مقالات تشک رویال

ارتفاع و اندازه استاندارد تشک رویال

اندازه استاندارد تشک رویال

اندازه استاندارد تشک رویال در حین خرید محصول یکی از مهمترین پارامترهایی است که مورد توجه قرار می گیرد. این فاکتور مهم برای هماهنگی سایز تشک و تخت خواب ارزیابی می شود. ابعاد مناسب تشک بر کیفیت خواب افراد نیز تاثیر دارد؛ به همین خاطر در این گزارش به بررسی صفر تا صد سایز بندی تشک های رویال می پردازیم.

بررسی سایز بندی تشک های امروزی

تشک های امروزی برخلاف مدل های قدیمی سایز بندی دقیقی دارند؛ افراد برای خرید این تشک ها ابعاد دقیق تخت خواب خود را اندازه گیری کرده و بر این اساس آن ها را خریداری می کنند. اگرچه بیشتر تشک های امروزی با سایز و اندازه هایی استاندارد تولید می شوند، اما همواره مدل های سفارشی و غیر استاندارد تشک نیز در بازارهای امروزی وجود دارد.

اندازه و ابعاد استاندارد تشک

اندازه استاندارد تشک یک نفره رویال، یک مسئله توافقی میان تولید کنندگان این محصولات است و هیچ قاعده و قانونی در این زمینه وجود ندارد. بر این اساس طول و عرض تشک های استاندارد به ترتیب زیر در نظر گرفته می شود:

  1. تشک های تک نفره با طول 200 و عرض 90 سانتی متر تولید می شوند.
  2. تشک های دو نفره از نظر عرضی با تشک های تک نفره تفاوت دارند؛ این تشک ها با دو عرض 160 و 180 تولید می شوند.
  3. تشک های نوجوان بر اساس جثه این رده سنی با طول 180 و عرض 80 ارائه می شوند.
  4. سایزبندی تشک های نوزادی نیز با عرض 70 و طول 130 تعیین می شود.

سایز بندی غیر استاندارد تشک

در صورتی که مشتریان بنا به دلایلی هیچ یک از سایز بندی های استاندارد تشک را قبول نداشته باشند، برای ساخت تشک و تخت خواب خود اقدام می کنند. آن ها سایز بندی به خصوصی برای این تشک ها در نظر گرفته و آن ها را از حد معمول خارج می کنند.

این تشک ها را به صورت غیر استاندارد تولید کرده و در بازار به نام تشک سفارشی می شناسند. این اقلام خواب در برخی از کارخانه های تشک سازی سفارش گرفته شده و در نهایت محصولی با طول و عرض دلخواه مشتری تحویل داده می شود.

اندازه تشک رویال

اندازه استاندارد تشک رویال

چگونگی اندازه گیری تختخواب برای خرید تشک

برای این که سایز مناسب تشک های رویال را خریداری کنید، باید ابتدا تخت خواب خود را اندازه گیری کرده و بر این اساس یک تشک استاندارد بخرید. برای اندازه گیری صحیح سایز تخت خواب خود، متر را از قسمت داخلی لبه های تخت خواب قرار داده و تا لبه داخلی طرف دیگر امتداد دهید. این کار را برای تعیین اندازه طول و عرض این تشک ها انجام داده و با این روش اندازه صحیح این اقلام را به دست آورید.

استثنائات اندازه تشک های رویال

یکی از استثنائاتی که در بازارهای فروش تشک رویال مشاهده می شود، مدل های گرد این کالای خواب است که به دلیل ظاهر عجیب و غریبی که دارند، کمتر با استقبال رو به رو می شود. این تشک ها با ابعاد بزرگتری تولید شده و اغلب به صورت سفارشی به فروش می رسند. حتی تخواب خواب مخصوص این تشک ها نیز به صورت سفارشی خریداری می شود.

انتخاب سایز بندی های تشک

برای انتخاب اندازه استاندارد تشک رویال، در نظر گرفتن چند عامل مهم ضرورت دارد. در ادامه این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم:

در نظر گرفتن شریک تخت خواب

برای تعیین سایز و اندازه استاندارد تشک یک نفره رویال، باید تعداد نفراتی که بر روی تخت خواب می خوابند را مشخص کنید. در صورتی که از این تشک ها برای خوابیدن یک استفاده می کنید، باید تخت خواب و تشک خود را در میان سایز های full، twin، twin xl انتخاب کنید. در این میان تشک های full عرض بیشتری نسبت به مدل های دیگر داشته و به همین خاطر کسانی که به فضای خواب بیشتری نیاز دارند، از این تشک ها استفاده می کنند.

اگر به صورت دو نفره از تخت خواب استفاده می کنید، تشک شما با سایز های king و quin انتخاب می شود. در این میان تشک های کینگ از ابعاد بیشتری برخوردار هستند و برای استفاده از آن ها به فضای بیشتری نیاز دارید. اما تشک های کوین برای ایجاد نزدیکی بیشتر میان افراد طراحی شده اند! و سایز آن ها کوچکتر است.

جثه و ابعاد بدن در اندازه تشک رویال

انتخاب اندازه استاندارد تشک رویال، به ابعاد بدن افراد نیز بستگی دارد. بسیاری از افراد در کشور ما از سایز بندی استاندارد تخت های یک نفره استفاده کرده و بر روی آن ها احساس راحتی می کنند. اما اگر جثه فردی بزرگتر از حد معمول باشد، از تشک های بزرگتری استفاده می کند. این دسته افراد اغلب در میان سایز بندی های سفارشی تشک، کالای خواب مورد نیاز خود را خریداری می کنند. در برخی موارد نیز میتوان از تشک مناسب برای افراد سنگین وزن استفاده نمود.

اندازه استاندارد تشک

ارتفاع تشک رویال

پوزیشن و حالت خواب

یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین اندازه استاندارد تشک یک نفره رویال، در نظر گرفتن حالت خوابیدن افراد است. این مسئله تعیین کننده فضایی است که برای خوابیدن نیاز دارید. کسانی که دست و پاهای خود را بر روی تخت دراز کرده و از برخورد بدنشان با لبه های تخت خوششان نمی آید، باید از تخت و تشک بزرگتری استفاده کنند. اما کسانی که در ساعات خواب چمباتمه زده و دست ها و پاهای خود را جمع می کنند، سایزهای کوچک تشک را بر می گزینند.

در نظر گرفتن فضای اتاق خواب

برای تعیین سایز و ابعاد تشک و تخت مورد استفاده بر آن، تعیین فضایی که برای قرار دادن این اقلام در اختیار دارید، از اهمیت بالایی برخوردار است. تخت و تشک شما نباید کل فضای اتاق را اشغال کند. به همین خاطر برای انتخاب سایز و ابعاد آن ها باید حتما به استانداردهای معماری فضای داخلی نیز توجه داشته باشید.

سن و سال فرزندان

همان طور که پیش تر اشاره شد، تشک های مخصوص کودک و نوجوان در ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه می شوند. در این زمینه دو دسته بندی تشک نوجوان و تشک نوزادی به فروش می رسند که هر یک از آن ها برای رده های سنی به خصوصی کارایی دارند. برای تعیین اندازه استاندارد تشک رویال کودک و نوجوان و تشک بارداری هم به سن و سال و هم به جثه افراد توجه داشته باشید.

بررسی ارتفاع تشک

به جز طول و عرض تشک های امروزی، در نظر گرفتن اندازه ارتفاع این اقلام نیز در حین خرید بسیار مهم است. ارتفاع استاندارد تشک، نشان دهنده راحتی و آسودگی آن برای ساعات استراحت است. هر چه ارتفاع این اقلام کمتر باشد، الیاف درونی تشک بی کیفیت تر بوده و میزان سفتی تشک بالاتر است.

ارتفاع استاندارد تشک های معمولی بین 20 تا 25 سانتی متر در نظر گرفته می شود و تشک های کودک با ارتفاع 19 سانتی متری به تولید می رسند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص اندازه استاندارد تشک یک نفره رویال و مدل های دو نفره این اقلام اطلاعاتی ارائه کردیم. و با روش های دقیق انتخاب سایز بندی تشک ها آشنا شدیم. با در نظر گرفتن این پارامترها، خرید این محصولات کار ساده تری خواهد شد. و افراد در بازارهای فروش این کالاهای خواب که اغلب تنوع وسیعی از این اقلام را در اختیار افراد قرار می دهند، سردر گم نمی شوند. شما می توانید، با در نظر گرفتن ابعاد استاندارد این اقلام، از ساعات استراحت خود بیشتر لذت ببرید. و ساعات خوشی را در این لحظات شبانه روز سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *