مقالات تشک رویال

نحوه درست خوابیدن برای دیسک گردن

درست خوابیدن با باشت های طبی نمایندگی رویال

بیماری های مربوط به ناحیه گردن تا حد قابل توجهی به کیفیت خواب افراد بستگی دارد. دیسک گردن یکی از شایع ترین انواع این بیماری ها است که مشکلات بسیاری برای افراد به وجود می آورد. برای پیشگیری از تشدید این بیماری ها باید به نحوه خوابیدن خود دقت داشته باشید. به علاوه افراد سالم هم باید برای جلوگیری از بروز این بیماری ها به نحوه درست خوابیدن برای دیسک گردن دقت داشته باشند. همچنین با خرید تشک های رویال می توانید کمک به سزایی در کاهش درد گردن و ستون فقرات خود کنید. در ادامه در خصوص روش های اصولی خوابیدن با در نظر گرفتن این مشکلات، نکاتی را بررسی می کنیم.

روش هایی برای کاهش درد گردن

طرز صحیح خوابیدن ارتروز گردن تاثیر به سزایی در کاهش دردهای این ناحیه دارد. شما می توانید با استفاده از خرید تشک طبی فنری، کیفیت خواب خود را با وجود این بیماری ها افزایش دهید. به این ترتیب در طولانی مدت دردهای ناحیه گردن کاهش یافته و مشکلات دیسک گردن برطرف خواهند شد. رعایت برخی نکات نیز در این زمینه موثر واقع شده و از دردهای ناشی از دیسک گردن پیشگیری می کنند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • کاهش استفاده از تلفن همراه در طول روز به رفع این اختلالات می انجامد. 
  • گذشته از توجه به نحوه درست خوابیدن برای دیسک گردن، طرز ایستادن و نشستن شما نیز در افزایش و کاهش دردهای این بیماری تاثیرگذار است. پس باید افزون بر روش های خوابیدن استاندارد، به نحوه ایستادن و نشستن اصولی برای دیسک گردن دقت داشته باشید. 
  • استفاده به اندازه از رایانه و محدود کردن آن نیز در رفع اختلالات گردن تاثیرگذار است. 
  • استفاده از تمرینات ورزشی نیز به تدریج مشکلات دیسک شما را رفع می کند. 

استفاده از کالای خواب مناسب برای دیسک گردن

بهترین روش خوابیدن برای گردن درد، استفاده از کالای خواب مناسب در حین استراحت است. برای این منظور استفاده از خرید بالش مناسب، انواع بالش های لاتکس و هوشمند توصیه می شود که از بروز این قبیل مشکلات پیشگیری می کنند. در این خصوص در نظر گرفتن تشک استاندارد نیز برای رفع این قبیل اختلالات نقش کلیدی دارد. توصیه می شود برای انتخاب کالای خواب مناسب در این بیماری ها از نظرات پزشک خود کمک بگیرید. این روزها تنوع بین کالای خواب مورد استفاده افراد تا حد زیادی از بروز بیماری ها ستون فقرات پیشگیری می کند.

 طرز درست خوابیدن برای دیسک گردن به سفتی و نرمی تشک و بالش مورد استفاده نیز مربوط می شود. تشک های سفت برای این عارضه ها بهترین انتخاب هستند. برخلاف این محصولات، تشک های نرم تعادل ستون فقرات را بر هم می زنند و استفاده از آن ها حتی برای افراد سالم هم توصیه نمی شود. 

نکاتی برای بیماری دیسک گردن

در مواجهه با این بیماری باید به بهترین روش خوابیدن برای گردن درد توجه داشته باشید. به علاوه در صورتی که پس از بیدار شدن از خواب در این ناحیه احساس درد داشتید، از دوش آب گرم استفاده کنید و قسمت درد را با کمپرس آب گرم بپوشانید. استفاده از حرکات کششی قبل و بعد از خواب نیز در رفع این اختلالات تاثیرگذار خواهد بود و درد شما را تسکین می دهند. در هر یک از روش های خوابیدن باید به نحوه قرار گیری سر و بدن خود دقت داشته باشید. 

خوابیدن به پهلو

بهترین روش خوابیدن برای گردن درد، خوابیدن به پهلو است که مزایای قابل توجهی برای افراد مبتلا به این بیماری ها دارد. در صورتی که به پهلو بخوابید، سلامت دیسک گردن شما حفظ می شود. در این روش خوابیدن باید به بالش مورد استفاده خود نیز دقت داشته باشید. کسانی که به پهلو می خوابند باید از بالش های عریض و پهن استفاده کنند. به این ترتیب عارضه دیسک گردن به تدریج بهبود می یابد. بالش شما باید فاصله بین گوش و گردن را پوشش دهد. توجه به ستون فقرات و قرارگیری مهره های آن نیز در کیفیت خواب تاثیرگذار است. بهتر است برای این منظور از بالش های کوچک در زیر زانوها استفاده کنید. با این روش مهره های ستون فقرات شما در حالت استانداردی قرار می گیرند و از فشار آوردن به گردن شما جلوگیری خواهد شد.

خوابیدن به پشت

این روش خوابیدن در میان افراد کمتری محبوبیت دارد. اما با در نظر گرفتن طرز صحیح خوابیدن برای دیسک گردن این روش نیز بسیار استاندارد بوده و برای افراد مبتلا به این عارضه مزایای بی شماری دارد. این روش برای رفع دردهای ناشی از دیسک گردن مناسب است. بی حسی و احساس درد در ناحیه شانه ها در کسانی که از این بیماری رنج می برند شایع بوده و به همین خاطر روش های خوابیدن به پشت برای این افراد توصیه می شود. خوابیدن به پشت از بروز این دردها پیشگیری می کند. با این روش ستون فقرات شما در یک راستا قرار گرفته و از آسیب رسیدن به مهره های گردن جلوگیری خواهد شد. 

خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم برای کسانی که آرتروز گردن دارند، اصلا توصیه نمی شود. اما اگر شما هم به این شیوه خوابیدن عادت دارید، باید حتما به چند نکته توجه داشته باشید. طرز صحیح خوابیدن ارتروز گردن را تا حد بسیار زیادی بهبود می بخشد. اما این روش خواب، سر و گردن شما را در حالت غیر عادی قرار می دهد. با چرخش سر در این روش خوابیدن، ستون فقرات نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. خوابیدن در این پوزیشن برای کسانی که به آرتروز مبتلا هستد، بدون استفاده از بالش توصیه می شود. برای این که از عوارض این روش خوابیدن جلوگیری کنید، بدون بالش بخوابید. 

جمع بندی

در این مطلب نحوه درست خوابیدن برای دیسک گردن را بررسی کرده و برخی تکنیک ها را برای جلوگیری از دردهای ناشی از این بیماری ارائه کردیم. شما می توانید با به کار بردن  روش های ساده بدون دارو درمانی دیسک های خفیف گردن را برطرف کرده و از تشدید این اختلالات در بدن پیشگیری کنید. همچنین با خرید تشک ارتوپدیک ( طبی ) رویال از بروز این عارضه ها در گردن و نواحی مختلف ستون فقرات جلوگیری می شود. در این راستا حتما از نظرات پزشکان فیزیوتراپی کمک بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *