد.

بازی های طولانی مدت نیز ما را در معرض نور آبی قرار می دهد که دشمن رایج خواب است. سایت رسمی تشک رویال خاطرنشان می کند که نداشتن خواب کافی می تواند بر عملکرد ما در زندگی روزمره تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر در حال بازی باشیم. ما فکر می ‌کنیم گیمرها مخصوصا لازم است که استراحت خوبی داشته باشند، زیرا حتی یک میلی‌ثانیه می‌تواند در نتیجه یک بازی تفاوت ایجاد کند.

چگونه کمبود خواب می تواند زمان واکنش ما را کاهش دهد؟

یکی از چیز هایی که می تواند شما را در حین بازی کند یا خراب کند کمبود خواب و نداشتن استراحت کافی است. همچنین اشاره می‌کنیم که گیمری که به خوبی استراحت نمی‌کند، نمی‌تواند با تصمیم‌گیری های اشتباه، ارزیابی نکردن ریسک و عدم تنظیم احساسات مبارزه کند. مطالعه‌ای که اخیرا توسط دانشگاه کالیفرنیا با موضوع تاثیر خواب بر بازی در گیمرها منتشر شد، از بازی ویدیویی Minecraft برای کمک به تعیین تأثیر خواب با کیفیت بر عملکرد حافظه فضایی استفاده کرد. این مطالعه دو قسمتی نشان داد که بازیکنان پس از یک شب استراحت با کیفیت بهتر می‌توانند مکان‌های خاصی را در بازی‌ها به خاطر بسپارند.

بدن ما از یک چرخه خواب و بیداری پیروی می کند، در واقع یک ریتم شبانه روزی خاصی را دنبال می کند تا بدن ما سالم باقی به ماند و بتوانیم تصمیمات درستی در زندگیمان بگیریم. در مغز ما ساعت مشخصی وجود دارد که سیگنال هایی را درباره زمان رفتن به رختخواب و زمان بیدار شدن در صبح ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت خواب چه زمانی است؟

اما باید بدانید بازی، با عناصر القا کننده آدرنالین، همراه با محیط داخلی و گاهی اوقات ساعات طولانی خیره شدن به نور آبی، می تواند ریتم شبانه روزی ما را از بین ببرد. تنها راهی که مغز ما می‌تواند بفهمد روز است یا شب، از طریق پنجره و نور است که چشم ‌ها در هنگام غروب مشاهده می کنند. اگر شما کل 24 ساعت روز در فضایی تاریک هستید و نوری مانند نور مانیتور به چشمتان می خورد باید بدانید در این زمان مغزتان نمی داند دقیقا شب چه زمانی است و گیج می شود. نتیجه می‌تواند این باشد که وقتی بیدار هستید، شما دقت کافی را ندارید و مغزتان اجازه نمی‌دهد هنگام خواب هم خوب بخوابید.

آیا کالای خواب در بهبود کیفیت خواب گیمر ها نقش دارد؟

بهبود کیفیت خواب و کالای خواب

بهبود کیفیت خواب و کالای خواب

علاوه بر این مواردی که پیشتر به آن اشاره شد، زمانی که در حالت نشسته سپری می‌کنید، چه روی مبل در حال بازی با تلویزیون باشید، یا پشت کامپیوتر یا تلفن، می‌تواند باعث دردهای عضلانی و کمردرد شود. توجه نکردن به این درد ها در دراز مدت باعث بروز بیماری هایی مانند دیسک کمر و گردن می شود. در این زمان پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است جهت بهبود کیفیت خواب از کالای خواب مناسب مانند تشک طبی فنری رویال یا بالش های مموری فوم استفاده کنید. اگر هزینه های خرید کالای خواب برای شما زیاد است سایت رسمی تشک رویال خدماتی مانند خرید تشک اقساطی را برایتان فراهم کرده است. شما می توانید با اقساط 6 ماهه بهترین کالای خواب را از این مجموعه خریداری کنید.

همچنین با توجه به این که تاثیر خواب بر بازی در گیمرها غیر قابل انکار است. برای آن ها پیروی از بهترین شیوه ها برای تنظیم ریتم خواب شبانه روزی، جلوگیری از نور آبی و حمایت مناسب از عضلات و ستون فقرات می تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. در مقاله بعدی به بررسی ویژگی های کالای خواب مناسب برای گیمر ها خواهیم پرداخت. اگر این مطلب برایتان مفید بود یا تجربه ای در این زمینه به عنوان گیمر دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *