مقالات تشک رویال

تاثیر باغبانی بر بهبود کیفیت خواب و تنظیم ساعت خواب چیست؟

تاثیر باغبانی بر بهبود کیفیت خواب

تاثیر باغبانی بر بهبود کیفیت خواب و تنظیم ساعت خواب چیست؟

تعداد زیادی گوجه فرنگی آبدار که می توانید در باغچه حیاط خلوت پرورش دهید دلیل کافی برای برداشتن ابزار باغبانی و شروع کاشت است. اما مزایای باغبانی بسیار فراتر از برداشت شما است – باور کنید یا نه، این کار می تواند برای خواب شما نیز معجزه کند.

یکی از بهترین فعالیت هایی که می توانید برای خواب بهتر در طول سال انجام بدهید، باغبانی و مراقبت از گیاهان است. این کار به تسکین استرس ناشی از گذراندن روز های پرکار و پر استرس کمک شایانی خواهد کرد. شما با قرار گرفتن در فضای سبز در معرض نور خورشید به صورت روزانه می توانید به بهبود کیفیت خوابتان کمک کنید. حتی اگر باغچه شما یک باغچه سرسبز و بزرگ نباشد. نمایندگی تشک رویال بر اساس علم، راه هایی که باغبانی می تواند خواب شما را بهبود بخشد، جمع آوری کرده و در اینجا برای شما آورده است. در ادامه به بررسی تاثیر باغبانی بر بهبود کیفیت خواب و تنظیم ساعت خواب می پردازیم…

نور خورشید از ریتم شبانه روزی شما پشتیبانی می کند

نور خورشید نه تنها برای گیاهان بسیار مهم است، بلکه نقش مهمی در تنظیم ریتم خواب ما در طول شب دارد. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، اگر صبح یک ساعت پس از بیدار شدن در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می توانید در طول روز احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید. و در شب راحت تر به خواب بروید. این بهترین زمان روز برای آبیاری باغتان نیز هست، بنابراین ارزش آن را دارد. که صبح روشن و زود قبل از رفتن سرکار به باغ خود بروید و درختان را آبیاری کنید.

دکتر استفانی ان. هاول، متخصص مغز و اعصاب در مرکز مهارت های عصبی، که در مورد اختلالات خواب و بیداری تحقیق کرده و به عنوان داور مجله خدمت کرده است، می گوید: قرار گرفتن در معرض نور طبیعی می تواند به حفظ ساعت خواب در بدن شما کمک زیادی کند.

برای بهره مندی از مزایای قرار گرفتن در معرض نور، نیازی نیست ساعت ها زحمت بکشید. صرف تنها 30 دقیقه از 24 ساعت برای تنطیم ساعت خواب شما در روشنایی تقریبی یک روز ابری می تواند برای شروع کافی باشد.

بیشتر بخوانید: دوش گرفتن قبل از خواب چه مزایا و معایبی دارد؟

باغبانی می تواند شما را هنگام خواب، بیشتر خسته کند

تاثیر باغبانی بر خوابباغبانی یک تمرین برای کل بدن است که تقریباً بلافاصله می تواند خواب شما را بهبود بخشد. تمام این حفاری‌ها، چیدن برگ های هرز و هرس کردن آن ها می‌توانند حتی کالری بیشتری نسبت به دوچرخه‌سواری آرام بسوزاند، به همین دلیل است که این کار در فهرست فعالیت‌های بدنی متوسط CDC قرار می‌گیرد. باغبانی کار سختی است، و شما تا پایان کار خسته می‌شوید. این به شما کمک می‌کند عصرها سریع‌تر بخوابید، زیرا بدن شما واقعاً خسته است.

ورزش هایی که از باغبانی انجام می دهید نه تنها به کاهش زمان بیداری کمک می کند. بلکه می تواند خواب شما را در طول شب نیز افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش متوسط مانند باغبانی می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و مدت خواب را افزایش دهد.

گذراندن زمان در طبیعت ممکن است کیفیت خواب را افزایش دهد

یکی دیگر از مزایای باغبانی که می تواند برای خواب مفید باشد، دسترسی منظم به طبیعت است. یک بررسی سیستماتیک در سال 2020 نشان داد که قرار گرفتن در معرض فضای سبز با بهبود طول مدت و کیفیت خواب مرتبط است. این یافته ها منعکس کننده نتایج یک مطالعه در سال 2015 بر روی بیش از 255000 بزرگسال آمریکایی است که نشان داد دسترسی به طبیعت شانس گزارش خواب ناکافی را کاهش می دهد.

بخشی از ارتباط بین خواب بهتر و فضای سبز ممکن است مربوط به ورزش باشد. ما قبلاً می دانیم که باغبانی می تواند شما را به کار بیاندازد، درست مانند پیاده روی در جنگل یا بازی با بچه های خود در پارک.

اما محققانی که در سال 2018 انجام دادند خاطرنشان کردند که افزایش فعالیت بدنی تنها توضیحی برای مزایای باغ ها و دیگر فضاهای سبز در خواب نیست. آنها می گویند که فضاهای سبز اثرات مختلفی از جمله سلامت روان، بهبود انسجام اجتماعی و … ایجاد می کند. که می تواند به روش های پیچیده ای برای ارتقای خواب بهتر مفید باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

جهت استعلام قیمت خرید بالش ارزان قیمت و خرید تشک طبی فنری رویال با متخصصین این مجموعه در تماس باشید.

مراقبت از گیاهان می تواند استرس را کاهش دهد

مراقبت از گیاهان و کاهش استرس

استرس شما را در شب بیدار نگه می دارد؟ باغبانی یک عامل کاهش استرس شناخته شده است که در نهایت می تواند به شما کمک کند وقتی زمان ضربه زدن به گیاه است، احساس آرامش کنید.

در واقع، به نظر می رسد باغبانی بهتر از برخی از فعالیت های آرامش بخش دیگر، مانند مطالعه، می تواند استرس را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2010 به این موضوع پرداخت که وقتی افراد پس از انجام یک کار استرس زا، 30 دقیقه را صرف مطالعه یا باغبانی کردند، چه اتفاقی افتاد. در حالی که هر دو گروه کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول را تجربه کردند، این اثر در میان باغبانان بسیار بیشتر از خوانندگان بود. علاوه بر این، باغبان ها روحیه مثبت خود را به طور کامل بازیابی کردند، در حالی که خوانندگان با کاهش روحیه مواجه شدند.

این می تواند به دلیل مزایای دیدن چیزی باشد که در حال رشد است یا توجه کامل و تمام حواس خود را به کار اختصاص دهید. باغبانی می تواند افکار منفی را کاهش دهد و به شما کمک کند بر روی جزئیات فوری چیزهای دیگر تمرکز کنید، نه روی فضای اصلی خود در مورد چیزهایی که در مورد آنها استرس دارید. بودن در کنار گیاهان می تواند استرس را کاهش دهد، خلق و خوی را بهبود بخشد و احساس آرامش را تقویت کند.

شما می توانید گیاهان خواب آور پرورش دهید

پرورش گیاهان خواب آور

پرورش گیاهان خواب آور

چیزی که برای رشد انتخاب می‌کنید ممکن است توانایی باغ شما را برای کمک به خواب خوب شبانه افزایش دهد. به عنوان مثال، نشان داده شده است که اسطوخودوس بیقراری و سایر مشکلات خواب را کاهش می دهد. به همین ترتیب، به نظر می رسد بابونه اثر آرام بخشی دارد که می تواند به افراد کمک کند سریعتر به خواب عمیق بخوابند. در زمستان بابونه می روید که از آسیاب کردن آن برای چای عصر نیز می توان استفاده کرد.

با گیاهان شناسی، می توانید فضایی ایجاد کنید که برای تمام حواس شما هنگام خواب بسیار آشنا باشد، حتی زمانی که از خانه دور هستید. می‌توانید یک اسپری یا ساشه اسطوخودوس درست کنید تا ملحفه‌ها و بالش‌های اتاق هتلتان همان بویی را که در خانه می‌دهند، بسازید، یا چای بابونه‌ای را که همیشه در خانه می‌نوشید بسته‌بندی کنید. تا احساس کنید که در خانه و محیط امن خودتان هستید.

نتیجه گیری در رابطه با تاثیر باغبانی بر بهبود کیفیت خواب:

سایت اصلی تشک رویال در این مقاله به بررسی مزایای رشد گیاهان در باغچه یا محل خواب پرداخته است. با توجه به تحقیقات ذکر شده در بالا رشد تعداد زیادی گیاهان خوراکی – حتی آنهایی که معمولاً قبل از خواب استفاده نمی شوند – ممکن است تأثیر مثبتی بر خواب شما داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند علائم بی خوابی را بهبود بخشد. اگر باغ شما مملو از گوجه‌فرنگی رسیده و سبزیجات برگ‌دار است، ممکن است بیشتر از حد معمول سبزیجات بخورید و بهتر بخوابید.

قطعاً یک ارتباط روده و مغز وجود دارد. هر چه چیزهای سالم بیشتری در روده خود قرار دهیم، باکتری های موجود در روده ما سالم تر هستند و به عملکرد مغز ما کمک می کنند. بنابراین می‌تواند ارتباطی بین باغبانی و خواب در آنجا وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *