مقالات تشک رویال

چگونه در زمان ارتودنسی هم به راحتی بخوابیم؟

چگونه در زمان ارتودنسی هم به راحتی بخوابیم

استراحت بد عواقب جدی بر کیفیت زندگی و سلامتی دارد. مشکلات تمرکز، تحریک پذیری، اضطراب یا کمبود انرژی بر فعالیت روزانه، کار یا عملکرد مدرسه تأثیر می گذارد و احتمال بروز حوادث را افزایش می دهد. و عواقب دیگری به شکل افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، چاقی، فشار خون بالا یا دیابت وجود دارد.

بنابراین، بهبود کیفیت خواب ضروری است. اما برای انجام این کار، باید علت اصلی کم خوابی یا بی خوابی را بررسی کرد. گاهی اوقات، منشأ در مشکلاتی است که به سلامت دهان و دندان مرتبط است. یا حداقل، علائم شما را می توان با درمان هایی که توسط دندانپزشک انجام می شود، کاهش داد. در این مقاله نمایندگی تشک رویال سعی دارد مطالبی را در مورد ارتباط ارتودنسی و مشکلات خواب شما ارائه دهد و به سوال چگونه در زمان ارتودنسی هم به راحتی بخوابیم پاسخ بدهد. امید است که مطالعه آن برای شما مخاطبان عزیز مفید واقع شود.

مشکلات خواب مرتبط با سلامت دهان و دندان

مشکلات مرتبط با دهان و دندان

مشکلات مرتبط با دهان و دندان

دندان قروچه، عادت دندان قروچه، یکی از اختلالاتی است که کیفیت خواب را تغییر می دهد. و علاوه بر عواقب استراحت ضعیف، موارد دیگری مانند ساییدگی دندان یا دندان درد را به وجود می آورد. اگر هیچ تغییر یا ناهنجاری دهانی وجود نداشته باشد، درمان ساده است و شامل خوابیدن با اسپلینت است.

خروپف و آپنه خواب می تواند استراحت را مختل کند و آرامش زندگی افرادی که از این ناراحتی رنج می برند را تحت تاثیر قرار می دهد. در هر دو مورد، ممکن است مشکلاتی در مفصل گیجگاهی فکی یا مال اکلوژن های دندانی در پشت وجود داشته باشد. و اینجاست که درمان های ارتودنسی کلید اصلاح آنها و در بهبود کیفیت موثر می باشد. استراحت کافی و خواب مناسب می تواند روی زندگی افراد تاثیر زیادی داشته باشد گاهی کم خوابی باعث اضطراب و استرس و هم چنین عصبی شدن افراد می شود. بنابراین باید به این مورد اهمیت زیادی داده شود و برای هر گونه اختلال در خواب با پزشک مخصوص خودتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر خوب خوابیدن بر یادگیری و حافظه

ارتودنسی برای بهبود کیفیت خواب

در هنگام استراحت، فک شل می شود و کمی به عقب می لغزد. هنگامی که فرد دچار تغییر در مفصل یا ناهنجاری دندانی می شود، معمولاً باریک شدن راه هوایی رخ می دهد. سپس خروپف یا آن مکث های تنفسی مشخصه آپنه ظاهر می شود.

درمان های ارتودنسی به تراز مناسب استخوان های فک کمک می کند. به این ترتیب فشار بیش از حد، منشا دندان قروچه و همچنین درد در ناحیه سر، گردن و شانه ها که بر استراحت و فعالیت روزانه تأثیر منفی می گذارد، تسکین می یابد.

از سوی دیگر، با ارتودنسی می توان کام را در زمانی که خیلی باریک است برای تضمین جریان هوای خوب از طریق راه هوایی باز کرد. و در کنار همه اینها، دندان‌ها هم راستا می‌شوند و زیبا می‌شود، جنبه‌هایی که روی تنفس در خواب نیز تأثیر می‌گذارند. در ضمن باید توجه داشته باشید که کالای خواب مناسب نقش به سزایی در بهتر خوابیدن افراد دارد، بنابراین اگر بالش و یا تشکتان خراب شده با یک راه راحت و سریع می توانید خرید اقساط تشک را انتخاب کنید و این مشکل را براحتی برطرف کنید. و خوابی عمیق همراه با آرامش را تجربه کنید.

چطور در زمان ارتودنسی هم راحت بخوابیم؟

زمان ارتودنسی راحت بخوابیم

زمان ارتودنسی راحت بخوابیم

هنگامی که ارتودنسی دارید، ممکن است مشکلاتی برای راحت خوابیدن داشته باشید. در زیر چند مورد ذکر شده که عبارتند از:

  1. استفاده از مسکن‌ها: اگر درد یا عدم راحتی دارید، از داروهای ضد درد معمولی استفاده کنید. قبل از استفاده از هر دارویی، بهتر است با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.
  2. استفاده از پتو یا بالش مناسب: گاهی ضروری است که برای داشتن یک خواب راحت از یک پتو یا بالش نرم استفاده کنید تا فشار بر روی دهان‌تان کاهش یابد. بنابراین با خرید بالش ارزان قیمت می توانید خواب راحتی را تجربه کنید.
  3. تکنیک‌های آرام‌سازی: قبل از خواب، از تکنیک‌های آرام‌سازی مانند تمرین تنفس عمیق یا گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش استفاده کنید تا به شما کمک کند ذهنتان را آرام کنید.
  4. تمرین‌های کششی: تکنیک‌های کششی ساده مانند کشش دهان و کشش گردن قبل از خواب ممکن است به کاهش فشار و درد کمک کند.
  5. تغذیه مناسب: خوردن غذاهای سبک و غذاهای نرم می‌تواند کمک کند تا احساس راحتی در دهان و فک‌هایتان داشته باشید.
  6. مکمل‌های گیاهی یا طبیعی: برخی از مکمل‌های گیاهی مانند شیرین‌بیان ممکن است به کاهش التهاب و درد در دهان کمک کنند. با پزشک خود در مورد استفاده از آنها مشورت کنید.
  7. بهداشت دهان ودندان:رعایت بهداشت دهان ودندان وشتشوی دندان ها در زمانی که از ارتودنسی استفاده می کنید می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد استفاده از مسواک و محلول های مخصوص برای شتشوی دهان ودندان ها امری ضروریولازم می باشد.

همچنین، همواره مهم است که با دندانپزشک خود در مورد هرگونه مشکل یا درد خود صحبت کنید. آنها می‌توانند راهنمایی‌های دقیق‌تری برای شما داشته باشند.

نتیجه گیری:

به طور خلاصه، در پاسخ به سوال چگونه در زمان ارتودنسی هم به راحتی بخوابیم می توانیم بگوییم که این است که دهان باید موقعیت مناسب را در هنگام خواب اتخاذ کند، جریان هوا از طریق سینوس ها سیال تر باشد و راه های هوایی مسدود نشود. تا بتوانید خوابی راحت و با آرامش را تجربه کنید.

در برخی موارد، یک درمان فوری و ساده تر برای بهبود کیفیت خواب در افراد مبتلا به مشکلات آپنه، دستگاه های پیشرفت فک پایین است. آنها وسایل کوچک سفارشی هستند که باید قبل از خواب قرار گیرند. کاری که آنها انجام می دهند این است که حرکت فک را تشویق می کنند تا کمی به سمت جلو حرکت کند و در نتیجه راه هوایی باز شود. اما، در هر صورت، اگر مشکلات فک، گاز گرفتن یا هم ترازی وجود داشته باشد، درمان ارتودنسی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. همچنین سایر عواقب ناشی از آنها، از درد عضلانی در یک سوم بالایی بدن تا مشکلات گوارشی به دلیل مشکلات جویدن را برطرف می کند. همه بدون فراموش کردن ظاهر زیبایی شناختی، که به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

اگر این مطلب از سایت رسمی تشک رویال برایتان مفید بود یا موردی بود که در این مقاله در راستای تاثیر ارتودنسی بر کیفیت خواب به آن اشاره نشده است خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان این سایت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *