مقالات تشک رویال

بهترین روش های تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل

تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل

همان طور که می دانید انسان ها، یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنند. خواب آسوده وراحت موجب سر حالی هر فرد می شود. بدین خاطر انتخاب کردن یک تشک مناسب یکی از ویژگی های مهم خواب محسوب می شود. تشک رویال نمونه از تشک های استاندار و با کیفیت محسوب می شود و می تواند تاثیر خوبی بر کیفیت خواب شما بگذارد. در این دسته از تشک ها، الیاف های طبیعی استفاده شده است. راه و روش هایی برای تمیز نگه داشتن تشک خواب رویال وجود دارد که ما قصد داریم، در این مقاله شما را با بهترین روش های تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل آشنا کنیم.

شستشو و پاک کردن لکه های تشک رویال

به وجود آمدن بعضی از لکه ها روی تشک های خواب کاری اجتناب نا پذیر محسوب می شود؛ البته این را هم بدانی که اگز از محافظ مخصوص تشک استفاده کنید کمتر به تمیز کردن تشک خواهید پرداخت. در مواقع بروز کثیفی و لکه روی تشک، ابتدا باید نوع لکه را شناسایی کنید. زیرا لکه هایی که بر اثر ریخته شدن مواد غذایی می باشد یا لکه هایی که بر اثر عرق است با هم متفاوت هستند. به عنوان نمونه برای از بین برد لکه خن نباید به هیچ عنوان از آب گرم استفاده کنید؛ زیرا استفاده کردن آب گرم برای از بین بردن لکه خون باعث می شود که لکه روی تشک باقی بماند. نکته بعدی در روش های تمیز کردن تشک رویال، انتخاب کردن شوینده مناسب برای تشک می باشد.

یکی از نکاتی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که، به هیچ عنوان ماده شونده خود را به طور مستقیم روی تشک نریزید. بهترین ماده شوینده برای تشک خواب پاک کننده های آنزیم دار اسیژنه می باشند. اگر هم به این مواد دسترسی ندارید می توانید از مایع لباسشویی استفاده کنید.

برای تمیز کردن تشک خواب خود ابتدا باید مراحل هایی را انجام دهید و سپس به تمیز کردن آن بپردازید.

راه های تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل

تمیز کردن تشک خواب رویال

تمیز کردن تشک خواب فنردار

در مرحله اول باید ابتدا تشک را از تخت خود جدا کنید، و تمامی وسایل های روی تشک : از جمله: رو تختی و بالش ها و موارد های دیگر را بردارید. سپس بعد از این کار، روکش تخت خود را بردارید، و به همراه دیگر پارچه های قابل شستشو تخت به داخل لباسشویی بیندازید. مرحله بعدی تمیز و ضد عفونی کردن تخت خواب می باشد. در ابتدای این کار باید از جارو برقی استقاده کنید. کامل روی تخت خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا هیچ گونه آشغالی و گرد و غباری روی آن باقی نماند.

در مواقع ریختن مایعات روی تخت مواقعی که تخت هنوز رطوبت دارد، باید سریع با کمک یک پارچه تمیز و آب سرد لکه را از بین ببرید. به این نکته هم توجه داشته باشید که پارچه را به هیچ عنوان نباید محکم روی لک بکشید. این کار موجب نفوذ لکه به قسمت های زیریت تخت خواب می شود. یکی دیگر از روش های تمیز کردن تشک طبی رویال، همان طور که در قسمت فوق اشاره شد، استفاده کردن از آب اکسیژنه می باشد. برای تمیز کردن تشک با این روش باید، دو قاشق آب اکسیژنه را با یک قاشق مایع ظرف شویی یا لباسشویی ترکیب کند و با کمک دستمال یا حتی مسواک روی لکه های تشک بکشید، سپس با یک دستمال پارچه ای نمدار آن را پاک کنید.

علاوه بر این کار می توانید از محلول آنزیمی هم کمک بگیرید. شما باید محلول را روی یک دستمال نخی اسپری بزنید و روی قسمت های لکه دار تشک خواب خود بکشید، بعد با یک دستمال نخی دیگر آن را پاک کنید. به این نکته هم توجه کنید که به هیچ عنوان محلول را بهخ طور مستقیم روی تشک خود اسپری نکنید.

روش های تمیز کردن تشک خواب رویال

تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل

تمیز کردن تشک رویال

در قسمت فوق شما را با چند نمونه از بهترین روشهای تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل آشنا کردیم در ادامه مطلب میخواهیم به یک نمونه از پرکاربرد ترین روش های تمیز کردن تشک رویال اشاره کنیم. یکی از شایع ترین لکه ها روی تشک خواب، لکه های ادرار و عرق می باشد. لکه های ادراری بیشتر در خانه هایی که کودکی است، وجود دارد. افرادی هم که از تعریق بالایی برخوردار هستند، باعث به وجود آوردند لکله های عرق روی تشک می شوند، که باعث می شود رنگ تشک به زردی بزند. این دو لکه ها هم موجب بوی بد و هم موجب تغییر رنگ در تشک می شوند.

برای از بین بردن این نوع لکه ها باید از جوش شیرین کمک بگیرید. جوش شیرین یکی از روش های پرکاربرد برای تمیز کردن تشک محسوب می شود. برای این کار نیاز به سه قاشق جوشین شیرین دارید. ابتدا جوش شیرین را با دو سه قطره مایع لباسشویی و دو الی سه فنجان آب اکسیژنه مخلوط کنید و آن را در ظرف اسپری دار بریزید و مخلوط کنید تا کامل جوش شیرین درون ظرف حل شود. سپس بعد از حل شدن کامل جوش شیرین آن ترکیب را روی محل مورد نیاز اسپری کنید. بعد با کمک یک پارچه نخی بخش های نم دار را خشک کنید. در آخر می توانید با کمک سشوار تشک خود را کامل خشک کنید.

در ادامه بخوانید: استفاده درست از تشک

 سخن پایانی

یکی دیگر از بهترین روش های تمیز کردن تشک خواب رویال در منزل، استفاده کردن از سرکه سفید می باشد. شما از این محلول می توانید برای از بین بردن لکه های استفراغ روی تشک خواب خود کمک بگیرید. برای تهیه این محلول کافیست به میزان مساوی سرکه سفید را با آب ترکیب کنید. سپس محلول به دست آمده ر روی محل مورد نظر سریع اسپری بزنید و با کمک یک دستمال آن را تمیز کنید. این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید تا هم لکه و هم بوی آن از بین برود؛ بعد از این کار میزان کمی جوش شیرین را در همان حالت پودری روی لکه بریزید و بعد آن را جارو کنید. سپس اجازه دهید تا تشک به طور کامل خشک شود.

همان طور که می دانید، تمیزی تشک و روش های نگهداری از تشک رویال یکی از مهم ترین نکات در حفظ سلامتی ما اسنان ها به حساب می آید. تمیز نگه داشتن تشک خواب موجب می شود تا تشک شما از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *