مقالات تشک رویال

تشک نامناسب چه آسیب ها و ضررهایی به همراه دارد؟

مضرات استفاده از تشک نامناسب

انتخاب درست و اصولی تشک برای ساعات استراحت برای همه افراد یک مسئله مهم تلقی می شود. هر فرد باید حتما از تشک های مناسبی برای ساعات استراحت خود استفاده کند. به این ترتیب سلامت روح و بدن او تضمین می شود. به علاوه ضررهای تشک نامناسب به حدی به سلامت بدن آسیب می رساند، که توجه کارشناسان و پزشکان مربوطه را به رعایت استانداردهای کیفی ساخت و تولید تشک جلب کرده است.

در صورتی که از تشک مناسبی استفاده نکنید، بی شک ساعات استراحت شما نیز به خوبی سپری نخواهند شد. در تعریف تشک مناسب و استاندارد، به مطابقت این تشک ها با ساختار بدن انسان نیز توجه می شود. برای انتخاب یک تشک خوب، در نظر گرفتن آناتومی بدن نیز ضرورت دارد.

ویژگی های بهترین تشک طبی رویال

آسیب های تشک نامناسب به بخش هایی مانند استخوان ها، عضلات و… منتقل می شوند. ارتفاع این تشک ها یک اصل اساسی برای جلوگیری از ضررهای تشک نامناسب به شمار می رود. این تشک ها باید ابعاد و ارتفاع متناسب داشته باشند. حتی نوع مواد سازنده آن ها نیز در تعیین استانداردهای کیفی این اقلام دخالت دارد. در این زمینه کیفیت فنربندی تشک مورد استفاده نیز مهم تلقی می شود. در نظر داشته باشید که تشک انتخابی شما باید مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد؛ به این ترتیب ماندگاری آن نیز تضمین خواهد شد.

استفاده از پارچه های مرغوب ژاکارد در کیفیت انواع تشک های طبی نیز تاثیر گذار است و آسیب های تشک نامناسب را به حداقل می رساند. حال که با ویژگی های یک تشک رویال مرغوب به صورت مختصر آشنا شدید، باید دید در صورتی که یک تشک این ویژگی های مهم را در خود نداشته باشد، چه آسیب هایی به فرد استفاده کننده وارد می شود. با ما همراه باشید.

بررسی ضررهای تشک نامناسب

تصور کنید، صبح که از خواب بلند شده اید، اثرات یک شب خواب بی کیفیت را در بدن خود احساس می کنید، سردرد، افزایش وزن، درد در عضلات بدن، احساس کوفتگی و… همه این ها نشان دهنده این هستند که کالای خواب شما مناسب نیست! تشک شما در میان انواع کالای خواب، نقش موثری در افزایش کیفیت خواب ایفا می کند. در نظر گرفتن کیفیت این تشک ها یک اصل اساسی برای افزایش کیفیت خواب است. برخی از مشکلاتی که به صورت مستقیم از آسیب های تشک نامناسب نشات می گیرند را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

آسیب های تشک نامناسب

آسیب ها و ضررهای تشک نامرغوب

احساس خواب آلودگی از ضررهای تشک نامناسب

یکی از مضرات تشک نامناسب، خستگی و خواب آلودگی پس از بیدار شدن است. کسانی که خواب خوشی را تجربه نمی کنند، بی شک صبح که از خواب پا می شوند، سرحال نیستند و میزان هوشیاری آن ها در طول روز نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر هر صبح که از خواب بیدار می شوید، احساس خواب آلودگی می کنید، حتما کیفیت تشک خود را مورد بررسی قرار دهید.

احساس کمردرد پس از بیداری

ضررهای تشک نامناسب برخی از اندام های بدن شما را نیز نشانه می گیرد. در حالی که بسیاری از ورزش های خطرناک و فعالیت های زیستی سنگین، سبب بروز کمردرد در بدن می شوند، عوامل این اختلال به استفاده از یک تشک نامرغوب نیز نسبت داده می شوند. در صورتی که تشک شما کیفیت لازم را نداشته باشد و با آناتومی بدن شما هماهنگ نشود، بدون شک بدن در موقعیتی غیر طبیعی در ساعات استراحت قرار می گیرد. ایجاد فشار در برخی عضلات و اندام های بدن نیز از آسیب های تشک نامرغوب محسوب می شود. شما عزیزان می توانید جهت خرید تشک های طبی مناسب کمر درد با ما تماس حاصل نمایید.

در برخی موارد، ما برای احساس راحتی بیشتر، به جهات مختلف بر روی تشک می خوابیم، این حالت ها گاها نادرست هستند و آسیب های زیادی به کمر ما وارد می کنند. اما در صورتی که تشک شما به صورت استاندارد طراحی و تولید شده باشد، به شکل حمایتی و پشتیبانی کننده عمل کرده و از وضعیت ستون فقرات و کمر شما مراقبت می کند. این تشک ها ستون فقرات را صاف نگه می دارند و عضلات شما را در خواب شبانگاهی در بهترین وضعیت حفظ می کنند. به این ترتیب از بروز هر مشکلی در بدن شما پیشگیری خواهد شد.

افزایش وزن در اثر خواب نامناسب

کسانی که به اندازه نمی خوابند و یا در طول شب بارها بیدار می شوند، در معرض اضافه وزن شدید قرار دارند. این افراد معمولا، کم خوابی دارند و این مسئله سبب کاهش انرژی در بدن آن ها خواهد شد. کمبود انرژی ناشی از کم خوابی سبب افزایش میل به خوردن در طول روز خواهد شد و به این ترتیب افزایش وزن در بدن یک امر بدیهی خواهد بود. تشک مورد استفاده شما باید به گونه ای انتخاب شود که شما در کمتر از 30 دقیقه بر روی آن به خواب بروید. به این ترتیب سبک زندگی سالم تری خواهید داشت.

آسیب به ریه و گلو

یکی از آسیب های تشک نامناسب، تحریک ریه و گلوی افراد است. در صورتی که از تشک های قدیمی و فرسوده استفاده کنید، ریز گردها و گرد و غبار موجود در آن بسیار بیشتر از حد معمول خواهد بود. این تشک ها غلظت بالایی از این مواد تحریک کننده را در خود جای می دهند. گرد و غبار ناشی از این تشک ها آسیب های جدی در سیستم بدن افراد به وجود می آورد. بیماری های پوستی، اگزما، گلو دردهای دائمی و… همگی در میان این بیماری ها جای می گیرند.

عمر هر تشک به طور متوسط ده سال است. به همین خاطر پس از پایان دوره استفاده از این کالاها باید به دنبال تعویض آن ها باشید. برای جلوگیری از ایجاد ریز گرد درون تشک ها، استفاده از روکش ها و محافظ های تشک قابل شست و شو توصیه می شود.

آسیب های تشک نامناسب

آسیب ها و ضررهای تشک نامرغوب

مشکلات حافظه

ضررهای تشک نامناسب حافظه شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. در صورتی که تشک شما کیفیت لازم را نداشته باشد، به دنبال آن خواب شما مختل می شود و در این صورت اثرات منفی آن بر روی حافظه شما مشاهده خواهند شد. این مشکلات زنجیر وار، سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

مشکلات پیری زود رس

آسیب های ناشی از استفاده تشک نامرغوب به فرایند پیری نیز دامن می زنند و این روال را سریع تر انجام می دهند. از این رو لازم است که در راستای داشتن یک خواب با کیفیت برای انتخاب برخی کالاهای طبی تجدید نظر کرده و استانداردهای بیشتری را مد نظر قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با اهمیت این موضوع به اشکال نیم دایره سیاه زیر چشم خود پس از بیدار شدن از خواب توجه کنید. اگر تشک شما در کیفیت خواب شما تاثیر منفی داشته باشد، بر روی سلامت پوست شما نیز آثار مخربی بر جای گذاشته و اثرات پیری را سریع تر بر چهره شما نمایان می کند.

درد مفاصل در اثر استفاده از تشک نامناسب

ضررهای تشک نامناسب به ویژگی های فیزیکی بدن نیز مرتبط می شود. در صورتی که در حین خواب بر روی یک تشک خیلی نرم یا خیلی سفت بخوابید، باید آسیب های مربوط به مفاصل را نیز تحمل کنید. تشک های طبی فنری رویال این مشکلات را به همراه ندارند. در نظر داشته باشید که سفتی تشک به خودی خود مشکلی در بدن شما به وجود نمی آورد. این مشکلات در صورتی پدید می آیند که به استخوان ها و مفاصل شما فشار اضافی وارد شود. در صورتی که شانه ها، بازوها، دنبالچه ها و سایر بخش های استخوانی بدن شما بر روی این تشک ها اذیت می شوند، وقت آن است که به فکر خرید یک تشک استاندارد بگردید.

کاهش میل جنسی

آسیب های تشک نامناسب بر کیفیت زندگی زناشویی شما نیز تاثیر می گذارند. در صورتی که یک تشک نامرغوب را برای خواب شبانه خود انتخاب کنید، به مرور در این زمینه دچار سردی می شوید و شریک زندگی خود را نیز ناراضی خواهید کرد. هر چه کمتر بخوابید، میل جنسی شما نیز به شدت کاهش می یابد. کمبود خواب در مردان میزان تسترون بدن آن ها را به شدت کاهش می دهد. می توان گفت ضررهای تشک نامناسب برای میل جنسی را آقایان بیشتر از خانم ها تحمل می کنند.

جمع بندی

آسیب های تشک نامناسب باعث شده که بسیاری از مردم به فکر خرید یک تشک استاندارد و مرغوب بیفتند. این روزها دیگر کسی به روش های سنتی و بر روی تشک های قدیمی نمی خوابد و اکثریت مردم در منزل خود از تخت و خوشخواب استفاده می کنند. به همین خاطر انتخاب یک تشک مرغوب برای ساعات استراحت با در نظر گرفتن ویژگی های مربوط به این کالاهای خواب مورد توجه قرار گرفته است. لازم به یادآوری است، تشک های رویال کلیه استانداردهای یک تشک مرغوب را در خود جای داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *