مقالات تشک رویال

دلایل بی خوابی در مسافرت چیست؟ علت بدخوابی در سفر

دلایل بی خوابی در سفر

بی شک شما هم با مشکلات بی خوابی در سفر رو به رو شده اید؛ در چنین شرایطی علی رغم نرم بودن تشک و رخت خواب و فراهم بودن کلیه عوامل آرامش شما، باز هم خوابیدن کمی دشوار می شود. از طرفی کیفیت خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بر انرژی روزانه شما در طول سفر تاثیر می گذارد. به همین خاطر باید با دلایل بی خوابی در مسافرت ها آشنا شده و در صدد رفع آن ها برآیید. در این مطلب در خصوص رفع این مشکلات اطلاعاتی را بررسی می کنیم.

دلایل علمی بدخوابی در مسافرت

دلایل بی خوابی در سفر به نیمکره چپ مغزی مربوط می شود. این نیمکره زمانی که در یک مکان نا آشنا باشید، از خواب شما جلوگیری می کند. در قسمتی از مغز افکار درهم و برهم فرد کنترل می شود. در این قسمت از نیمکره چپ قسمت هایی به عنوان نگهبان خواب شبانه مشغول به فعالیت هستند که محیط اطراف را رصد می کنند. مسئول بی خوابی در شب همین بخش در مغز است. در سال های اخیر تحقیقات بسیار زیادی برای بررسی علل بدخوابی در محیط انجام شده است. پژوهشگران در این تحقیقات، به عادت کردن فرد به محیط اطراف نیز توجه می کنند. بی خوابی در اثر چند عامل مهم به وجود می آید:

  1. مشکل در به خواب رفتن فرد که از خوابیدن او جلوگیری می کند.
  2. مشکل در حفظ خواب که پس از خوابیدن فرد سبب بیداری او می شود.
  3. زود بیدار شدن که سبب احیای نیروی فرد نمی شود.

کلیه این علائم سبب بی خوابی و از دست رفتن نیروی مفید فرد در طول روز می شوند. نداشتن خواب کافی در زندگی روزانه افراد اختلال ایجاد کرده و تمرکز حواس را از بین می برد. به همین خاطر باید به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکلات در طول سفر باشیم.

دلیل بد خوابی در مسافرت

دلیل بی خوابی در سفر

رفع مشکل بی خوابی در سفر و مسافرت

بی خوابی در مسافرت به مسائل جانبی نیز مربوط می شود. از جمله این موارد می توان به عوض شدن کالای خواب افراد اشاره کرد. در صورتی که در طول سفر از تشک دیگری استفاده کنید، بروز این مشکلات بدیهی است. اگر شما از یک تشک مخصوص با میزان نرمی و سفتی دلخواه استفاده کنید، به محض تغییر محل خواب خود با مشکلاتی در خوابیدن رو به رو می شوید. خرید تشک های رویال نقش اساسی در کیفیت خواب افراد ایفا می کنند. به همین خاطر تهیه و خرید تشک طبی فنری در طول سفر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این خصوص استفاده از یک بالش مناسب نیز کیفیت خواب افراد را حفظ خواهد کرد. دلایل بی خوابی در سفر به شرایط سفر شما نیز مربوط می شوند. از جمله این موارد می توان به سفر با هواپیما اشاره کرد که مشکلاتی در خواب افراد به وجود می آورد. هیجانات بیش از حد در طول سفر نیز این قبیل مشکلات را تشدید می کند. همچنین در طول مسافرت قرار داشتن در زیر نور در مدت طولانی نیز کیفیت خواب را بر هم می زند. در طول سفر همواره باید به غذا خوردن خود نیز توجه داشته باشید. در صورتی که بیش از حد معمول غذا بخورید با مشکلاتی در خواب شبانه رو به رو می شوید.

درمان بی خوابی در سفر و مسافرت

بی خوابی در مسافرت با استفاده از چند راهکار ساده به کلی از بین می رود. شما می توانید از تشک های مسافرتی مخصوص در طول سفر استفاده کنید تا جای خواب شما استاندارد باشد. به این ترتیب کیفیت خواب شما افزایش پیدا می کند. دلیل بد خوابی در مسافرت تا حد قابل توجهی به این لوازم جانبی مربوط می شود که با استفاده از تشک های مسافرتی رویال باکیفیت برطرف خواهد شد.

برخی افراد به اشتباه از داروهای خواب آور در طول سفر استفاده می کنند که راه حل بسیار نامناسبی است و مشکلات متعددی در طول سفر به وجود می آورد. بدن افرد مختلف نسبت به این داروها واکنش های متفاوتی نشان می دهد و مصرف آن ها خطرناک است. داروهای otc نیز گاها برای این قبیل اختلالات مصرف می شوند که سبب گیجی و خواب آلودگی در طول سفر خواهند شد. بهترین راه حل برای رفع این اختلالات، استفاده از کالای خواب مناسب، کم غذا خوردن در طول سفر و خواب به موقع است.

دلایل بی خوابی در مسافرت

دلیل بی خوابی در سفر

فرایند اصلاح خواب

دلیل بد خواب شدن در سفر به ماندن بیش از اندازه در تخت خواب نیز مربوط می شود. اگر شما پیش از زمان خواب خود به تخت بروید، برای خوابیدن دچار مشکل خواهید شد. برای رفع این اختلالات باید به روش های اصلاح خواب دقت داشته باشید. برخی از روش های اصلاحی خواب را در زیر بررسی می کنیم:

  1. تنها زمانی که قصد خوابیدن دارید و خواب آلوده شده اید، به تخت بروید.
  2. در صورتی که نتوانستید، راحت بخوابید از تخت بلند شده و کمی قدم بزنید.
  3. تا وقتی که احساس خواب آلودگی ندارید، بیدار باشید.
  4. در طول روز چرت نزنید.
  5. برنامه روزانه خواب داشته باشید و در بهترین زمان خواب در شب برای خوابیدن آماده شوید.

با بررسی دلایل بی خوابی در سفر می توانید به علل بروز این مشکلات پی ببرید و در صورت امکان این مشکلات را برطرف کنید. در صورتی که علت مشکل در خواب را پیدا کنید، برطرف کردن آن ساده تر خواهد شد. اگر این مشکلات بیش از حد معمول بودند، برای حل آن ها باید از یک روان درمانگر کمک بگیرید.

در ادامه بخوانید: نکاتی درباره خواب راحت در شب

جمع بندی

در این گزارش در خصوص بی خوابی در مسافرت نکاتی را بررسی کردیم. تا به حال آزمایشات متعددی بر روی افراد بی خواب انجام شده و علل بی خوابی در سفر در بخش های مختلفی از مغز بررسی شده است. بر اساس این آزمایشات و نظریه های علمی که به دنبال آن ایجاد شده اند، بی خوابی یا جت لگ تا حد قابل توجهی به لوازم جانبی و اطراف فرد مربوط می شود. در صورتی که محیط و لوازم خواب شما عوض شود، این قبیل مشکلات بدیهی خواهند بود. به همین خاطر تا حد امکان باید شرایط و لوازم خواب خود را ثابت نگه دارید. شما می توانید با تکنیک های اصلاح رفتار در خواب این مشکلات را تا حدودی برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *