مقالات تشک رویال

افزایش عمر تشک با استفاده از راهکار های ساده و کاربردی

افزایش عمر تشک

افزایش عمر تشک یکی از دغدغه های امروز اکثر افراد است. تشک، یکی از نیازمندی‌های پایه‌ای هر خانواده است. و از طریق آن، امکان تأمین خواب شبانه را داریم. با گذر زمان و استفاده مکرر، تشک ها آسیب‌هایی مانند فرسایش، بازشدگی، از بین رفتگی و خسارت مشابه دیگر را تجربه می کنند. این مسائل سبب کاهش کیفیت خواب و دغدغه‌هایی مانند درد پشت. و گردن، خستگی، سردردهای متکرر، افزایش وزن و افزایش خطر بیماری‌های مزمن می‌شود. بنابراین، افزایش عمر تشک می‌تواند یک راهکار موثر در کاهش این مسائل باشد. در این مقاله، به ارائه راهکارهای افزایش طول عمر تشک پرداخته خواهد شد.

ویژگی های یک تشک استاندارد چیست؟

به طور کلی قبل از خرید تشک باید برخی موارد را بررسی کنید. البته شما قبل از بررسی راهکار های افزایش عمر تشک اول باید بتوانید تشک استاندارد و باکیفیت را تشخیص دهید. و از استاندارد بودن تشک یا دیگر کالای خواب خود اطمینان حاصل کنید. یک تشک استاندارد باید به ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

پشتیبانی درست برای بدن: یک تشک باید بتواند وزن بدن فرد را به خوبی توزیع کرده. و به پشتیبانی درست از کمر، ستون فقرات و مفاصل کمک کند. به طور تشک نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشد. چون در هر دو حالت آسیب زیادی را به ستون فقرات وارد میکند. در نتیجه میزان سفتی تشک باید متناسب باشد.مثل تشک طبی رویال.

ویژگی های تشک استانداردنمایندگی تشک رویال

ویژگی های تشک استاندارد
نمایندگی تشک رویال

سازگار با انواع بدن: تشک‌ها با سطوح مختلف سختی و نرمی در دسترس هستند. بهتر است یک تشک مناسب با توجه به حجم و شکل بدن شخص انتخاب شود. همچنین در صورتی که خرید خود را حضوری انجام می دهید. بهتر است تشک را تست کنید تا مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید.

جلوگیری از تعریق: یک تشک باید خشک و بی رطوبت باشد. و از تعریق بدن جلوگیری کند. برخی از تشک ها به دلیل مواد اولیه نامرغوب باعث افزایش ناگهانی دما یا به طور کلی گرم نشدن. تشک می شوند که در هر دو حالت آرامش در هنگام خواب را از بین میبرند.

اصالت کالا و برند معتبر: یک تشک استاندارد باید اصالت محصول داشته باشد. همچنین بهتر است که کالای خواب خود را از یک برند معتبر تهیه کنید.

بهداشت بالا: یک تشک باید مقاوم در برابر آلودگی و باکتری باشد. و همچنین در برابر ضربه و آسیب مقاوم باشد البته که برای این کار تشک شما کمی به کمک احتیاج دارد.

افزایش عمر تشک با استفاده از راهکار های متنوع

پس از خرید یک تشک استاندارد و با کیفیت باید به دنبال راهکاری برای افزایش طول عمر تشک خود باشید. چرا که تشک ها بعد از فرسوده شدن به جای اینکه شرایطی مناسب و آرام را برای خواب شما فراهم کنند. کاملا برعکس عمل میکنند و نه تنها باعث بد خوابی یا بیخوابی می شوند. بلکه به سلامتی شما آسیب هم میزنند. برای افزایش عمر تشک، راهکارهای متنوعی وجود دارد. که به ترتیب اهمیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعویض تشک با فاصله مناسب: باید هر چند سال یکبار به فکر تعویض تشک خود باشید. چرا که در غیر این صورت تشک فرسوده شما به مرور زمان به سلامتی شما آسیب میزند. تعویض تشک به محض اینکه علائم و نشانه های بیماری و خستگی را در خود مشاهده کردید امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای زمان تعویض تشک

راهکار افزایش عمر تشک

راهکار افزایش عمر تشک

استفاده از یک پوشش تشک: استفاده از پوشش یا محافظ تشک رویال می‌تواند عمر تشک را افزایش دهد. پوشش تشک می‌تواند خاصیت ضد پوسیدگی و بهداشتی را داشته باشد، همچنین می‌تواند. بهترین حفاظت و صرفه جویی در هزینه‌ های تمیز کردن تشک را فراهم کند.

استفاده از زیر تشک: استفاده از یک زیر تشک می‌تواند. با کم کردن فشار بر روی تشک به طور طبیعی آن را نرم تر کند. همچنین می‌تواند باعث شود که تشک زندگی طولانی‌تری داشته باشد.

شستشوی منظم تشک: به طور منظم تشک خود را شستشو دهید. و گاهی اوقات در فضای باز یا جلوی نور خورشید قرار دهید تا نه تنها تمیز شود. بلکه باکتری ها هم از تشک خارج شوند.

از کجا بفهمیم تشک احتیاج به تعویض دارد و فرسوده شده است؟

پس از استفاده مداوم از تشک بالاخره روزی فرا می رسد. که عمر تشک شما به پایان رسیده باشد. هرچقدر هم که برای افزایش عمر تشک خود تلاش کنید در نهایت یک روز خراب می شوند. اما سوال اصلی این است که از کجا باید بفهمیم که تشکمان فرسوده شده است. و دیگر مثل قبل از بدنمان پشتیبانی لازم را نمی کند؟. نمایندگی تشک رویال برخی از نشانه های تشک فرسوده را برای شما جمع آوری کرده است:

درد و سختی: اگر به‌طور مرتب پس از بیدار شدن احساس درد و خستگی می کنید. و نشاط گذشته را ندارید ممکن است این به دلیل سطح نامناسب یا فرسودگی تشک باشد.

چربی و آلودگی: در صورتی که تشک شما آلودگی و چربی را جذب می‌کند. و این آلودگی ها با شستشو هم از بین نرود نشان دهنده ی این است که تشک شما نیاز به تعویض دارد.

شکل فرسوده‌: اگر تشک شما تغییر شکل غیرطبیعی داشته باشد. برای مثال تو رفتگی های عمیق یا حالت گلوله گوله پیدا کند. نشانه این است که تشک شما فرسوده شده است و باید آن را فوراً عوض کنید.

سن تشک : به طور کلی سن هر تشک بین 5 الی 7 سال متغیر است اما شما با راهکار های افزایش عمر تشک میتوانید. این بازه زمانی را افزایش دهید. هزاران وسیله پس از گذشت زمان، به شدت فرسوده می شوند. تشک شما هم چنین است. با گذشت زمان و استفاده مکرر فرسوده می شود و از بین میرود. بنابراین باید توجه داشت که چقدر از تشک استفاده کرده اید و در صورت لزوم تشکتان را تعویض کنید.

تعویض تشک رویال

تعویض تشک رویال

نتیجه گیری در مورد راهکار های افزایش عمر تشک:

تیم نمایندگی تشک رویال همیشه در تلاش بوده است تا بهترین خدمات را به مشتریانش عرضه کند. این مقاله برای آگاهی بیشتر شما در رابطه با تشک های استاندار و افزایش عمر تشک نوشته شده است. امیدواریم بتوانید بهترین استفاده را از آن بکنید. اما توجه داشته باشید که بی توجهی به عمر تشک تنها به خودتان آسیب میزند. و تشک ها پس از فرسوده شدن فقط باعث خستگی و درد های جسمانی مختلف می شوند. اگر تصمیم به خرید تشک جدید یا تعویض تشک دارید می توانید از سایت اصلی تشک رویال کمک بگیرید.

سوالات متداول در مورد افزایش عمر تشک:

آیا تشکی که 10 سال استفاده شده اما تغییر شکل نداده احتیاج به تعویض دارد؟

تنها تغییر شکل معیاری برای فرسودگی تشک نیست. اما به طور کلی طول عمر هر تشک 5 الی 7 سال است.

چگونه میتوانم یک تشک با استاندارد های لازم را خریداری کنم؟

برای این کار شما می توانید از سایت نمایندگی تشک رویال استفاده کنید.

آیا شستشوی مداوم تشک باعث فرسودگی تشک می شود؟

بله شستشوی مداوم تشک باعث فرسوده شدن و از بین رفتن تشک می شود. باید تشک را به طور منظم شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *