مقالات تشک رویال

ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟

ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟
  • ارتفاع تشک فنری و طبی فنری چقدر باید باشد؟
  • ارتفاع تشک نوجوان باید چقدر باشد؟
  • ارتفاع تشک نوزاد یا کودک چقدر باید باشد؟

یکی از نکات مهمی که در طول خواب باید رعایت شود، ارتفاع فرد از زمین است. این ارتفاع سبب می‌شود نیروی گرانش بر عضلات تاثیر نگذارد. در نتیجه فرد دچار دردهای عضلانی نشود. می‌دانید که در هنگام خواب باید نکات مهم اعم از ارتفاع بالش، نوع بالش، سفتی و یا نرمی تشک، قرار گرفتن در وضعیت صحیح و… باید رعایت شود. یکی از این موارد نیز ارتفاع از زمین است. ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟ در ادامه به صحبت در مورد این موضوع می‌پردازیم.


اهمیت ارتفاع تشک


بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که بدن را به مقدار مناسب از زمین فاصله دهد. در تشک‌های معمولی، بحث ارتفاع چندان مطرح نیست. نکته‌ای که مهم است توجه به ارتفاع تشک در تشک‌های طبی، مموری فوم، سوپر طبی، ارتوپدیک و… است. یعنی تشک هایی که بیشتر برای تخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 تشک فنری و طبی فنری چقدر باید ارتفاع داشته باشد؟

در تشک‌های فنری، یک ارتفاع تعریف شده‌ای وجود دارد. این ارتفاع برای جلوگیری از فشار آمدن به عضلات در طبی خواب است. به طور کلی ارتفاع تشک فنری، باید 20 سانتی متر باشد. اما در تشک‌های طبی فنری این ارتفاع به 25 سانتی متر نیز می‌رسد. همچنین درصد نرمی در این تشک‌ها بهتر است بین 3 تا 5 درجه باشد. در اینصورت بدن در حالتی مناسب به خواب می‌رود.


برای خرید تشک ارتوپدیک اینجا کلیک کنید


 تشک نوجوان

تشک نوجوان طوری باید طراحی شود که فرد به راحتی روی تخت قرار گیرد. ارتفاع تعریف شده برای تشک‌های نوجوان نباید کمتر از 20 متر باشد. در صورتی که ضخامت این تشک‌ها کمتر از 20 متر باشد، معمولا سفت تر می‌شود. همچنین کمتر از این ارتفاع، سبب فشار به ستون فقرات می‌شود. بنابراین این ارتفاع توصیه می‌شود.

 تشک نوزاد یا کودک

 تشک نوزاد یا کودک چقدر باید ارتفاع داشته باشد؟

تشک نوزاد یا کودک چقدر باید ارتفاع داشته باشد؟

تشک‌های کودک، بسیار مهم هستند. در انتخاب تشک کودک باید به موارد زیادی توجه کنید. یکی از این موارد توجه به ارتفاع است. چرا که ایمنی نیز در این مورد دخیل است. تشک‌های نوزادان باید 19 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. بیشتر از این مقدار توصیه نمی‌شود.

ارتباط نرمی تشک با ارتفاع آن

شاید برایتان این سوال پیش آید که آیا نرمی تشک با ارتفاع آن در ارتباط است؟ در اسخ باید بگوئیم تا حد زیادی این دو مورد با یکدیگر ارتباط دارند. به صورتی که هرچه تشک ارتفاع کمتری داشته باشد، درجه نرمی تشک کمتر است. بنابراین باید بدانید، نرمی تشک با ارتفاع ارتباط دارد. بنابراین تشکی انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد.

به طور کلی در انتخاب تشک، حتما باید ارتفاع آن را در نظر داشته باشید. متناسب با سن فرد استفاده کننده باید تشکی با ارتفاع و درصد نرمی مناسب انتخاب کنید. برای افراد سالمند بهتر است حتما از تشک‌های طبی استفاده کنید. اما اگر کودک دارید، می‌توانید تشک فنری مناسب با ارتفاع گفته شده یعنی 19 سانتی متر خریداری کنید.


مرکز خرید تشک رویال


مجموعه تشک رویال، با داشتن سابقه درخشان در زمینه تولید انواع تشک، آماده راهنمایی شما برای خرید یک تشک مناسب است. در این زمینه می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده محصولات می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید و از خدمات ارسال رایگان تشک همراه با گارانتی 5 ساله ما بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *