مقالات تشک رویال

10 مورد از آسانترین روش های نگهداری از تشک رویال

نگهداری از تشک رویال

نگهداری از تشک رویال با روش های مختلفی انجام می گیرد. شما می توانید، این تشک ها را برای مدت طولانی مورد استفاده قرار دهید؛ مشروط بر این که به درستی از این اقلام نگهداری شود. قیمت تشک رویال و مواد اولیه ساخت این کالاهای خواب هر روز افزایش می یابد. به همین خاطر نگهداری صحیح از این اقلام اهمیت بیشتری می یابد.

اهمیت نظافت صحیح از تشک های رویال

روش نگهداری از تشک رویال در وهله اول به تمیز نگه داشتن این اقلام مربوط می شود. حفظ کیفیت یک تشک تا حد بسیار بالایی به روش نظافت و شست و شوی آن بستگی دارد. در این زمینه استفاده از یک محافظ برای تشک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رفع آلودگی از روی تشک با استفاده از ابزار به خصوصی انجام می گیرد.
برای این که تشک شما تمیز بماند، باید وقتی از محل کار یا بیرون از منزل به خانه بر می گردید، مستقیم به تخت خواب نروید؛ به این ترتیب گرد و غبار تعریق به تشک شما برخورد نمی کند. در نظر داشته باشید که سطح زیر تشک شما باید حتما صاف باشد. به علاوه سطح زیر تشک شما نباید شیب دار باشد.

ساده ترین راه های مراقبت و نگهداری از تشک رویال

روش های نگهداری از تشک رویال به شما کمک می کنند که نکات بهداشتی تاثیر گذاری برای نگهداری و محافظت بهتر از تشک های خود را یاد بگیرید. به این ترتیب تشک شما همیشه در بهترین وضعیت باقی می ماند و آسودگی و راحتی به ساعات خواب شما باز می گردد. برخی از روش های نگهداری تشک رویال را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از جارو برقی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که یکی از روش های نگهداری از تشک رویال، جارو برقی کشیدن بر سطح آن است. شما می توانید، از این روش هر سه ماه یک بار استفاده کنید و غبار روبی فنرها و اسفنج های به کار رفته در تشک را با بهترین کیفیت انجام دهید. در صورتی که حساسیت دارید، وقفه های میان این فرایند را کمتر کنید و دفعات بیشتری از جارو برقی استفاده کنید.

چرخش تشک

یکی از روش های نگهداری از تشک رویال، چرخش آن در زمان های مشخص است. این بازه های زمانی به گفته هر یک از کارشناسان متفاوت است. برخی می گویند، باید هر 9 ماه یک بار تشک مورد نظر چرخانده شود. برخی نیز بر روی بازه زمانی 3 ماهه برای چرخاندن تشک ارتوپدیک تاکید دارند. به همین خاطر به طور متوسط باید هر 6 ماه یک بار جهت قرار گیری تشک خود را عوض کنید؛ به عبارت بهتر تشک را پشت و رو کنید. به این ترتیب شکل و فرم تشک شما بهتر حفظ خواهد شد.

روش های نگهداری از تشک رویال

روش نگهداری از تشک رویال

ایجاد جریان هوا در تشک

نگهداری از تشک رویال باید با در نظر گرفتن نفوذ هوا به آن انجام شود. اگر می خواهید، برای مدت طولانی به مسافرت بروید، دور تشک خود را باز کنید تا در مدت سفر کمی هوا وارد الیاف آن شده و از ایجاد بوی نامطبوع در تشک جلوگیری شود.ب

فرایند شست و شوی تشک

برای بهبود فرایند نگهداری از تشک رویال، شست و شوی مداوم این کالاهای خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است این فرایند را با استفاده از شامپو فرش انجام دهید؛ در نظر داشته باشید که شست و شوی تشک و تماس مستقیم آن با آب، سبب از بین رفتن کیفیت تشک شما می شود. برای نگهداری از تشک رویال، پاشیدن مقادیری جوش شیرین بر روی آن نیز توصیه می شود. به این ترتیب انواع باکتری ها، ذرات گرد و غبار و… از سطح آن پاکسازی می شوند.

دقت در جا به جایی تشک

برای نگهداری تشک رویال، باید به نحوه جا به جایی آن نیز توجه داشته باشید. این تشک ها باید با در نظر گرفتن برخی اصول جا به جا شوند. برای این منظور حتما تشک را درون کاورهای پلاستیکی قرار دهید و با استفاده از این لوازم آن ها را در محل های مورد نظر جا به جا کنید. به این ترتیب از خم شدن و تا شدن تشک جلوگیری می شود. در فرایند جا به جایی از دسته های اطراف تشک برای حرکت دادن آن استفاده نکنید. این دسته ها به سرعت آسیب می بینند و به سطح پارچه ای تشک آسیب می رسانند.

جلوگیری از ورود حشرات موذی

در راستای نگهداری و محافظت از تشک رویال، کنترل ورود جانوران و حشرات موذی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از حشرات به بدن شما آسیب می رسانند. از جمله آن ها می توان به حشره ساس اشاره کرد. در صورتی که این حشرات به تشک های شما نفوذ پیدا کنند، در این محل تکثیر و زاد و ولد کرده و سبب کاهش کیفیت تشک شما خواهند شد. در این زمینه استفاده از پوشش های ضد ساس نیز برای حفظ کیفیت تشک توصیه می شود.

تابش نور آفتاب از روش های نگهداری از تشک رویال

نگهداری از تشک رویال به مسئله تابش نور خورشید نیز مرتبط می شود. شما می توانید، برای بهبود فرایند نگهداری از تشک رویال از تابش نور خورشید نیز بهره ببرید. این مسئله برای سالم ماندن تشک نیز مهم تلقی می شود. شما می توانید، هر ماه یک بار تشک خود را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. با تابش نور خورشید و نفوذ هوا در تشک شما، رطوبت اضافی میان تشک از بین می رود. همچنین از تجمع گرد و غبار درون تشک نیز با این روش ساده جلوگیری می شود.

نگهداری تشک رویال

نگهداری از تشک رویال

توجه به محل قرار گیری تشک در تخت خواب

برای نگهداری بهتر از این لوازم، باید حتما به محل قرار گیری آن ها در تخت خواب نیز توجه داشته باشید. نیازی نیست که با خرید هر تخت خواب، تشک خود را عوض کنید. اما باید از یکنواختی سطح زیرین تشک اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب اجزای داخلی تشک شما به خوبی محافظت شده و تحت تاثیر سطح زیرین خود قرار نمی گیرند.
به این ترتیب از سایش غیر یکنواخت سطح زیر تشک نیز جلوگیری خواهد شد. هر یک از این خوشخواب ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که مراقبت از آن ها اهمیت است. به طور مثال به همراه تشک های طبی فنری از جعبه های فنردار استفاده می کنند. در این زمینه باید به پشتیبانی تشک مورد نظر از تخت خواب نیز توجه داشته باشید. بهتر است، به صورت سالانه تخت خود را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید، شکستگی ای در فنرهای تشک ایجاد نشده باشد و سبب آسیب رسیدن به تشک و کمر شما نشود. شما عزیزان میتوانید جهت خرید بهترین تشک طبی مناسب کمر درد با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

انواع محافظ های تشک جهت نگهداری از تشک رویال

یکی از بهترین راه ها برای افزایش دوام تشک، استفاده از محافظ است. این محافظ ها از نفوذ گرد و غبار به داخل تشک شما جلوگیری می کنند. همچنین انواع آن ها با خاصیت ضد آب تولید می شوند و از نشات مایعات به داخل الیاف تشک نیز جلوگیری به عمل می آورند. به این ترتیب مواد به کار رفته در داخل تشک شما آسیب نمی بینند و چربی و عرق پوست به تخت شما منتقل نخواهد شد. یک محافظ مرغوب از وارد شدن ضربه های ناگهانی به تشک شما جلوگیری می کند.

توجه به شست و شوی ملحفه های تشک

بر روی همه تشک ها از ملحفه استفاده می شود. این لوازم نیز به نوعی نقش محافظ را برای تشک شما ایفا می کنند. اما شست و شوی آن ها ساده تر از محافظ های تشک رویال است. انواع فعالیت هایی که در طول روز بر روی تخت خواب انجام می دهیم، سبب ایجاد آلودگی هایی بر سطح آن می شود؛ غذا خوردن بر تخت، ریز ذرات مواد غذایی را در سطح آن پراکنده می کند، خوابیدن بر روی تخت عرق و چربی های پوست را منتقل می کند و …
کلیه این مواد و آلودگی ها قابلیت انتقال به داخل تشک شما را دارند و در قسمت داخلی باکتری هایی ایجاد می کنند که سبب بروز بوی نامطبوع در تشک شما می شوند. به این ترتیب استفاده از ملحفه بر روی تخت خواب یک مسئله مهم ارزیابی می شود. شما باید ملحفه های تشک خود را هر هفته یک بار عوض کنید.

عدم پریدن بر سطح تشک

برای نگهداری بهتر از تشک ها باید از هر گونه رفتار آسیب زننده بر روی تخت خواب خودداری کنید. تشک های شما محل مناسبی برای پریدن نیستند! بهتر است فعالیت های فرزندان خردسال خود بر سطح این تشک ها را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این گزارش با روش های اصولی نگهداری از تشک رویال آشنا شدید. در صورت رعایت قوانین ذکر شده در این مقاله، تشک تخت خواب شما تا سال های سال نیازی به تعویض نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *