مقالات تشک رویال

خرید تشک مناسب برای افراد سنگین وزن ، تاثیرات وزن روی انتخاب تشک مناسب

خرید تشک افراد سنگین وزن

انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن، شرایط و ضوابط منحصر به فردی دارد. در این زمینه در نظر گرفتن وزن افراد یک مسئله مهم تلقی می شود و برای انتخاب بهترین کالاهای خواب ضرورت دارد. در صورتی که وزن یک فرد بیشتر از 110 کیلوگرم باشد، برای انتخاب این لوازم باید از راهنمای خرید تشک نسبت به وزن استفاده کند. به این ترتیب یک تشک مناسب و استاندارد خریداری شده و فرد از خوابیدن بر روی آن احساس راحتی و پشتیبانی بیشتری خواهد داشت. از این رو افراد سنگین وزن برای انتخاب بهترین تشک باید به مولفه های زیر در حین خرید توجه داشته باشند:

ضخامت تشک برای افراد سنگین وزن

ضخامت استاندارد تشک ها بین 15 تا 35 در نظر گرفته می شود. این مقدار بسته به نوع تشک شما تغییر خواهد کرد. هر یک از انواع تشک ها، از ضخامت به خصوصی برخوردار هستند. در این میان تشک طبی فنری اغلب با ضخامت بیشتری تولید می شوند. اما در صورتی که وزن فرد مورد نظر بالا باشد، فشاری که بر تشک وارد می شود نیز بالاتر خواهد بود. در این بخش باید به تاثیر وزن در انتخاب تشک توجه داشته باشید.

برای این که تشک شما راحتی و آسودگی بیشتری در ساعات استراحت برای شما فراهم کند، باید ضخامت آن را مورد توجه قرار دهید. در صورتی که به این مسئله توجه نداشته باشید، با قرار گیری فرد با وزن بالا بر روی آن، میانه تشک مورد نظر فرو رفته می شود. این مسئله در گذر زمان تشک شما را به کلی خراب می کند. این افراد در ساعات استراحت بر روی تشک های غیر استاندارد با ضخامت نامطلوب احساس راحتی نمی کنند. بنابراین باید ضخامت بالای 30 را برای تشک آن ها در نظر بگیرید.

میزان سفتی تشک برای افراد سنگین وزن

خرید تشک برای افراد سنگین وزن باید با در نظر گرفتن فاکتور سفتی انجام شود. در صورتی که وزن فرد بالا باشد، بیشتر در تشک فرو می رود. این مسئله در رابطه با افراد با وزن سبک متفاوت است. به همین خاطر چنین حساسیت هایی برای انتخاب تشک افراد سبک وزن به کار نمی روند. افراد سنگین وزن با دراز کشیدن بر روی تشک تا حدود 5 سانتی متر در آن فرو می روند. این مسئله آسیب های جدی به تشک شما وارد می کند. همچنین قسمت ستوان فقرات افراد نیز در اثر فرو رفتن در تخت به مرور آسیب می بیند.

خرید تشک برای افراد سنگین وزن

خرید تشک برای افراد سنگین وزن

به این ترتیب درجه سفتی در خرید تشک برای افراد سنگین وزن مورد توجه قرار می گیرد. در راهنمای خرید تشک نسبت به وزن، نحوه خوابیدن افراد نیز در نظر گرفته شده است. زمانی که افراد به پهلو دراز می کشند، با زمانی که به شکم یا پشت خود بر روی تشک می خوابند، فشار متفاوتی بر روی آن وارد می کنند. سفتی تشک در رابطه با کسانی که کمردرد یا گردن درد دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای تعیین میزان سفتی تشک، درجه بندی های مختلفی از این پارامتر وجود دارد. میزان سفتی تشک ها را از یک تا ده دسته بندی می کنند. به این ترتیب عدد یک مربوط به نرم ترین تشک ها است و عدد ده به سفت ترین تشک ها مربوط می شود. برای افراد سنگین وزن این مقدار به 6 یا 8 درجه می رسد. در این زمینه هر فرد با در نظر گرفتن نحوه خوابیدن خود بر تشک رویال، یکی از درجه بندی های سفتی تشک را انتخاب می کند.

تاثیر وزن در انتخاب تشک و نوع آن

نوع تشک انتخابی نیز برای انتخاب کالای خواب مخصوص به افراد سنگین وزن مورد توجه قرار می گیرد. در این جا با گستره وسیعی از انواع این کالاهای خواب رو به رو هستید. انواع تشک های فنری، مموری فوم یا فوم در این بخش ارائه می شوند که هر یک از آن ها از نظر سفتی و ضخامت تشک، دسته بندی های گوناگونی دارند. در صورتی که فوم مورد استفاده در تشک ها، چگالی بیشتری داشته باشد، استفاده از آن ها برای افراد سنگین وزن مناسب تر خواهد بود. افراد سنگین وزن با خوابیدن بر روی تشک های فومی با چگالی بالا، خواب لذت بخش تری را تجربه می کنند. در این زمینه گاها از تشک های سفارشی استفاده می شود که انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن را ساده تر می کنند.

تشک های فنری مخصوص افراد سنگین وزن

در این زمینه انواع تشک های فنری نیز مورد توجه قرار می گیرند. انتخاب در میان این تشک ها بر مبنای نوع و تعداد فنرهای به کار رفته در آن ها انجام می شود. هر یک از آن ها بر اساس این مقادیر درجه بندی می شوند. در راهنمای خرید تشک نسبت به وزن، به استفاده از تشک های فنری تاکید شده است. این تشک ها مزایای قابل توجهی برای افراد سنگین وزن به همراه می آورند؛ از میان آن ها می توان به قابلیت تهویه این تشک برای افراد سنگین وزن اشاره کرد که خواب آن ها را آسوده تر می سازد. همچنین این تشک ها از بالا رفتن حرارت بر روی تشک انتخابی نیز پیشگیری خواهند کرد.

استفاده از تشک های فنری به دلیل وجود پشتیبانی در لبه های تشک نیز پیشنهاد می شود. به این ترتیب فرم و ساختار تشک پس از نشستن بر لبه های آن تغییر نخواهد کرد.

تشک برای افراد سنگین وزن

خرید تشک برای افراد سنگین وزن

تشک های لاتکس برای افراد سنگین وزن

تاثیر وزن در انتخاب تشک های لاتکس نیز مورد توجه قرار می گیرد. در ساخت و آماده سازی این تشک ها از لایه های فومی و لاتکس استفاده می شود. به این ترتیب افراد سنگین وزن با خوابیدن بر روی این تشک ها، خواب خنکی را تجربه خواهند کرد. این کالای خواب، طول عمر بیشتری نسبت به مدل های فنری دارد و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. اما پشتیبانی آن در قسمت لبه ها کمتر از مدل های پیشین می باشد.

فاکتورهای مهم انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن

در این بخش از راهنمای خرید تشک نسبت به وزن به برخی از نکات مهم خرید این اقلام اشاره می کنیم که انتخاب آن ها ساده تر شود.

  1. در نظر گرفتن متعادل سازی تشک انتخابی، در این خصوص حائز اهمیت است. برای این منظور به میزان فشاری که از سوی تشک به بخش های مختلف و اندام های مختلف بدن وارد می شود، توجه می کنیم.
  2. در نظر گرفتن مواد به کار رفته در ساخت تشک نیز در خرید تشک برای افراد سنگین وزن تاثیر می گذارد. در صورتی که از تشک های چند لایه فومی برای افراد سنگین وزن استفاده شود، تشک آن ها مناسب تر خواهد بود و کمتر دچار افتادگی می شود. در تشک های هیبریدی نیز استفاده از فنرهای ضخیم تر برای ساخت این محصولات اهمیت دارد.
  3. تاثیر وزن در انتخاب تشک، به استخوان های تشک انتخابی نیز مربوط می شود. در این زمینه واکنش پذیری تشک انتخابی مورد بررسی قرار می گیرد. هر چه واکنش پذیری تشک ها بهتر و مطلوب تر باشد، جا به جایی فرد بر روی تشک انتخابی نیز بهتر انجام می گیرد.
  4. کاهش فشار بر روی تشک نیز سبب محافظت بیشتر از اندام های بدن شما خواهد شد. کاهش فشار با طرز خوابیدن افراد نیز نسبت مستقیم دارد. اما انتخاب یک تشک مناسب برای جلوگیری از بروز مشکل در این بخش تاثیر گذار خواهد بود.

نحوه خرید تشک برای افراد سنگین وزن

در راهنمای خرید تشک نسبت به وزن، به برخی از سوالات متداول مشتریان پاسخ داده شده است. تاثیر وزن در انتخاب تشک یک مسئله غیر قابل انکار است. این مولفه خرید این محصولات برای خانم ها، آقایان و کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای خرید و انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن به موارد زیر دقت داشته باشید:

  1. پیش از خرید تشک را تست کنید؛ یعنی یک بار روی آن دراز بکشید و میزان فرو رفتگی، لبه های تشک و پشتیبانی آن، ضخامت تشک و… را بررسی نمایید.
  2. به نیاز خود به درجه خنکی و میزان حرارت تشک توجه داشته باشید. برای داشتن خوابی خنک تر، تشک های لاتکس را مد نظر قرار دهید.
  3. شرایط گارانتی و طول عمر تشک انتخابی را مورد بررسی قرار دهید.
  4. در حین انتخاب تشک، به کیفیت بالش مورد استفاده بر روی آن نیز دقت داشته باشید.

جمع بندی

در این گزارش با مطالبی در راستای راهنمای خرید تشک نسبت به وزن آشنا شدید که به شما کمک می کنند در انتخاب یک تشک مناسب برای این افراد موفق تر عمل کنید. اهمیت در نظر گرفتن تاثیر وزن در انتخاب تشک در سال های اخیر به همه افراد ثابت شده؛ به همین خاطر این روزها بیشتر مردم در حین خرید این کالای خواب به این فاکتور توجه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *